IntelAmdAti Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei, jeg trenger å ta eksamen i 3MX og 2FY og leter etter skoler hvor jeg kan få gjort dette. Siden jeg arbeider i Bergen må skolen selvsagt også holde til her, helst i sentrum. Jeg ønsker å ta fagene så tidlig på dagen/morningen som mulig. Jeg har væty i kontakt med Danielsen Intensivgymnas, de tar imot søknader for matematikk 3MX nå i oktober for våren 2009. De har et fysikkurs 2FY gående nå i høst med eksamen nærmere jul men der var jeg altfor sent ute til å komme inn. Det var usikkert om de skulle ha fysikkurs i vår også. Så det som jeg da trenger blir et halvårs fysikkurs som fremdeles har inntak og ledige plasser nå i høst, eller et som starter etter nyttår men ikke kolliderer med mattekurset fra Danielsen. Er det noen som kan være litt behjelpelige? Lenke til kommentar
Haraldson Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Tja.. Har du hørt med Sonans? De holder til i Hansaparken i Kalfarveien 76, maksimalt ti minutters gange fra sentrum. Lenke til kommentar
Cie Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Har du sjekket AOF? De har ettermiddagsundervisning i realfag, og tror påmelding er mulig ut september eller noe. Sjekk ut www.aof.no. De står på torgallmenningen av og til og reklamerer for seg selv også... Å komme inn på realfag ved Danielsen (spesielt matte og fysikk) er forøvrig ikke så enkelt - køen starter natta før søknaden kan leveres... Så vær for all del tidlig ute om du vil gå der! Forøvrig tror jeg kanskje det kan være like greit å ta fagene ved AOF hvis du klarer å jobbe litt selvstendig, for på Danielsen går det rasende fort (spesielt i matte)... Du har forresten John Bauer-skolen også! Den holder til rundt omkring sentrum også (jeg kan ikke navn og sånt i Bergen). Både John Bauer og Sonans har i tillegg nettkurs hvis man heller vil ta det. Og Akademiet (rett ved Bauer?) har kanskje også sånne fag? De reklamerer i hvertfall med at man skal få pengene tilbake hvis man ikke greier å forbedre karakteren sin... Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Jeg går på Sonans, ikke i Bergen, men i Stavanger da - men jeg regner med at kursplanen er relativt lik. Jeg tar 2MX og 2FY til jul, og 3MX til våren. Her i Stavanger har de fortsatt ledige plasser. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Lærer dere faktisk noe på den korte tida? Hvordan er timene der? 1,5 timer med undervisning, så er du ferdig for dagen? Hvordan foregår dette? Mye lekser? Bra lærere? Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 Jeg har lært utrolig mye på denne korte tiden, og kan alt pensum til nå ut og inn. Jeg går på skolen 4 dager i uken: Mandag fra 9:30-13, onsdag 12:30 til 14, torsdag, 10,30-11,30 og det samme på fredag. I tillegg er det nettundervisning. I tillegg krever det masse øving utenom, i hvertfall hvis man ønsker å oppnå en god karakter. Jeg sitter selv med matte minst 2 timer daglig. Lærerne er etter min mening bedre enn de man finner på vanlig vgs. - med fare for å skjære alle over en kam. Lenke til kommentar
M4ds Skrevet 16. september 2008 Del Skrevet 16. september 2008 Hehe. Vel, det høres betryggende ut. Kanskje jeg skal finne på noe sånt selv, neste år. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå