Gå til innhold

Overgang fra 15 pins joystick?

Anbefalte innlegg

• 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Jeg sjekket litt rundt på nettet, og jeg fant svært lite. Det eneste jeg fant var eldre lydkort som har en 15-pin midi-utgang som også kan brukes til 'gammelt' spilltilbehør. Det er sikkert noen som har ett gammelt soundblaster AWE 32 eller lignende som ligger og støver ned ett sted. Ett slikt kan du bruke for joysticken din.

Ellers kan du jo sjekke på Clas Olson, (har blant annet sett en USB converter for å bruke Playstation controllere på PC'n der) så det er mulig de har noe for deg også. :yes:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Jeg sjekket litt rundt på nettet, og jeg fant svært lite. Det eneste jeg fant var eldre lydkort som har en 15-pin midi-utgang som også kan brukes til 'gammelt' spilltilbehør. Det er sikkert noen som har ett gammelt soundblaster AWE 32 eller lignende som ligger og støver ned ett sted. Ett slikt kan du bruke for joysticken din.

Gammelt og gammelt... mitt SB Live-kort har jo joystick-utgang og det er ihvertfall ikke gammelt.

Hovedkortet mitt er også bare et par måneder gammelt og det har også joystick-utgang, men ikke på "hoved-braketten". Derimot følger det med flere ekstra braketter med joystick, usb, serie, paralell ++

Lenke til kommentar
Gammelt og gammelt... mitt SB Live-kort har jo joystick-utgang og det er ihvertfall ikke gammelt.

Hovedkortet mitt er også bare et par måneder gammelt og det har også joystick-utgang, men ikke på "hoved-braketten". Derimot følger det med flere ekstra braketter med joystick, usb, serie, paralell ++

Det fulgte med brakett med slik kontakt til Audigy-kortet mitt også (Player). Er vel egentlig standard på de fleste lydkort, blant annet for tilkobling av MIDI-utstyr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...