Gå til innhold

10 gb forsvant!

Anbefalte innlegg

Jeg formaterte disken her om dagen, slettet partisjonene og opprettet nye. Ingenting er som en helt tom disk! Men etter å ha formatert og installert XP på ny merket jeg at disken er ca. 10 gb mindre! Jeg har en WD 120JB men mine to partisjoner er nå på 9.76 og 102 gb = 111.76. Det er faktisk en betydelig sum som er forsvunnet ut i eteren!

Jeg har kjørt Partition Magic og den finner de resterende gb men jeg får ikke gjort noe med dem. Heller ikke i W2k sin "fdisk".

Noen tips om hvordan jeg kan få diskplassen jeg har krav på tilbake?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

du har absolut ikke mistet noe... hd produsentene oppgir kapasiteten riktig faktisk... du har 120GB (120x10^9byte), det er bare det at vi i virkligheten måler hd kapasiteten i GiB, MiB, KiB selv om det står GB, MB, KB. Bruken av denne 'i'en er dårlig. I f.eks. windows står det f.eks at et eller annet er 1GB. FEIL! Giga betyr 10^9, altså skal det være 10^9 i målingen. Problemet er at det den tror er en KB (1000byte) er KiB (1024byte). Dette gjelder for ALLE xB (hvor x er K, M, G, T osv.) betegnelsene. Skal man viklig pirkete så skal det stå xiB (hvor x er K, M, G, T osv.).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...