HelloKjersti Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Med Transferjet snakker datamaskinen, kameraet og mobilen samme språk. Les mer Lenke til kommentar
Joakimd Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 På grunn av den korte avstanden, er risikoen for datatyveri minimal. Om jeg har en telefon med blåtann kan jeg fortsatt legge den oppå høyttaleren. Lenke til kommentar
Laland Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Spennende! Raksere dataoverføring uten kabler er alltid gøy, særlig hvis det blir noen realitet i de hastighetene det snakkes om! Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) snakker om å finne opp bluetooth på nytt... om dem hadde fått ut fingeren å fått på plass UWB så kunne den fint klart solide overføringshastigheter... men intel har vel wusb, og når sony nå jobber på eget prosjekt (ene halvdelen av SE, hvor andre halvdelen var dem som i sin tid utviklet bluetooth) så er det vel standard-krig igjen... er vel sant som det sies, eneste problemet med standarder er at det er så mange av dem! Endret 2. september 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
johanf Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Overføringen starter automatisk ved kontakt, og kan nå hastigheter på opp til 375 MB/s. Teoretisk kan en hel DVD-plate overføres på ca. 100 sekunder. Fordi Transferjet benytter seg av svært svake radiobølger, forstyrrer den heller ikke andre trådløse systemer. Sony har jobbet med Transferjet i tre år og har allerede utviklet små brikker som kan brukes i en dongle. Dermed kan alle datamaskiner med USB-tilkobling nyte godt av det nye systemet når Sony kommer med de første Transferjet-produktene neste år. Hvordan bestemmer man hva som skal overføres? Hvis man har en USB dongle på hver sin PC, da må jeg jo flytte maskinen min (eller dongle'n) mindre enn 3cm avstand fra den andre? Praktisk. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 USB 2.0 har teoretisk overføringshastiget på 480 Mbit/s. USB 2.0 har i praksis overføringshastighet på 250Mbit/s. Hva med denne teknologien? Hvorfor finne opp infarødt på nytt? For å ikke snakke om hjulet? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 man bestemmer vel hva som overføres akkurat som med usb. dette er åpenbart ikke ment å bli brukt som datamaskin til datamaskin overføring, men mellom håndholdte enheter, og så kanskje datamaskin. Lenke til kommentar
bzzlink Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Største problemet med dette er jo at innholdsleverandører, tvinger hardware produsenter til å forkrøple (er det egentlig et ord?) slike overførings muligheter. Itilfelle man skulle finne på å føre over mp3 filer imellom speilreflekskameraer.... Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Det der er bare tullball! Dette har ingen ting med drm å gjøre! Lenke til kommentar
dotten☻ Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Slike "superraske" teknologier blir alltid mye tregere enn dem påstår i starten og ikke minst så klarer aldri minnekortene å holde følge med 375MB/s så da er det er vel bare for å skryte. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) USB 2.0 har teoretisk overføringshastiget på 480 Mbit/s. USB 2.0 har i praksis overføringshastighet på 250Mbit/s. artikkelen skrev MB/s, ikke Mb/s altså 375 megabyte pr sekund, heller den 375 megabit pr sekund. noe som betyr at dette har en overføring på rundt 3000 megabit pr sekund. eller at usb 2.0 har en teoretisk max på 60 megabyte pr sekund. en tanke som slo meg, denne teknologien er ment for overføring av media. hvor stor er sannsynligheten for at den har en variant av hdmi drm under panseret slik at ungdommen ikke deler sanger med hverandre i skolegården? Endret 2. september 2008 av hobgoblin Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Artikkelforfatteren er ikke belest innenfor emnet digital teknologi. Er snakk om 375mb/s http://thefutureofthings.com/news/1290/tou...nsfer-data.html'' Er vel det som skjer når forfatterne kun har journalistutdannelse og ingen databakgrunn. Ser med skrekk og gru stillingsutlysningen amobil.no har ute nå. Både hw.no og amobil.no har meget oppegående lesere, da trenger vi også folk som er inn i teknologien som skriver artiklene. Endret 2. september 2008 av Blåbær Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 ouch! ikke bra nei Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 USB 2.0 har teoretisk overføringshastiget på 480 Mbit/s. USB 2.0 har i praksis overføringshastighet på 250Mbit/s. artikkelen skrev MB/s, ikke Mb/s altså 375 megabyte pr sekund, heller den 375 megabit pr sekund. noe som betyr at dette har en overføring på rundt 3000 megabit pr sekund. eller at usb 2.0 har en teoretisk max på 60 megabyte pr sekund. en tanke som slo meg, denne teknologien er ment for overføring av media. hvor stor er sannsynligheten for at den har en variant av hdmi drm under panseret slik at ungdommen ikke deler sanger med hverandre i skolegården? Her sammenlignet jeg USB2 teoretisk og praktisk. Om fallet er like stort eller større som USB2 er det en skam, men man har alikevel OK overføringshastigheter. Noe DVD fra mobilen er bare tull allikevel. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 når sony nå jobber på eget prosjekt (ene halvdelen av SE, hvor andre halvdelen var dem som i sin tid utviklet bluetooth) så er det vel standard-krig igjen ... er vel sant som det sies, eneste problemet med standarder er at det er så mange av dem!Unødvendig. Hvorfor kan de ikke heller bruke kreftene på å videreutvikle blåtann-standarder for lavt strømforbruk (Wibree/Bluetooth low energy wireless technology) og høy hastighet (UWB/High-speed Bluetooth) fremfor å tulle med standard-kriger som uansett ikke tjener andre enn den vinnende selskapsfraksjonen? Lenke til kommentar
stoffix Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 jeg tror dette er ment å bli brukt som en paralell teknologi sammen med blåtann. det er stor forskjell på 3cm og 1000cm! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Dette virker ideelt for synkonisering av forskjellige devices. Eksempelvs om man synkonisere datamaskinen mot mobiltelefonen. Jeg ser store muligehet for dette + trådløs strømoverføring so også fungerer på kort rekkevidde. Typ: man legger mobiltelefonen på en plate ved datamaskinen som både lager den og oppdaterer programmer/kontaktlister osv. og samtidiglader den. Det virker absolutt interesstant. -Stigma Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Artikkelforfatteren er ikke belest innenfor emnet digital teknologi. Er snakk om 375mb/sOg det er snakk om 560Mb/s teoretisk maximumshastighet, 375Mb/s reell overføringshastighet - i hvert fall var det det da jeg skrev lanseringsartikkelen på Akam.no rundt PMA i vinter:http://www.akam.no/artikler/sony_lanserer_...sferjet/47110/1 Lenke til kommentar
hainz Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Herregud, dette er jo så teit. Hva med at alle produsenter av dippedingser bare bruker mini usb istedet? Er jo en fin standard som vi har allerede! Lenke til kommentar
anders.panders Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Bortsett fra overføringshastighet, er IR noe av den enkleste typen overføring jeg vet om og noe jeg virkelig savner på min nye laptop. Det er jo bare å legge mobilen eller håndpiloten ved siden av PC'n og få kontakt og autentisert på et blunk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå