Gå til innhold

TEST: EPoX 8RDA+ nForce2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Rart at dere skulle ha så store problemer med å overklokke kortet.

Har skjermkortet som dere begynte testen med (Hercules 3D Prophet 9700 Pro) til vane å gi slike feilmeldinger ved overklokking?

Isåfall så er jo det meget dumt. Vi får håpe at Overklokking.no kommer med ei bra løsning på det :woot:

 

En annen ting: Det blir påstått av enkelte personer her at ram-slotene er plassert så nært skjermkortet at ram-brikkene kan ikke tas ut uten at du løsner på skjermkortet. Stemmer det?

 

 

Og det med floppy'en: Hvem trenger floppy i disse dager? :wink:

Lenke til kommentar

 

En annen ting: Det blir påstått av enkelte personer her at ram-slotene er plassert så nært skjermkortet at ram-brikkene kan ikke tas ut uten at du løsner på skjermkortet. Stemmer det?

 

 

Og det med floppy'en: Hvem trenger floppy i disse dager? :wink:

 

Hvis du har et langt skjermkort så vil man få problemer med å ta ut RAM-brikkene ja, dette fordi "utløserene" butter i skjermkortet. Ganske mange hovedkort som er slik.

 

Når det gjelder floppy: Den er faktisk ganske grei å ha, særlig når man skal flashe BIOS. Stadig flere produsenter tilbyr en eller annen form for flash av BIOS gjennom Windows, men min erfaring er at dette er en heller dårlig løsning.

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hva de snakker om når de sier at EPox kan senke multiplier uten å modde cpu fysisk, i motsetning til asus a7n8x. Jeg har en vanlig t-bred b 2100+ og kan stille multiplier til hva jeg vil...

 

ER dette en tabbe fra hw.no? har jeg en spesiel cpu? har jeg misforstått?

 

alt jeg vet er at jeg kan hvertfall stille mp til hvasomhelst... :grumpy:

Lenke til kommentar
Hvis du har et langt skjermkort så vil man få problemer med å ta ut RAM-brikkene ja, dette fordi "utløserene" butter i skjermkortet. Ganske mange hovedkort som er slik.

Det er da en ting som jeg syns er viktigere en hvor ATX-kontakten er plassert på hovedkortet. :shrug:

Når det gjelder floppy: Den er faktisk ganske grei å ha, særlig når man skal flashe BIOS. Stadig flere produsenter tilbyr en eller annen form for flash av BIOS gjennom Windows, men min erfaring er at dette er en heller dårlig løsning.

Sant det, men så flasher de fleste da ikke BIOS sin så ofte at det gjør noe ;)

 

Kanskje jeg skulle gjøre det :p

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva de snakker om når de sier at EPox kan senke multiplier uten å modde cpu fysisk, i motsetning til asus a7n8x. Jeg har en vanlig t-bred b 2100+ og kan stille multiplier til hva jeg vil...

 

ER dette en tabbe fra hw.no? har jeg en spesiel cpu? har jeg misforstått?

 

alt jeg vet er at jeg kan hvertfall stille mp til hvasomhelst... :grumpy:

 

Det er mulig dette varierer fra prosessor til prosessor. Vi bruker for tiden XP2700+ og slik er det med den prosessoren. Dette kan f.eks ha noe med 266 vs 333 MHz FSB.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva de snakker om når de sier at EPox kan senke multiplier uten å modde cpu fysisk, i motsetning til asus a7n8x. Jeg har en vanlig t-bred b 2100+ og kan stille multiplier til hva jeg vil...

 

ER dette en tabbe fra hw.no? har jeg en spesiel cpu? har jeg misforstått?

 

alt jeg vet er at jeg kan hvertfall stille mp til hvasomhelst... :grumpy:

 

Dette kan f.eks ha noe med 266 vs 333 MHz FSB.

 

C'est correct.

Lenke til kommentar

 

En annen ting: Det blir påstått av enkelte personer her at ram-slotene er plassert så nært skjermkortet at ram-brikkene kan ikke tas ut uten at du løsner på skjermkortet. Stemmer det?

