Big-Vito Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 De hadde vært herlig med et arbeid hvor man jogget eller gikk mye hver dag, og holdt seg i form på den måten. Noen som har erfaringer her? Lenke til kommentar
twinkie Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 De hadde vært herlig med et arbeid hvor man jogget eller gikk mye hver dag, og holdt seg i form på den måten. Noen som har erfaringer her? Prøv helsevesenet Sykehjem og enkelte avd på sykehus krever en del fysisk arbeid. Man går og går hele dagen... Lenke til kommentar
Skarstard Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Tja, hva med gymlærer? Lenke til kommentar
Gripler Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 en gymlærer sin jobb er å stå å blåse i fløyta. Jeg kan love deg at du får ikke akkurat gymma særlig mye som gymlærer, med mindre du tar dem med på joggetur hvert time... Lenke til kommentar
sharkbite Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 hva med flytte byrå? jobber det selv og det er dritt tungt og du får godt betalt Lenke til kommentar
Big-Vito Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 Flyttebyrå ey? Mest interessante svaret til nå. Hva med noen jobber hvor det er mer jogging enn tung løfting? Forestiller meg at en som jobber i flyttebyrå bærer mye tungt og kanskje sliter etterhvert med rygg og det vanlige. Sykkelbud er en god ide, men er vel stort sett bare i oslo... Og det er råstress tror jeg, siden det skal leveres kjapt. Lenke til kommentar
castorxx Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Personlig trener.. annen jobb på treningsstudio.. brannmann.. jobb innenfor militæret... søppelmann.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Folkehøgskole lærer innen idrett, friluftsliv ski osv kan jo være en mulighet. Hvis du har interesse for det . Endret 4. september 2008 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
mikaragua Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 en gymlærer sin jobb er å stå å blåse i fløyta. Nei. Gymlæreren min på vgs var forresten med på aktivitetene i hver gymtime. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Parkeringsvakt. Haha.. Mosjom. Å jobbe som gartnar er ganske fysisk slitsamt. I tillegg får du jo som regel mogelegheit til å vere ute i sola -> brun Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Leste en gang at en del avisbud som var i så bra form at de tok på seg flere ruter, var i like bra form som toppidrettsutøvere...! De springer vel mesteparten av ruta si da, tenker jeg. Lenke til kommentar
aspic Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Leste en gang at en del avisbud som var i så bra form at de tok på seg flere ruter, var i like bra form som toppidrettsutøvere...! De springer vel mesteparten av ruta si da, tenker jeg. Tja, mesteparten av avisbuda syklar nok rutene sine vil eg tru. Lenke til kommentar
Ratleto Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Spørs vel helt på typen område man har har ruta si. Noen steder sykler man, andre går/springer man. Og enkelte steder trenger man ganske sikkert bil. Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Parkeringsvakt. Haha.. Mosjom. Å jobbe som gartnar er ganske fysisk slitsamt. I tillegg får du jo som regel mogelegheit til å vere ute i sola -> brun Anleggsgartner! Jeg er ute hver dag, står aldri i ro og har varierende og fysisk tunge arbeidsoppgaver. Det er noe du helt klart holder deg i from av. For en uke siden begynte det en ny fyr. Stor, sterk og veltrent. Så veldig sterk ut. Jeg skulle lære han tørrmuring. Men han hadde ikke sjangs til å løfte steiner i nærheten av hva jeg løfter (og jeg er en liten og spinkel fyr på 60 kg), han ble sliten og klarte så vidt å holde rundt slageren etter å ha delt én stein. På slutten av dagen virket han helt ødelagt. Jeg husker også mine første dager; gressklipping. Går i gjennomsnitt 3 mil hver dag...hele sommeren. Det fine er at en ikke skal jobbe mange ukene før man merker at arbeidet blir lettere. Nå høres gjerne jobben ganske kjedelig ut, men om en viser interesse og ferdigheter så slipper man å for eksempel klippe gress hver dag (jeg har ikke gjort det på nesten et år). Mine oppgaver består for det meste av muring, grusing av veier, sette kanstein, beleggningsstein, brostein, montere klatrestativ, trefelling, planting av div, sette opp skilt, litt asfaltering, om vinteren kjører jeg en del brøytebil osv. og av og til blir det rolige dager...som jeg har hatt i dag; hele dagen i en gravemaskin. Her er det siste prosjektet jeg har vært med på. Er vel stort sett meg og en annen som har holdt på der. Ble overlevert i dag. (ikke bry dere om det svidde gresset på bildet...det er byttet ut. Bildene er egentlig ganske dårlig, og tatt for noen måneder siden, før det var i nærheten av ferdig der). Endret 4. september 2008 av Arbakadarba Lenke til kommentar
Big-Vito Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 (anleggs)gartner er lite realt da det kreves fagbrev (lol) førerkort, erfaring osv. Men den type avisbud som sykler/løper høres dødsinteressant ut (lol). Men siden dette er et basalt arbeide, er det ikke slik at det bare er ungdom som får springe rundt til 70kr i timen? I så fall er det bare å droppe. Lenke til kommentar
banjo ulf Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Hjelpearbeider hos en anleggsgartner går ann. Jeg har jobbet hos en anleggsgartner jeg uten å ha fagbrev( har litt erfaring fra byggebransjen da) Men da gjorde jeg alle oppgavene en annleggsgartner har, ferdigplen, beskjæring, belegnings stein osv. Egentlig et veldig trivelig yrke, utfordringer hver dag. Lenke til kommentar
Big-Vito Skrevet 5. september 2008 Forfatter Del Skrevet 5. september 2008 Jeg sitter fast mellom det å jobbe med noe interessant, og noe fysisk krevende. Disse to blandes ikke så lett? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Stemmer som banjo ulf sier, en trenger ikke fagbrev. Er en normalt oppegående og viser ansvar osv, så får en stort sett de samme oppgavene om en er hjelpearbeider eller fagarbeider. Sett bort i fra at man sjeldent blir bas eller får noe større ansvar. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå