jøkul ptro Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Driver og snusker meg ny pc og alt er bestil, bortsett fra ram. Jeg bestilte Mushkin ram fra netshop, men der fikk jeg opplyst at den kom nok ikke inn på lager med det første, i allefall var det usikkert da leverings dato ikke var bekreftet. Meget bra av Netshop forresten å opplyse om dette så tidlig som mulig slik at jeg som kunde får ett valg i tide.. det de eventuelt tapte på ikke å få solgt de minnebrikkene betaler seg glatt i god omtale men tilbake til ram.. jeg trenger altså ett alternativ til Mushkin settet (mushkin XT2-8000 1000 Mhz (ca 800 kroner)) som jeg kan leve med, pris spiller en rolle, men samtidig vil jeg ikke bytte bort muligheten til å overklokken på ett senere tidspunkt pga kjip ram. minne skal sitte i ett Gigabyte GA-X48-DS4 hovedkort med en intel Core2 quad Q9550 cpu. jeg har forøvrig tenkt å smekke på en raptor digital X som system disk og 2x radeon HD 4870 i 16x crossfire.. noen som er "ramme" på ram og kan gi noen gode forslag? edit: glemte jo forsåvidt å nevne at timing er 5-5-5-15 Endret 2. september 2008 av h0ih0i Lenke til kommentar
megascorcher Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Jeg er i samme båt, bare at jeg bestilte 2x2048MB Mushkin XP2-6400 800MHz. (4-4-4-12), til 795 kr. Det skal sitte i et Gigabyte GA-X48-DS4 (rev. 1.3) hovedkort dette også, men med Core 2 Duo E8500 cpu. Har ikke tenkt å overklokke. De beste alternativene jeg ser er: Crucial fra Komplett eller G.Skill fra Pixmania. Jeg har aldri sett eller hørt noe om G.Skill før. Fant en til. OCZ fra Amentio. Noen som kan hjelpe meg velge? Endret 3. september 2008 av Xebeche Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 jeg plugga inn en standard 4gb valueram fra kingston mens jeg forsker litt på minne, setter pris på tilbakemeldinger her... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå