Gå til innhold

Tastatur for deg som jobber dag og natt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-XHLacM
Er det bare jeg som synes det er helt genialt med klikkelyd?

Model M :love:

Nei, det er du ikke. Man kan jo ikke høres über-leet ut hvis man skriver uten klikkelyd.

Lenke til kommentar

Har hatt Logitech Ultra X OEM som er et flatt og kompakt tastatur med FULL layout, men to av tastene har blitt ødelagt(Page Down og Numpad 1) så vurderer et nytt. Illuminated lover bra siden det ligner veldig det jeg har nå bare med et penere design. Insert tasten er vel ikke så mye brukt lenger så derfor kutter de den ut til fordel for stor Delete tast.

Lenke til kommentar
Har selv hatt Ultra Flat og 2stk Ultra X Premium i det siste. Utsøkte tasaturer!

Illuminated så spennende ut. Likte ikke skrifta på knappene, men jeg ser ikke på de uansett.. :)

De er greie nok, men ihvertfall Ultra X tåler jo ingenting, blir veldig kjapt for slitt til skikkelig bruk.

AtW

Lenke til kommentar

Har dere som klager over Amerikansk enter-knapp noen gang prøvd det? Jeg synes Amerikansk oppsett er overlegent Norsk; både software og hardware. Siden jeg ikke bruker Windows kan jeg bruke Windows-knappene til hva jeg vil, og har derfor bundet de til "</>" og Compose, slik at jeg skrive UTF-8 (æøå) med Amerikansk oppsett; eller bytte til Norsk (fortsatt Amerikansk hw-oppsett) uten å miste noen tegn! Yeah

Lenke til kommentar
Finfint design på Illuminated, men liten "Enter" key :no:

helt enig med deg der.. har logitech G15, med engelsk versjon.. liten enter knapp her og, UTROLIG annoying de første ukene jeg brukte det.. traff knappen over hver gang xD

men dette Illuminated så nice ut det.. kunne trengt et sånt et selv, ettersom tastene på G15 bråker litt.

Lenke til kommentar
Har selv hatt Ultra Flat og 2stk Ultra X Premium i det siste. Utsøkte tasaturer!

Illuminated så spennende ut. Likte ikke skrifta på knappene, men jeg ser ikke på de uansett.. :)

De er greie nok, men ihvertfall Ultra X tåler jo ingenting, blir veldig kjapt for slitt til skikkelig bruk.

AtW

Har hatt mitt noen år, lever fortsatt i beste velgående. Det fikk riktignok en kort pause når det første G15 kom ut, men jeg var raskt tilbake på Ultra X. Et par tegn som begynner å bli litt slitt nå, men jeg ser jo ikke på det når jeg skriver uansett.

Synes Logitech Illuminated ser meget spennende ut. Får bare krysse fingrene for at det kommer med norsk tegnsett innen rimelig tid. Logitech har jo (dessverre) ikke alltid vært så flinke til det.

Endret av Aasgaard
Lenke til kommentar

Er disse trådløse? Er vel ingen som kjøper nytt tastatur med ledning i 2008? Ikke om det koster over 100kr ivertfall..

Om det Illuminated er trådløst så skal det vurderes ivertfall! Så bra ut, til tross for at det ser ut som det har ledning..

Endret av Sevenord
Lenke til kommentar

Ledning til hardcore gamere, ok det er sikkert noen som sverger til det enda :) Virker ikke som det er noe problem for xbox360/ps3, maskiner laget bare for gaming, men det er klart. Konsoll blir aldri hardcore ;)

Når det kommer til batteri, jeg har en logitech nano trådløs mus, tror den holdt i 6mnd før jeg byttet batteri, og den er hyppig i bruk hver eneste dag..

En ledning er for meg, og sikkert mange andre, en ledning for mye.

Fremtiden er trådløs ;)

Lenke til kommentar

Lenge siden jeg har hatt et trådløst tastatur nå, men jeg tømte dem betydelig fortere. Dessuten hadde de en tendens til å streike på feil tidspunkt. Var ikke akkurat imponert over hvor lenge DiNovo-en til kona holdt heller.

Når det gjelder mus, skal jeg vurdere det når G5 2007 dukker opp i en rask, pålitelig og rimelig form med batterilevetid på noen måneder. Enn så lenge er G7 det nærmeste. Jeg har den også, men gikk fort lei av å bytte batteri to ganger om dagen. ;)

Det er selvsagt fint og flott med trådløst i mange sammenhenger, men når det er til en stasjonær som står på kontoret, er det rett og slett viktigere for meg å vite at det alltid fungerer. Du må selvsagt gjerne vurdere annerledes. Enn så lenge velger i alle fall jeg å "stemme" med lommeboka for at de trådbaserte får leve en stund til.

Lenke til kommentar
Ledning til hardcore gamere, ok det er sikkert noen som sverger til det enda :) Virker ikke som det er noe problem for xbox360/ps3, maskiner laget bare for gaming, men det er klart. Konsoll blir aldri hardcore ;)

Når det kommer til batteri, jeg har en logitech nano trådløs mus, tror den holdt i 6mnd før jeg byttet batteri, og den er hyppig i bruk hver eneste dag..

Fremtiden er trådløs ;)

Trådløs er fett nok på mus som man flytter rundt med, et tastatur til en stasjonær som står stille på samme sted så har det i mine øyne nada å si om det heenger på en ledning, og man slipper batteri o.l.

AtW

Lenke til kommentar

Så lenge Logitech fortsetter med det tullete Insert/Delete/Home/End-tastene sine så kjøper jeg ingenting fra dem. Jeg har ikke den mentale kapasiteten til å takle et oppsett på keyboardet på jobb og et helt annet oppsett hjemme.

Og ja, det er fordi jeg er vant til hurtigtaster. På jobb er det mye dokumentredigering, og End/Home/PgUpDown brukes flittig.

Liten Enter-tast er også plagsomt.

Lenke til kommentar

Fremtiden er trådløs ;)

Trådløs er fett nok på mus som man flytter rundt med, et tastatur til en stasjonær som står stille på samme sted så har det i mine øyne nada å si om det heenger på en ledning, og man slipper batteri o.l.

AtW

tror jeg har skifta batteri på tastaturet 1-2 ganger eller noe siden jeg fikk det i hus. musa derimot...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...