Gå til innhold

Hva med å invitere alle politiske partier til diskusjon.no?

Gjest Bruker-95147

Anbefalte innlegg

Gjest Bruker-95147

Går ut fra at trådtittel sier det meste!? Det hadde etter min mening vært med på å gjøre samfunnsdelen rikere. Invitasjonen bør etter min mening komme fra forumstyret.

Øks nå ivei!

:)

Spørsmålet har sitt utgangspunkt i denne tråden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg synes det ville være glimrende om partiene (og andre organisasjoner) kunne ha offisielle brukere på forumet, på samme måte som firmaer kan det idag. (Se retningslinjenes #7.) Slik ville de kunne svare på spørsmål og gi offisielle uttalelser om sin standpunkter, istedet for å være representert av mer eller mindre egnede og velinformerte "fans" på forumet.

Så lenge disse brukerne ikke benyttes til å oversvømme forumet med partipropaganda, ser jeg bare fordeler med dette forslaget.

Geir :)

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg den mest aktive i politikkdelen av forumet, men jeg synes det høres ut som en god ide. Det må selvfølgelig markeres tydelig at det er snakk om offisielle svar fra forskjellige personer/partier/andre, og jeg tror det vil kunne være en veldig direkte kommunikasjonskanal som kan brukes til tettere dialog.

Modereringen må selvfølgelig være streng så det ikke fører til reklame/propaganda for partier eller enkeltpolitikere.

Endret av hernil
Lenke til kommentar

Det er ikke mulig grunnet de felles juridiske betingelsene

http://wiki.diskusjon.no/index.php/Betinge...v_brukerforhold

Avtalen kommer også til anvendelse på organisasjoner (som kan benytte tjenestene), så fremt de ikke er politiske, ekstremistiske eller bryter norsk lov. Politiske ytringer kan gis som privatperson, men ikke som organisasjon.

Da må vi eventuelt få inn en klausul om at "med mindre annet er oppgitt" slik at Diskusjon.no kan få dispensasjon for dette (betingelsene gjelder for langt mer enn Diskusjon.no og setter presedens).

Lenke til kommentar
Hva med å invitere dem, med forbehold om at politikerne representerer seg selv, og ikke partiet?

Ja det er jo et fint smutthull man ikke kan klage på :)

Det er politikere på forumet vårt, såpass kan jeg si. Men de velger å være anonyme. Leser vel mer enn man skriver egentlig.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...