indahla Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg har noen problemer med kobling mellom Windows Home Server og Windows XP Media Center Edition 2005. Vet dere om noen gode forum som kanskje kan hjelpe? Lenke til kommentar
kjeklulf Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 http://forums.microsoft.com/WindowsHomeSer....aspx?SiteID=50 Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hehe, du er jo på ett forum. Du kan jo prøve å stille spørsmålet ditt her først. Eller du kan stikke innom Microsoft eller Wegotserved. Sjekk ut disse artikklene også, her og her. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Takk for tips. Problemet er som følger: Jeg har en Windows Home Server (WHS) og en Windows Media Center Edition 2005 (MCE) på samme nettverk. Media Sharing er aktivert på WHS'en for alle tre mapper (musikk, foto og video). På MCE'en kan man legge til mapper fra enten "denne maskinene" eller "andre maskiner". Når jeg velger "denne maskinene" kan jeg fint velge mapper lokalt på MCE'en. Men, hvis jeg velger "andre maskiner" finner den ikke de tre mappene på WHS'en. Jeg har også en PS3 koblet til samme nett. Denne finner de tre mappene på WHS'en helt fint, og kan streame både film og musikk. Begge maskiner er i samme workgroup har MCE-brukeren har rettigheter på WHS-mappene. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Hørres ut som det er noe tull med windows fildeling på MCE. Har du brannmur installert så kan du jo sjekke det først, vist ikke kan du jo sjekke at windows fildeling er ok. Høyreklikk på nettverkstilkoblingen og velg properties. Sjekk at File and Printer sharing er skrudd på. Du kan jo eventuellt prøve å installere det på nytt. Lenke til kommentar
indahla Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 Hørres ut som det er noe tull med windows fildeling på MCE. Mappene deles ut fra WHS'en _til_ MCE'en, ikke motsatt. Dermed bør vel ikke fildeling på MCE'en ha noe å si? Uansett, jeg har forsøkt å mappe opp mappene fra WHS'en på MCE'en, og det fungerer helt fint. Lenke til kommentar
sgaah Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har faktisk noe å bety. Blir automatisk lagt til som regel i windows brannmur. Du kan jo eventuellt sjekke dette manuellt. Flere som har hatt samme problemene som du beskriver har avinstallert for så og installere File and Printer Sharing. Jeg har dessverre ikke MCE selv, men PS3. På forumet til We got served er det mange diskusjoner anngående WHS og MCE, du kan jo stikke innom der. Lenke til kommentar
Zappza Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Du kan jo bare mappe de ulike nettverksmappene i min datamaskin som en nettverksstasjon og bruke velge de lokalt i MCE Lenke til kommentar
indahla Skrevet 9. september 2008 Forfatter Del Skrevet 9. september 2008 Du kan jo bare mappe de ulike nettverksmappene i min datamaskin som en nettverksstasjon og bruke velge de lokalt i MCE Ja, det fungerer det. Men, det er jo veldig u-smooth, for å si det sånn... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå