kicks Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg har nå med tungt hjerte solgt mine B&W dm602 s3 da jeg ikke lengre tørr å ha stativhøytalere pga at de er letter utsatt for å falle i gulvet enn gulvstående. Jeg har sett litt rundt å vurderer å gå litt opp prismessig nå. Jeg har sett meg ut to høytalere i prisklassen rundt 8000,-. Dali suite 2.8 eller B&W dm684 uten å enda ha lyttet på de vell og merke, men tar nok turen innom Hifi klubben i løpet av kort tid. Bruksområdet mitt er i stor grad rap og rock musikk, samt at de nok vil bli brukt en del til film. Hvilken høytaler vil dere anbefale til slikt bruk. Hvis det er andre høytalere i denne prisklassen som kan anbefales er det bare å nevne de også, men tror jeg kommer til å handle på enten hifi klubben, eller hifi centeret så for meg er det deres merker som er mest aktuelle. Jeg har en Nad c352 forsterker og lurer på om den er kraftig nok til å drive Dali eller B&W modellene som er nevnt over. I tillegg har jeg en Dali bassis 100 sub. Vil den fungere med disse høytalerne, eller blir det et litt stort sprang kvalitetsmessig mellom suben og høytalerne? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hvis du bor i Oslo ville jeg også tatt turen innom Stereofil i Grensen. Der ville jeg hørt på Tannoy Sensys DC2. Men aner ikke hvordan de vil spille sammen med NAD da. Syns også dali Ikon 6 er verdt en lytt. Ellers kan du jo se hva du kan finne brukt. Lenke til kommentar
kicks Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Jeg bor i tromsø så det er ikke så mange alternative butikker, og det er fint lite brukt å få tak i her stort sett Lenke til kommentar
kicks Skrevet 3. september 2008 Forfatter Del Skrevet 3. september 2008 var ikke så mye respons å få på det spørsmålet, men endte opp på dali suite 2.8 pga at hifi klubben har medlemstilbud på høytaleren. den er satt ned fra 8000,- til 6000,-. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Det var sikkert et meget godt valg. Jeg leste nettopp om en fyr på Avforum som hadde kjøpt disse og han var mildt sagt veldig fornøyd. Han hadde testet en haug av høyttalere og 2.8 var best. Lenke til kommentar
kicks Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 det var godt å høre. jeg har ikke hørt på høytalerne, har bare lest meg opp om de. Det avgjørende ble at de var satt ned 2000,-. Forsterkeren jeg har er en nad c352. Leste at jo kraftigere forsterker jo bedre ville disse høytalerne spille. Er det noen som vet som det vil bli stor forskjell hvis jeg feks kjøper nad c372, eller om det er unødvendig? Lenke til kommentar
Pop Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Har en Nad 216 i stuen fortsatt, som har tilsvarende effekt av c372. Jeg oppgraderte også fra en intergrert forsterker på rundt 2x75w, og merket lite på lavere volum. Men når jeg skrudde opp for å virkelig koselytte merket jeg hvor mye bedre den holdt høyttalerne i hele spekteret. Ikke snakk om å hoppe over basslagene, ingen skjæring i diskant eller overgangen til mellomtone som man gjerne hører på en forsterker som begynner å nærme seg grensen. Og nei, jeg lytter ikke til techno e.l. Og er fornøyd lenge før ørevoksen krøller seg. Lenke til kommentar
kicks Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 ja, det var det samme broren min sa til meg at de ville spille bra på lavere volum, men når man skrur opp lyden kreves det mer effekt for å få maks ut av de. hmm. da er det bare å begynne å spare penger igjen:p Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jo mer effekt du har, jo bedre er det for høyttalerne. Men du bør selvfølgelig først høre hvordan det lyder med den forsterkeren du allerede har. Lenke til kommentar
kicks Skrevet 4. september 2008 Forfatter Del Skrevet 4. september 2008 jepp. skal teste med den først. økonomien min tillater uansett ikke med det aller første å bytte ut den forsterkeren jeg har nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå