Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen.

 

Jeg vil gjerne inst. et WebMail system slik at jeg sjekke alle mail-kontoene mine (kun to domener, men 6 forskjellige kontoter) bare ved å sette inn et brukernavn og passord.

Jeg har sett på en del men enten så krever de MySQL eller så kan de ikke sjekke mange mail kontoer av gangen.

 

Er det noen som vet om no' bra greier?

 

(Det kan godt være skrevet i Perl)

 

TAKK!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal gått gjøres å tilfredstille dine behov uten noen form for database,

hvor har du f.eks tenkt til å lagre forskjellige hoster til de forskjellige imap/pop kontoene du skal sjekke på en gang, den må jo hente infoen en eller annen plass siden du bare vil skrive inn brukernavn og pass.

 

Imp er en knakende god webmail løsning som tilfredstiller dine krav bortsett fra det med Perl (php), men krever seff en database.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hvor har du f.eks tenkt til å lagre forskjellige hoster til de forskjellige imap/pop kontoene du skal sjekke på en gang, den må jo hente infoen en eller annen plass siden du bare vil skrive inn brukernavn og pass.

Hva med config.php ??

Det er klart at alle serverne og slikt må settes opp i en sted, men det må da ikke være en database!

Lenke til kommentar
hvor har du f.eks tenkt til å lagre forskjellige hoster til de forskjellige imap/pop kontoene du skal sjekke på en gang, den må jo hente infoen en eller annen plass siden du bare vil skrive inn brukernavn og pass.

Hva med config.php ??

Det er klart at alle serverne og slikt må settes opp i en sted, men det må da ikke være en database!

 

Vel, det er mye bedre å bruke en database, filer er jo bare teit å lagre slik informasjon i :)

Lenke til kommentar

Hvorfor er det teit å lagre slik informasjon i filer? :D

 

De fleste programmer på pc'en her gjør jo det. F.eks. ncftp lagrer jo setup/config i filer. Alt er mulig utenom database... man kan f.eks bruke XML formatet til å lagre config, så kan man på en måte hente/lagre via det.

 

Eller så kan man bruke serialize/unserialize eller hva det het. Da kan lagre masse greier i en klasse med arrays av pop-kontoer osv rett i en fil, så kan man unserialize fila inn i en klasse igjen og hente sakene fra klassen på enkel og grei måte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...