Mundal Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Trodde jeg egentlig var klar til å kjøpe, men pga litt pengemangel har jeg måtte utsette innkjøpet. Nå har jeg blitt usikker på om jeg skal kjøpe en quadcore istedenfor en duocore. Lurer på om dette vil kollidere med resten av oppsettet mitt. https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=79270 Her er oppsettet, som dere ser har jeg lagt til to prosessorer. Jeg tror jeg går for quadcoren hvis dette ikke kolliderer med noe annet. Hadde vært greit med noen raske svar, siden jeg planlegger å bestille i kveld. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 ser ut som en temmelig fet pc det der =) ingenting som kolliderer uansett hva slags cpu du velger, de er designet til å passe i samme sokkel. Du vil mest sannsynlig få bedre ytelse med e8500 på programmer som ikke er optimalisert for 4kjerne, og e8500kan muligens klokkes lenger. Men jeg hadde selv valgt q9550 hvis jeg skulle bygd ny pc nå. Lenke til kommentar
Svenni212000 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Det er både fordeler og ulemper med både Dual og Quad Prosessorer. Skulle man kjøpt PC til rundt 10000 kroners klassen, ville Quad vært et relativt dårlig valg. Dog på et oppsett på +\- 15000 vil en god Quad være det beste valget. - Kort oppsummert, ville jeg valgt Quad prosessoren. Neste er kabinettet. Hvordan dette har blitt så pop er utenfor min forståelse. Det har ingen støvfilter, null form for støydemping, ingen mulighet til å organisere kabler. (Strengt talt er Antec Three Hundred bedre kabinett enn Nine Hundred.) Neste kan bare du svare på.. Hva skal du med 2 80mm kabinettvifter? Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Regner med at Nine Hundred har blitt populært på grunn av utseendet. Ser ut som en råbra PC. EDIT: Svenni: Ville først av alt valgt prosessor etter bruk, ikke prisklasse. Men har man råd til det, velger man en firekjerner selv om man skal game. Endret 2. september 2008 av Knewt Lenke til kommentar
Mundal Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Hadde en post oppe tidligere, der det var noen som ga meg inntrykk av at jeg trengte to. Det er den eneste grunnen. Har fjernet den ene nå. Kjører quadcore jeg da. Har valgt antec nine hundred pga blant annet utseende ja. I tillegg har det bra kjøling. Ble også anbefalt det i den forige posten jeg hadde oppe. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
raid2 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Støtter firekjerne Regner med at du skal bruke vifta til CPU-kjøleren? Isåfall, bytt den heller til en eller to 120mm. Gjerne en fra Noctua, de pleier å være ganske stillegående Lenke til kommentar
Mundal Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Er det noe forskjell på disse to hovedkortene bortsett fra en ørliten prisforskjell og utseende? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=79243 Vurderer å bytte til den netshop har. Da har de alt unntatt ram og cd/dvd/bluray spiller. Hvis jeg gjør dette kan jeg få dem til å montere for meg for 370 kr. Da kan jeg montere ram og cd/dvd/bluray spiller selv når jeg får pc'en. Har aldri bygd en pc selv før. Har litt lyst til å gjøre det selv for å lære, på den andre siden har jeg ikke lyst til å ødelegge noe under monteringen. Noen anbefalninger? Gjøre det selv eller få netshop til å gjøre det? https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=79270 Her er en link til den endelige pc'en, har valgt en 120 mm vifte istedenfor. Såfremt jeg ikke bytter hovedkort. Endret 2. september 2008 av Mundal Lenke til kommentar
newman221 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 MSI hovedkortet støtter DDR2 og DDR3. Ville ikke anbefale sånne kombiløsninger, da de ofte betyr kompromisser på en eller annen måte. Det å ha støtte for begge minnetyper medfører avogtil litt slapp ytelse.. Kan ikke alltid få det beste fra to verdner Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå