ckl77 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Tullball. Ja, faktisk. Det har da vitterlig ingen verdens ting å si hvor redaksjonen sitter. Det er jobben de gjør som betyr noe. Rent teoretisk burde de kunne sitte på en karibisk øy for alt hva vi vet, bare de pøser ut nyheter og tester og alt hva vi nå ønsker. Lenke til kommentar
Eplefe Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg kan ikke se hvorfor en avis som omhandler teknologi ville vært mer spennende om redaksjonen var plassert i Oslo fremfor Bergen. Tror du helt alvorlig at Oslo får inn mer teknologi enn Bergen gjør? Ellers: Hadde vært kjekt, men jeg er for ung. Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Nå skjer det faktisk en del spennende på mobilfronten i Norge også, ting som jeg tror faktisk en god del av Amobils lesere ville ha interesse av. Større nærhet til operatører, distributører, uviklere etc. innbiller jeg meg ville økt kvaliteten på det redaksjonelle innholdet hos Amobil. Bare et kort eksempel: http://www.amobil.no/artikler/i_kunnskapens_navn/16671 Tre år gammle artikkel om konseptet Mobile Monday. Slike møter kjøres nå jevnlig i Oslo og man har også startet opp i Trondheim. Alt på agendaen en kanskje ikke like interessant, men jeg finner det merkelig at dette ikke er omtalt i det hele tatt av Amobil. Nå skal det sies at disse møtene også kan følges over nettet så man kan egentlig sitte hvor som helst. Men det er åpenbart ikke like intressant som ørten iPhone-artikler og oversatte artikler om diverse kinatelefoner. Jeg er selvfølgelig klar over at Amobil driver butikk og er avhengig av å selge reklameplasser, men samtidig er det såpass mange her inne med såpass stor interesse for mobilbransjen at jeg tror litt mer egenprodusert stoff kunne blitt populært. I tillegg til å forhåpentligvis kunne gi noen friske diskusjoner. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 jeg sier det er mer ett problem med at i norge så skal "alt" skje i oslo. en kan omtrent si at norge slutter nord om sinsen... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Enig i at det er tull å ha folk bosatt i den byen de selv driver. Bloggen jeg skriver for har tre skribenter, han som driver stedet i USA, meg her i norge og en til i østerrike. Fungerer helt fint, så kan umulig være noe problem å la folk få ha hjemmekontor innad i norge, posten kan få frem testmodeller etc innen en dag så det er heller ikke noe problem. Lenke til kommentar
hitokiri Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 (endret) Dette med bosted handler først og fremst om kommunikasjon. IM/webcam/telefon kan ikke erstatte god gammeldags face to face. Vi har prøvd dette, og jeg tror nok personen som jobbet fra andre kanten av landet kan bekrefte at det ikke fungerte helt optimalt. Når det er sagt, så har vi folk i Oslo også. For øvrig er mer egenproduset stoff noe vi absolutt ønsker. Den siste tiden har vi vært "rammet" av ferie, så innimellom alle testene er det ikke allverdens tid til å grave i alt mulig. Det er faktisk ikke ett eneste norsk nettsted som har testet like mange mobiltelefoner som Amobil i sommer, så jeg er ikke enig i at vi har mindre egenprodusert stoff enn konkurrentene. Jeg kunne kanskje driste meg til å si at vi har hatt mer enn naturlige konkurrenter i sommer, men jeg skal la være Ønske om mer egenprodusert stoff er oppfattet, og allerede tatt opp i redaksjonen. Takk for tilbakemeldingene! PS: Oppforderer alle som har forslag/ris/ros til å ta det i tråden for tilbakemeldinger til Amobil: https://www.diskusjon.no/index.php?showforum=125 Endret 4. september 2008 av hitokiri Lenke til kommentar
Peppep Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Link til denne tråden mangler i selve artikkelen. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Egenprodusert stoff ---> podcast Itavisen prøvde podcast og feilet, men samtidig er de amøber så ikke så veldig merkelig. Noe ala the cell phone junkie ville vært kjekt Endret 5. september 2008 av Slettet+89234341 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg