Gå til innhold

Hus til ~10000,-

Anbefalte innlegg

Har nå solgt mitt 400D som jeg var greit fornøyd med, nå vil jeg ha noe litt grommere og har bestemt meg for å bruke ca. 10000 på hus, kan til nød strekke meg litt lengre men vil jo ha igjen litt penger til noe bra optikk også..

Har sett på 40D, men nå kommer jo 50D og da vil kanskje 40D være dumt nå?

Lurer også på 300D fra nikon, det får jo veldig mye skryt, er det virkelig så bra? Hvordan er brukergrensesnittet på Nikon kontra canon?

Anders

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjør lurt i å vurdere hvilken optikk du ønsker deg, og hvem som kan levere den til en OK penge, før du tar stilling til system. Ville også sett nøyere på hva du skal bruke kameraet til, og hvilke funksjoner du ønsker, og også tatt kameraer som Sony A700, Olympus E-3 og Pentax K20D/Samsung GX-20 med i betraktningen. Men først - se på hva du har lyst på av optikk, og ikke minst hva det koster...

Lenke til kommentar

Nikon sitt brukergrensesnitt er vel hverken bedre eller dårlige enn Canon sitt - bare anderledes.

40D er jo absolutt brukbart, selv om 50D er lansert. 50D kommer nok til å være "dyr" den første tiden; og da må du veie nøye verdien på ekstrafunksjonene (bedre skjerm, bedre ytelse på høy ISO osv), og se om det er verdt mer-prisen.

Tom

Lenke til kommentar

50D er vel det naturlige valget. 300d er bra og selv om mye tyder på at 50D går forbi 300d på bildekvalitet har jo Nikonen andre fordeler som ikke 50D har. Primært konstruksjonsmessige. 300d er et noe mer solid hus enn Canons XXD serie.

Hva har du av optikk?

Får du råd til kun hus, men ingen optikk å ha på det er det jo liten vits...

Da er det kanskje bedre å velge 40D og dermed få flere tusen til overs til optikkhandel..40D er jo som kjent et hus som virkelig leverer varene.

Lenke til kommentar

Solgte unna rubbel og bit av objektiver med 400d`et mitt, Bruket er veldig allround, men i hovedsak utendørs fotografering.. Tenkte å bruke ca. 16-17 nå i første omgang og så heller kjøpe litt flere objektiver etterhvert som behovet melder seg...

50D ser jeg vil koste bare 10 på japanphoto hvis man forhåndsbestiller det! (surt å vente så lenge men)

Lenke til kommentar
Solgte unna rubbel og bit av objektiver med 400d`et mitt, Bruket er veldig allround, men i hovedsak utendørs fotografering..
Av hva da? Dersom du ikke trenger seriehastigheten, er f.eks. K20D et utmerket kamera, som kan gi deg mye mer for pengene enn D300 og 50D, med optikk som DA* 16-50 og 50-135 f/2.8. Du kan dessuten få det veldig snart.
Lenke til kommentar
Solgte unna rubbel og bit av objektiver med 400d`et mitt, Bruket er veldig allround, men i hovedsak utendørs fotografering..
Av hva da? Dersom du ikke trenger seriehastigheten, er f.eks. K20D et utmerket kamera, som kan gi deg mye mer for pengene enn D300 og 50D, med optikk som DA* 16-50 og 50-135 f/2.8. Du kan dessuten få det veldig snart.

Seriehastigheten vil jeg ha, er i all hovedsak raske ting, Motorsport, sykling og lerdueskyting(får kule bilder med hagl og due i samme bilde)... Er noe naturfotografering også.. Har egentlig uten noen forutsetning for det, ikke vurdert sony, olympus, samsung eller pentax, føler meg liksom litt tryggere på canon og nikon.. Får lese litt

Endret av Anders-
Lenke til kommentar

Seriehastigheten vil jeg ha, er i all hovedsak raske ting, Motorsport, sykling og lerdueskyting(får kule bilder med hagl og due i samme bilde)... Er noe naturfotografering også.. Har egentlig uten noen forutsetning for det, ikke vurdert sony, olympus, samsung eller pentax, føler meg liksom litt tryggere på canon og nikon.. Får lese litt

Hører jo det er noe feil her... "NJIIKÅNN"...

Kjøp 50D Anders, du er da såpass rik at du kan heve

deg over alle disse "men, du skal jo ha mer brukt

for det enn hva det koster nytt fra USA"-folkene.

Lenke til kommentar
Seriehastigheten vil jeg ha...

Canon har tradisjonelt scoret bra på fokushastighet og både 40D og 50D (antagelse siden ingen har testet det ennå) er bra alternativ hvis du vil et hakk opp fra 400d. Sammen med et eller to passende objektiv burde det gi bra resultater. Høres også ut som egenskaper ved høy ISO vil være viktig for deg, og hvis du kan vente på de første testene av 50D før du bestemmer deg kan det være smart. Slår 50D D300 på bildekvalitet, og da spesielt ved høy Iso bør valget være enkelt. Er det signifikant dårligere er det kanskje like greit å gå for 40D og spare mye penger, eller 300D hvis du vil bytte til Nikon.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...