 

 

Og det med floppy'en: Hvem trenger floppy i disse dager? :wink:

 

Hvis du har et langt skjermkort så vil man få problemer med å ta ut RAM-brikkene ja, dette fordi "utløserene" butter i skjermkortet. Ganske mange hovedkort som er slik.

 

Når det gjelder floppy: Den er faktisk ganske grei å ha, særlig når man skal flashe BIOS. Stadig flere produsenter tilbyr en eller annen form for flash av BIOS gjennom Windows, men min erfaring er at dette er en heller dårlig løsning.

 

Man kan jo sikkert fint flashe bios gjenom usb thumbdrive og hvis da hk bios støtter oppstart gjenom det.

Så floppy er ganske død syns nå jeg.

Lenke til kommentar

asso når kortet slår asus kortet i ytelse på 95% av testene så burde det få bedre en 5 når asus kortet fikk 6 (-), men uansett hvis man må irritere seg over plassering av atx kontakt og mangel på s-ata så okai.

men det er med floppy er bare flott! har ikke diskettstasjon tilkoblet, bare setter den i og legger den uttafor når jeg skal flashe bios.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva de snakker om når de sier at EPox kan senke multiplier uten å modde cpu fysisk, i motsetning til asus a7n8x. Jeg har en vanlig t-bred b 2100+ og kan stille multiplier til hva jeg vil...

 

ER dette en tabbe fra hw.no? har jeg en spesiel cpu? har jeg misforstått?

 

alt jeg vet er at jeg kan hvertfall stille mp til hvasomhelst... :grumpy:

Jeg har en vanlig tbread-a ikke gjort noe med og jeg har på 166*11 med Asus A7N8X :shrug:

Lenke til kommentar

Merkelig at dere ikke fikk opp FSB ytterligere, mitt kort kan kjøre 222FSB uten Vmod. Men men, jeg har vel kanskje bare vært heldig :D

 

Gleder meg til å se hva ok.no får til med kortet. Regner med de fjerner tyggisen under NB kjøleren ganske så kjapt.

 

PS det med rambrikkene blir ikke noe problem før en skal feste kjøler på SB. Da det blir vanskelig å ta ut skjermkortet pga kondensatorer på oppsiden av AGP slot samt kjøler på undersiden. Ergo har en problemer med å få tilgang til AGP kortlås.

 

http://8rda.com har endel tips til hvordan få opp FSB :yes:

Lenke til kommentar
asso når kortet slår asus kortet i ytelse på 95% av testene så burde det få bedre en 5 når asus kortet fikk 6 (-), men uansett hvis man må irritere seg over plassering av atx kontakt og mangel på s-ata så okai.

men det er med floppy er bare flott! har ikke diskettstasjon tilkoblet, bare setter den i og legger den uttafor når jeg skal flashe bios.

Men Asus kortet har jo oxo drit bra innebygd lydkort (soundstorm), 2 Lan (husker ikke om Epox har det?), og i 95% så slo det ikke Asus kortet med mye, 1-3%

Lenke til kommentar

Lyddelen på 8RDA+ er helt identisk med det som kalles SoundStorm på A7N8X, men jeg leste et sted at de ikke fikk lov til å kalle det SoundStorm når det ikke følger med SPDIF-tilkoplingsmuligheter (ekstra brakett kan kjøpes).

 

Som jeg har nevnt før, er plasseringa av ATX-kontakter veldig riktig teknisk sett, siden det er prosessoren som trekker mest strøm. Jeg har ikke hatt noen problemer med den plasseringa på de 3 EPoX-hovedkortene jeg har hatt.

Lenke til kommentar
Lyddelen på 8RDA+ er helt identisk med det som kalles SoundStorm på A7N8X, men jeg leste et sted at de ikke fikk lov til å kalle det SoundStorm når det ikke følger med SPDIF-tilkoplingsmuligheter (ekstra brakett kan kjøpes).

 

Som jeg har nevnt før, er plasseringa av ATX-kontakter veldig riktig teknisk sett, siden det er prosessoren som trekker mest strøm. Jeg har ikke hatt noen problemer med den plasseringa på de 3 EPoX-hovedkortene jeg har hatt.

Sier ikke at Epox er dårlig, syns det er drit bra, men syns at det er rettferdig at Asus sin fikk 6 og Epox sin fikk 5.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...