covelius Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei Håper noen her kan bidra med litt hjelp da data ikke er min sterkeste side. Problemet oppsto etter litt overivrig sletting av program jeg trodde var overflødig. Jada, vet det var dumt, men nå er det gjort:) Husker ikke helt hva det var jeg slettet, men mener det var noe med ATI. Ihvertfall så restartet pc plutselig og når den var igang igjen hadde skjermoppløsning endret seg, og alle snarveier var flyttet på på skrivebordet. Videre merker jeg at det går sinnsykt tregt å bla ned eller opp på sider. Ser ut som om at hele bildet "rescannes" for så å flyttes noen cm ned når jeg blar. Mao hakker det seg videre. Har sett på enhetsbehandling, der var det ett gult utropstegn eller spørsmålstegn, usikker fordi det har jeg avinstallert helt nå etter tips fra andre med lignende problem. Har prøvd å laste ned nye drivere, men etter kort tid komer følgende meldinger: "Severe, Setup was unable to complete installation". Klikker ok og får følgende beskjed: "Try to setup your display adapter with a standard VGA driver before running setup". Problemet gjelder en bærbar AMILO-D P4 P2660 D-8830 256MB 60GB Combo WXPno. Ikke noen racermaskin, men har duget til sin bruk. Prossessor: Intel Pentium 4. Skjermkort: ATI mobility radeon 9000. Håper noen kloke hoder her kan hjelpe meg med dette. Som nevnt er ikke data min sterke side så har sikkert glemt å nevne noe viktig. I så fall si ifra slik at jeg får ut all informasjon som trengs. Hilsen ove Lenke til kommentar
Rgr00n Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 (endret) Prøv å gå tilbake til eit punkt før du sletta Ati, (gjenopprettning) og visst det ikkje funker, så kan du prøve å gå innpå Enhetsbehandling, og rull tilbake driver. Funker ikkje dette, kan du avinstallere Ati, og prøve med ein eventuell Driver Cd som fulgte med Visst ikkje dette funker, så er eg ikkje til noko særlig hjelp Å slette skjermkortet var ikkje det luraste du kunne gjort, med det ordnar seg nok. Berre å reinstallere litt greier å ting, så er det så godt som nytt. Mvh Rgr00n Endret 10. september 2008 av Rgr00n Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå