ballo2 Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 sant at avisbud kjører ruta si, men må springe til ALLE postkassene, eks at det er 4 hus som skal ha avisa rett etter hverandre, må man seff springe med alle avisene anbefaler denne jobben hvis du vil spare penger (du sover når mesteparten av butikkene er åpne) og/eller gå ned i vekt. har selv gått ned 8 kilo, er ikke noen feit kis men mye av muskelmasse og fettprosenten er gått ned Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 26. september 2008 Del Skrevet 26. september 2008 byggebransjen har jo mye, gipsing er f.eks. tungt som fy. Pigging er og et helvete (når du ikke kan lene deg på maskinen, f.eks. pigging av gamle sjakter for å utvide dem) Bygg har mye moro. Stillasbygger er på den greie delen av skalaen men fortsatt tungt. Lenke til kommentar
KristianF Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hjelpemann på søppelbil. Der får du gjennomgå kraftig. Spesielt da om det er bakpå en søppelbil som kjører plasser der huser står på rekke og rad mil etter mil. Evt. jobb som distribusjonssjåfør. Dra på tonnevis av paller hele dagen. Og du har såpass tidspress på deg, at du må ofte småjogge med jekketralla på slep. Lenke til kommentar
РЦП-88 Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Hjelpemann på søppelbil.Der får du gjennomgå kraftig. Spesielt da om det er bakpå en søppelbil som kjører plasser der huser står på rekke og rad mil etter mil. Evt. jobb som distribusjonssjåfør. Dra på tonnevis av paller hele dagen. Og du har såpass tidspress på deg, at du må ofte småjogge med jekketralla på slep. Transportsentralen (budbil) er et bra sted. De bruker jekketraller og en mann, hvor andre bruker el-snile og to mann.. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Leste en gang at en del avisbud som var i så bra form at de tok på seg flere ruter, var i like bra form som toppidrettsutøvere...! De springer vel mesteparten av ruta si da, tenker jeg. For ett par år tilbake stod det i Dagbladet at nettopp disse avisbuda med flere ruter, tjente rundt om 1 million i året. Ganske greit det, da man ikke trenger noe utdannelse for å få jobben, samt at man får være ute i frisk luft og får en god dose daglig trimm Ang. fysisk krevende jobber, kan jeg anbefale bagasjestuer på flyplassen. Jobber selv som dette, og stortrives i jobben. Litt kjedelig når det regner er vel det eneste negative. Mange klager over vond rygg etter noen år i jobben, men alt har med teknikk og gjøre. Enkelte dager er det så mye å gjøre at du er helt kake når du er ferdig på jobb. Da er det ekstra magisk å komme hjem, hoppe i dusjen, forså å slukne så snart du legger hodet ned på hodeputa. Love it Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Det med million i året og sånn høres kjent ut. Er sikkert den artikkelen jeg hadde i bakhodet et sted. Lenke til kommentar
Eulogy Skrevet 27. september 2008 Del Skrevet 27. september 2008 Jeg leste det var rundt 800k i året, samt at vedkommende hadde en villa. Tjene 1 mill som avisbud er nok ganske krevende og slitsomt. Lenke til kommentar
CKmobster Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Vekter kan være fysiskt krevende. Jobber selv dom mobilvekter. På min faste rute kjører jeg alt mellom 20-30mil, alt etter hvor mange innbruddsalarmer jeg må rykke ut på, samt at med de daglige gjøremålene ender jeg på alt meelom 17-20 tusen skritt. Jobber da i 10 timer, inkl. "matpause". Jobber skift, så 7 dager på, 7 dager av. Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Vekter kan være fysiskt krevende. Jobber selv dom mobilvekter. På min faste rute kjører jeg alt mellom 20-30mil, alt etter hvor mange innbruddsalarmer jeg må rykke ut på, samt at med de daglige gjøremålene ender jeg på alt meelom 17-20 tusen skritt. Jobber da i 10 timer, inkl. "matpause". Jobber skift, så 7 dager på, 7 dager av. De fleste jeg kjenner som er vektere, sitter mye på ræva, enten det er i bilen (mobil vekter) eller står og henger på ett kjøpesenter. Vil absolutt ikke si at vekteryrket er fysisk krevende i den forstand. Men folk er forskjellige Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 28. september 2008 Del Skrevet 28. september 2008 Vekter kan være fysiskt krevende. Jobber selv dom mobilvekter. På min faste rute kjører jeg alt mellom 20-30mil, alt etter hvor mange innbruddsalarmer jeg må rykke ut på, samt at med de daglige gjøremålene ender jeg på alt meelom 17-20 tusen skritt. Jobber da i 10 timer, inkl. "matpause". Jobber skift, så 7 dager på, 7 dager av. De fleste jeg kjenner som er vektere, sitter mye på ræva, enten det er i bilen (mobil vekter) eller står og henger på ett kjøpesenter. Vil absolutt ikke si at vekteryrket er fysisk krevende i den forstand. Men folk er forskjellige Mobilvekter er nok ikke spesielt fysisk grevende, men vekter på kjøpesenter, særlig store kjøpesenter, fører til en del skritt. Lenke til kommentar
CKmobster Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Vekter kan være fysiskt krevende. Jobber selv dom mobilvekter. På min faste rute kjører jeg alt mellom 20-30mil, alt etter hvor mange innbruddsalarmer jeg må rykke ut på, samt at med de daglige gjøremålene ender jeg på alt meelom 17-20 tusen skritt. Jobber da i 10 timer, inkl. "matpause". Jobber skift, så 7 dager på, 7 dager av. De fleste jeg kjenner som er vektere, sitter mye på ræva, enten det er i bilen (mobil vekter) eller står og henger på ett kjøpesenter. Vil absolutt ikke si at vekteryrket er fysisk krevende i den forstand. Men folk er forskjellige Mobilvekter er nok ikke spesielt fysisk grevende, men vekter på kjøpesenter, særlig store kjøpesenter, fører til en del skritt. Da har vel ikke du kjørt så mye mobilt da kanskje. Men ja, kjøpesenter blir det en del gåing. På mobilt kan det bli mye springing om du får nokk alarmer. Lenke til kommentar
CKmobster Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Vekter kan være fysiskt krevende. Jobber selv dom mobilvekter. På min faste rute kjører jeg alt mellom 20-30mil, alt etter hvor mange innbruddsalarmer jeg må rykke ut på, samt at med de daglige gjøremålene ender jeg på alt meelom 17-20 tusen skritt. Jobber da i 10 timer, inkl. "matpause". Jobber skift, så 7 dager på, 7 dager av. De fleste jeg kjenner som er vektere, sitter mye på ræva, enten det er i bilen (mobil vekter) eller står og henger på ett kjøpesenter. Vil absolutt ikke si at vekteryrket er fysisk krevende i den forstand. Men folk er forskjellige Det å stå i 8 timer kan være krevende nokk i seg selv. En normal person som blir med meg ut vil går ned 3-5kilo på 1 arbeidsuke. Så prøv selv først. Ikke alle vektere har det like krevende. Noen enheter kjører mere enn andre. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 byggebransjen har jo mye, gipsing er f.eks. tungt som fy. Pigging er og et helvete (når du ikke kan lene deg på maskinen, f.eks. pigging av gamle sjakter for å utvide dem) Bygg har mye moro. Stillasbygger er på den greie delen av skalaen men fortsatt tungt. Kan skrive under på at pigging er tungt (stort sett det jeg har gjort i dag, men fikk et par rolige timer i gravemaskin også). Tror helt klart jeg ville satset på noe innen bygg og anlegg...eller sykkelbud. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 29. september 2008 Del Skrevet 29. september 2008 Vekter kan være fysiskt krevende. Jobber selv dom mobilvekter. På min faste rute kjører jeg alt mellom 20-30mil, alt etter hvor mange innbruddsalarmer jeg må rykke ut på, samt at med de daglige gjøremålene ender jeg på alt meelom 17-20 tusen skritt. Jobber da i 10 timer, inkl. "matpause". Jobber skift, så 7 dager på, 7 dager av. De fleste jeg kjenner som er vektere, sitter mye på ræva, enten det er i bilen (mobil vekter) eller står og henger på ett kjøpesenter. Vil absolutt ikke si at vekteryrket er fysisk krevende i den forstand. Men folk er forskjellige Mobilvekter er nok ikke spesielt fysisk grevende, men vekter på kjøpesenter, særlig store kjøpesenter, fører til en del skritt. Da har vel ikke du kjørt så mye mobilt da kanskje. Men ja, kjøpesenter blir det en del gåing. På mobilt kan det bli mye springing om du får nokk alarmer. Hehe.. på 9 av 10 alarmer kjører man jo helt frem til døra. Stressende kan det nok bli med mange alarmer, men å kalle det en fysisk krevende jobb er å ta en smule i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå