henrikmain Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei! Ble i stad oppringt av et skjult nummer. Jeg tar sjelden telefonen når jeg får slike oppringninger, så jeg valgte å overse det. Like etter mottar jeg en sms: "Ring meg på: +442074862562". Så vidt jeg skjønner er dette et britisk nummer, og jeg har ingen bekjente som befinner seg i Storbritannia. Nysgjerrig som jeg er lurer jeg på hva dette kan være, i og med at meldingen er på norsk. Kan det tenkes at dette er et svindelforsøk e.l? Mulig denne er feilpostet, men det er vel verdt et forsøk. Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Eg leste om noken sånt på vg.no en plass trur eg. Noen ringer deg, og når du tar den, legger dei på med en gang. Og da blir jo du seff nysjerrig på kem det er right? Og når du ringer opp igjen blir du svindla. Det var ett elr anna sånt eg leste en elr anna plass. Så eg trur du burde være litt forsiktig med å tenke på å ringe det nummeret der. Lenke til kommentar
henrikmain Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Ja, jeg tenkte på det samme. Men her har de faktisk tatt seg bryet med å sende en sms (t.o.m på norsk), noe "+88"-svindlerne vel ikke gjorde? Lenke til kommentar
Bllink Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Nei asso, eg veit ikkje. Men har hørt om svindling på den måten før. Så du får velge om du vil ringe opp igjen eller ikkje:P Og det er vell ikkje et norskt nummer det der? Lenke til kommentar
Gromit Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Er nok svindel ja. Skal ha deg til å ringe en britisk teletorgtjeneste som koster ei arm og en fot. Teletorgtjenesten sender da pengene det kostet å ringe til svindlerene - en andel for seg selv. Vinn vinn for begge to, derfor blir slikt ikke stoppet. EDIT: Nummersøk er ikke tilgjengelig/tilatt i England så tough luck med å finne ut hvem som eier det. Hurra. Endret 2. september 2008 av Gromit Lenke til kommentar
esoteric Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Ringer, og så sender melding, på norsk også? Begynner utvikler seg dette her. Telenor har sperret en rekke slike nummer fra nettet sitt i det siste. Men det dukker stadig vekk opp nye, så det nokk ikke så lett og løse. *Nysgjerrig* Ringer nummerer nå for å se hva det koster Hm ... jeg kom frem, ei norsk dame svarte telefonen, og presanterte seg. "Hei, det Annette .... *noe* fra .. *noe* kan jeg hjelpe deg?! ......" Jeg var ikke klar over at jeg kom til og snakke med en person, så endte med at jeg la på. Kostet meg ikke mer enn 1 kr og 66 øre. Endret 2. september 2008 av Dain Bramaged Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå