Gå til innhold

Hvorfor blir emoer sure av å bli kalt emo?


Anbefalte innlegg

Jeg bli irritert når jeg blir kaldt hviting, fordi hvis man sier svarting tilbake blir det masse oppstyr, men hvis du blir kaldt hviting er det ikke noe farlig..

Det er da vel ingen god grunn?

 

Er forskjell på måten du blir kalt hviting, neger, svarting eller hva det nå skulle være. Har jo litt med retorikk å gjøre, du merker jo forskjell hvis noen bruker de ordene som skjellsord eller om de bare rett og slett kaller deg det, fordi du er det. En hvit person er jo hvit.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Emo kan ikke sidestilles med neger. Man er neger uansett om man vil det eller ikke. Men det blir mer som nerd eller soss, som også blir brukt som skjellsord eller altfor mye. Du er et menneske, og kun fordi du har en lik (musikk)stil som mange andre er du ikke alle andre. Din stil har egentlig fint lite med deg som person å gjøre.

 

Det handler ikke om å være politisk korrekt, det handler om å ha vett nok til å behandle folk med respekt.

 

Respekt? Hva vet en 17 år gammel guttunge om respekt?

Mer enn en 19 år gammel guttunge?

Lenke til kommentar
Jeg utnevner Eriqo til den nye Messias. Hans reflekterte, velvalgte ord har fått meg til å se lyset. We're not worthy! We're not worthy! Hail hail!

Dere følger ihvertfall ikke mainstream moten, men desto værre er dere helt nazi på å kjøre stilen deres fullt ut. Det holder ikke med en sort bukse, men alt skal være sort, sminke, neglelakk og alt det andre tullet.

 

Personlig har jeg aldri sett selv folk som er meget bevisste på det som kan kalles mote, kjøre stilen fullt ut, hvis man skal høre på det motehusene har å si. Mulig det vil vekke for mye (negativ?) oppmerksomhet...

 

tredamer.jpg

Lenke til kommentar
Dere følger ihvertfall ikke mainstream moten, men desto værre er dere helt nazi på å kjøre stilen deres fullt ut. Det holder ikke med en sort bukse, men alt skal være sort, sminke, neglelakk og alt det andre tullet.

 

Personlig har jeg aldri sett selv folk som er meget bevisste på det som kan kalles mote, kjøre stilen fullt ut, hvis man skal høre på det motehusene har å si. Mulig det vil vekke for mye (negativ?) oppmerksomhet...

 

tredamer.jpg

Dere? Jeg håper virkelig ikke du regner med meg i det der tullet. Jeg regner med du tror jeg går under emo-kategorien fordi jeg velger å (i denne tråden) forsvare de fordi definisjonen på dagens emo er helt på trynet? Tja.... Personlig synes jeg mange som har stilen er helt på jordet uten sans og samling, men det er da så.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...