Kurt Grusom Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Har en bærbar PC med 17" skjerm, men trenger en større. Enten 22", eller 24". Greia er at jeg vil bruke disse to sammen, i dualscreenoppsett. Den eksterne skjermen skal brukes til bildebehandling, den andre til annet surr, MSN etc.. Hvordan kan jeg få dette til? Har googlet og googlet, uten å finne en eneste turtorial.. (Laptopen bruker forresten Geforce 6800 - støtter dette oppsettet jeg nevnte?) Lenke til kommentar
johome Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Les dette Dette skulle vel kanskje passe for deg. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Takker for link, Johome. Trenger for så vidt ikke 2 eksterne skjermer - trenger kun én i tillegg til laptopskjermen. Vet du/dere hvordan dette gjøres i praksis? Etter at jeg har kjøpt skjermen, og koblet den til utgangen i laptopen min - hva gjør jeg? Vil ikke eksterne skjermen, som standardinnstilling, erstatte laptopskjermen? Hva må jeg gjøre for å bruke begge samtidig? Lenke til kommentar
ttt Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Skjermen kjem i utgangspunktet opp som "forlenga skrivebord", altså eit nytt skrivebord. Dette skjer i alle fall som standard i OSX, og eg er rimeleg sikker på at det er sånn i Windows og (er rett nok eit stund sidan eg har prøvd dette). Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Altså blir skjermene som et laaangt skrivebord? Så jeg kan -flytte musepekeren frem og tilbake? -Kjøre Photoshop på den ene, og msn på den andre? Blir bildene jeg ser på i så fall 'dratt' vertikalt? Det er ikke akkurat optimalt Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Du kan tenke på det som to seperate skrivebord bare at du kan dra musen frem og tilbake mellom de. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Kan jeg dra programmer også frem og tilbake? Får jeg to startmenyer? Kan jeg 'splitte' et program på midten, altså bruke samme prog. på samme skjermene? Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Testet det nettopp med en skjerm vi har stående - fik det til! Takk for hjelpen, folkens Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Vis du vil ha to startmenyer så kan du laste ned ultramon. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Hva er fordelen(e) og ulempen(e) ved 2stk. startmenyer? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå