Gå til innhold

Hvorfor blir emoer sure av å bli kalt emo?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I huleste her e mangen so ikkje har mykje peiling. For det første so står faktisk emo for emotional og det e ein musikk sjanger. Det seie litt om ka det egentli e. Det mange trur e emo e folk som går i svart kuta seg sjøl og høre på Heavy og det. Men for det første so e den stillen dei fleste går i gotish. og ein som kutta seg sjølv ein sjøl skadar.

 

So det blir rettare og kalle han gothar en emo. Men ka du skal kale noken noke som kan bli sett på som nedsettane?

 

Og du spør om kofor du ikkje kan kalle ein "neger" for ein neger? Når du sei neger referera du egentli til ein som e frå nigeria. Samme gjelde pakis, det referera til ein som kjem frå pakistan.

 

Der har du vell svare på kofor ein som du vill kalle "emo" blir sur visst du nettopp kalla han emo:P

Lenke til kommentar

Jeg har aldri spurt om hvorfor jeg ikke kan kalle en neger for en neger; da bør du lese innlegget mitt litt bedre.

 

En person fra Nigeria (med stor N) kalles for en nigerianer, ikke neger. Neger kommer fra ordet "negro", som betyr svart - man trenger ikke å ha doktorgrad i nanoteknologi for å forstå det. "Pakkis" er bare en forkortelse for pakistaner, akkurat som "Grandis" er en forkortelse for Pizza Grandiosa. Min mening er at ingen av disse ordene er nedsettende, altså verken neger; pakkis eller grandis, men det er ikke dette tråden handler om.

Lenke til kommentar
I huleste her e mangen so ikkje har mykje peiling. For det første so står faktisk emo for emotional og det e ein musikk sjanger. Det seie litt om ka det egentli e. Det mange trur e emo e folk som går i svart kuta seg sjøl og høre på Heavy og det. Men for det første so e den stillen dei fleste går i gotish. og ein som kutta seg sjølv ein sjøl skadar.

 

So det blir rettare og kalle han gothar en emo. Men ka du skal kale noken noke som kan bli sett på som nedsettane?

 

Og du spør om kofor du ikkje kan kalle ein "neger" for ein neger? Når du sei neger referera du egentli til ein som e frå nigeria. Samme gjelde pakis, det referera til ein som kjem frå pakistan.

 

Der har du vell svare på kofor ein som du vill kalle "emo" blir sur visst du nettopp kalla han emo:P

 

Vet ikke om du har hørt utrykket "STFU" før?

Lenke til kommentar
En person fra Nigeria (med stor N) kalles for en nigerianer, ikke neger. Neger kommer fra ordet "negro", som betyr svart - man trenger ikke å ha doktorgrad i nanoteknologi for å forstå det. "Pakkis" er bare en forkortelse for pakistaner, akkurat som "Grandis" er en forkortelse for Pizza Grandiosa. Min mening er at ingen av disse ordene er nedsettende, altså verken neger; pakkis eller grandis, men det er ikke dette tråden handler om.

 

QFT.

Lenke til kommentar

Hmmm

 

Som noen nevnte over her. Så blir emo brukt som et skjellsord. Akkurat som homo osv.

 

Og hvem vil vel bli forbindet med noe negativt?

 

Emo i dagens språk = En som kutter seg, sitter for seg selv og hører på trist musikk.

 

Emo hva det egentlig betyr = musikksjanger (ofte hardcore punk). I de senere år blitt brukt for en subkultur (forbundet med mørke klær, mørkt hår og mørk sminke)

 

 

Jeg tror ikke en emo hadde blitt sur hvis du kalte han/henne for emo med ingen baktanker om kutting etc etc. Og hvis dem blir det. SKIFT STIL -.-

 

At en emo blir sur for å bli kalt emo, er det samme som om en soss skulle blitt sur fordi han blir kalt soss/keeg.

Lenke til kommentar
Og alle bruker ordet i hytt og pine uten å vite hva det betyr. Ser man ut som en person som tydelig ikke liker hiphop og rap blir man kalt emo, og det er jævlig irriterende.

:yes: Jævlig irriterende! Hvis man har en eller annen rockestil er det med en gang emo.

Faen heller!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...