Gabriel Shear Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Skal ha en ca 200 cd-plater. (Skal brenne ut en HD på 200 GB før TG;) Jeg lurer derfor på hvilke cd-plater jeg skal kjøpe. Verbatim er vel best (har jo life-time warranty og greier og greier), men er de så mye bedre en MMore platene? Såg det var komt plextor plater på PSdata og lurer på om de er bra? (Siden det er et bra merke lissom) Står vel mellom de tre valgene, men om det er noen andre plater som er gode som jeg kanskje skulle å sett på så kom med dem. OPS. Må ha sølv cd-plater! Ikke no print shit, skal hive på label selv! Verbatim CD-R plate 80 min 700 MB Sølv 48x (SuperAZO) pakke 20stk i Slimcase Komplett: KR 85,- (4,25 per stk) MMORE CD-R plate 80min sølv 700MB 48x pakke med 25 i "Cake Box" Komplett: KR 68,- (2,72,- per stk) Plextor PX-CDR8050SP, CD-R Media 48X 80Min 700MB Spindle 50 Pack PS Data: KR 175,- (3,5,- per stk) Lenke til kommentar
Folo Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 samma det, om 5-10 år funker de ikke lenger uansett Lenke til kommentar
Osram Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Hmmm... Å kjøpe 200 cd'r à ca. 3 kr = 600 kr. Å brenne 200 cd'r med et gjennomsnitt på 5 min pr stykk = ca 17 timer. Hadde heller lagt på en tusenlapp og kjøpt en ny stor disk... 8) Lenke til kommentar
Sevenord Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 hehe, enig... Brenneplatene blir ubrukelig tilslutt + at det tar lang tid å brenne alt... Lenke til kommentar
Gabriel Shear Skrevet 23. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 23. mars 2003 Gidder ikke å kjøpe ny HD hver gang HD'en er full.. koster litt peng.. Lenke til kommentar
slowcooler Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg har prøvd mange forskjellige plater, og i det siste har det gått på Verbatim og Samsung. Funker bra Hvor har dere det i fra at platene ikke kommer til å virke om noen år? Det kommer vel an på oppbevaringen. De er vel ikke selvdestruerende? Har brendt cd'er selv nå i 4-5 år, og har alle backupplatene jeg har brent ennå, og de virker. Ser bort fra de drittplatene i stabel fra Claser'n der løsnet metalllaget oppe på platene for det minste. Hvis det finnes noen bekreftende dokumentasjon på varigheten på plater, vil jeg være inntr. i link. Lenke til kommentar
batko Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg har det siste året brukt 600 -700 cdplater av merket eProFormance. De er på 700 MB og tåler brenning på 40 eller 48 ettersom hvor de kjøpes. På Binders så koster for øyeblikket 10 stk 40x i kake 19.90. På ComputerCity kjøpte jeg 200 før helgen til 19,- for 10 stk 48x i kake. Har ikke noe problem med lesing av dem hverken i pcen, bilstereon eller dvden. Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Eproformance er bra og virker på kresne brennere. Men best er MR. Platinum fra itbutikken.no . De er ikke så veldig billige, og navnet høres ut som noe jalla greier, men jeg har ikke vert borti oe bedre enda. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Har brukt MMore i mange år og har ikke hatt noen problemer med disse.. Har også brukt mye smart buy, disse fungerer også utmerket.. Bruker for tiden ProStore, som komplett solgte for en tid tilbake siden... Dette er MMore plater med ett ekstra ProStore lagg lag utenpå.. Lenke til kommentar
dnort Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Jeg har brent 50 Plextor plater og er veldig godt fornøyd med dem, ingen feilbrenninger og ingen problemer med lesing av platene. Platene er produsert av Tayio Yuden som er kjent for å lage cd-plater av svært god kvalitet. Ellers har jeg dårlig erfaring med MMORE, jeg kjøpte noen MMORE plater produsert av Moser Baer, og disse har jeg hatt mange feilbrenninger med og har hatt problemer med lesing av disse platene. Du burde forresten lese denne tråden Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå