Gå til innhold

Egen Linux del i Spill-forumet?

Vil du ha en egen Linux del i spillforumet?  

44 stemmer

1. 1. Vil du ha en egen Linux del i spillforumet?

• Ja
      35
    • Nei
      9

Anbefalte innlegg

Hvorfor er det ingen egen del for spill til Linux i Spill delen av forumet? Spill på Linux er blitt mer og mer vanlig og jeg tror det er flere enn meg som hadde sett pris på det.

Vet ikke om dette har blitt tatt opp før, men det bør uansett bli vurdert av admin :)

Endret av KVTL
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hadde forsåvidt ikke vært dumt.

Men som runar sier så er det jo ikke bare et windows forum.

Dog, dette minner meg om at jeg ble litt irritert når jeg var innom gamestop her om dagen og ser kategoriseringen av spillene deres. PS3, Wii, 360, og Games for Windows. Ganske irriternede iogmed at flere av spillene som står der funker også på linux eller mac.

Lenke til kommentar
Noe alà "PC-spill for andre operativsystemer en Windows", for å tilfredsstile Runar, som forøvrig har et godt poeng.

Det er langt i fra nødvendig å gjøre slike forandringer for å tilfredsstille meg :). Jeg bruker spilldelen av forumet så sjeldent uansett. Men hvis man skal lage et eget underforum for Linuxspill (og da muligens også Macspill), så bør PC-spill omdøpes til Spill for Windows, eller noe lignende.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Noe alà "PC-spill for andre operativsystemer en Windows", for å tilfredsstile Runar, som forøvrig har et godt poeng.

Det er langt i fra nødvendig å gjøre slike forandringer for å tilfredsstille meg :). Jeg bruker spilldelen av forumet så sjeldent uansett. Men hvis man skal lage et eget underforum for Linuxspill (og da muligens også Macspill), så bør PC-spill omdøpes til Spill for Windows, eller noe lignende.

Det første jeg tenkte på var en hovedkategori for PC-spill (som er felles for alle), og underkategorier for Windows, Mac og Linux/åpen kildekodeOS? Høres litt ut som det du er inne på om jeg har forstått deg rett.

Underkategoriene kan være veldig greie om man har problemer som er rettet mot et OS eller etterspørsell på spill som er støttet eller funker med litt velvilje til et OS. Dette kan det oppstå mye av i Linux da få spill er støttet i Linux. Det ser ut som at en del Linux- brukere som støtter på problemer relatert til spill oppretter post i Linuxdelen av forumet, så da bør "spill til Linux" komme opp som underkategori i programvaredelen med link til spillforumet som omhandler Linux så man ikke under opp med masse feilposting.

Stemte ja, selv om et spill er støttet til PC betyr det som regel Windows, synes det er noe missvisende.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Har det skjedd noe mer rundt denne tråden? Om man kan trekke konklusjoner på avstemningen, til tross for at de ikke er så mange som har stemt, er det jo ikke store tvilen på at man bør lage egne kategorier.

Det bli jo det samme som er gjort for konsoller, delt inn i generelt, eller spesifikt for en av produsentene. Om et spill ikke er laget for Mac eller Linux "går" det ann å spille dem i motsetning til PS3 på Wii, men det er ingen støtte fra produsentene, men igjen, dette er kanskje enda en god grunn til å ha et egne kategorier for Windows, OS X og åpen kildekode (Linux, BSD, openSolaris).

Lenke til kommentar

Etter hvert som folk skriver argumenter for og imot, kan trådstarter også oppsummere det oversiktlig i første posten. Synes det er rart at det ikke har kommet noe tilbakemeldinger fra de som styrer forumet her ....

Endret av tamarin
Lenke til kommentar
  • Opprett ny...