Tommy Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg jobber til vanlig med webutvikling, men har fått en annen oppgave nå, og lurer på om tankegangen min er helt på jordet. Greia er at det skal stå en server hos kunden, og en hos oss. På serveren til kunden er det en mappe som heter "Media" som skal synkroniseres med "Media" mappa på serveren hos oss, dersom det er kommet noen nye filer. Denne synkroniseringa skal skje hver natt eller manuelt av kunden. Sånn jeg har tenkt å løse det, er å sette opp en windows service på kundens server, og en webservice/WCF-service på serveren hos oss. Servicen hos kunden sjekker om det er kommet noen nye filer siden sist, og sender disse til den eneste metoden på webservicen, SaveFile(someStream stream) som lagrer filen på vår server. Er dette den smarteste måten å løse oppgaven på, eller bør jeg vurdere noe annet? Hvordan sender jeg filen fra kunden til oss på best/sikrest mulig måte? Bør det sendes som en Stream? i såfall hvilken.. Jeg tror de fleste filene er relativt små. men kan denne løsningen by på problemer dersom filstørrelsen overstiger en viss grense, som bør sjekkes hos kunden før de sendes til oss? På forhånd takk. Lenke til kommentar
Glenn F. Henriksen Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Vel, hvis du absolutt vil lage det selv så er du ikke helt på villspor. Noen har gjort noe veldig likt tidligere så det kan du jo bruke som utgangspunkt. Men før du faller i Not-Invented-Here fella så kan det kanskje være på sin plass å sjekke ut om et par ferdige produkter gjør det du ønsker. Noen eksempler: http://www.powerfolder.com/features.html http://www.filereplicationpro.com/sol-busi...ile-sharing.cfm Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 De to alternativene kostet $ og filene blir liggende på serveren til tredjepart. Sikrere og billigere: VPN med en delt katalog og XCOPY ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå