Vegard_Haug Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Farvel, Megaton. Se videoen Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Oh ye, skal spilles ! Lenke til kommentar
AvidGamer Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Herregud, hva er det med Bethesda Softworks og deres ensfargede design? Oblivion var bare masse grå og brun. Ser ut som det blir det samme her også. Og når skal de begynne å lage 3D trær og busker?? De bruker enda samme "jukse" teknikken som de gjorde i PS1 spill. At "blidet" roterer når du går rundt den. Ser helt jævligt ut. Lenke til kommentar
Vrengtpolvott Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Og når skal de begynne å lage 3D trær og busker?? De bruker enda samme "jukse" teknikken som de gjorde i PS1 spill. At "blidet" roterer når du går rundt den. Ser helt jævligt ut. Men det krever utrolig mye mindre av maskina, og gjør at du kan ha enda flere objekter på skjermen uten at det går tregt. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Vanskelig å få noe reelt inntrykk av et spill ved å se en video, men jeg syntes det ser gjennomført og funksjonelt ut. Sikkert mulig å få det enda bedre, men det skal funke til to konsoller og pc. Da går man for minste felles multiplum og legger seg der. Har lyst på spillet, men avventer et par tester før jeg kliner til. Får uansett ikke tid til å spille gjennom et sånt spill på PS3'n i stua, med unger og samboer Lenke til kommentar
hvo91 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Liker biten av spillet hvor du kan pause spillet å velge hvor du vil skyte. Har håpet lenge på et åpent moderne RPG på dette nivået Lenke til kommentar
Darth Godo Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Og når skal de begynne å lage 3D trær og busker?? De bruker enda samme "jukse" teknikken som de gjorde i PS1 spill. At "blidet" roterer når du går rundt den. Ser helt jævligt ut. Men det krever utrolig mye mindre av maskina, og gjør at du kan ha enda flere objekter på skjermen uten at det går tregt. Jeg tror ikke det er 2d-planter i den forstand som roterer med kamera.. men det kan se ut som om det er enten 2 eller flere lags 2d-planter som står i en permanent posisjon.. likevel tror jeg ikke det er plantene i dette spillet som setter stemninga.. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Per dags dato finnes det jo hovedsaklig to måter å lage trær og busker på. Eller, tre da om man regner med true 3D. Bethesda bruker sansynligvis fortsatt SpeedTree som faktisk er en veldig bra måte å gjøre det på. Det består av 2D sprites som settes i riktig sammenheng. GTAIV f. eks gjorde det på en lignende måte, men fastlåst i en fixed posisjon. Noe som betyr at blader osv ikke roterer når man går rundt. Med SpeedTree gjør det imidlertid det. Husker jeg lagde en tråd på forumene til Bethesda før lanseringen av Oblivion og da ble jeg fortalt av en av utviklerne at det ville vært helt idiotisk å lage trær, busker og gress i 3D. Da har ikke spillet kunne inneholdt stort mer enn akkurat det siden det ville vært altfor tungt å kjøre. I fremtiden kan jeg se for meg at utviklerne lager sånt i ren 3D. En gang når maskinvare ikke er en issue lenger. Lenke til kommentar
josh909 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Synes alltid det er trist når det er helt åpenbart at folk de har leid inn for å gjøre stemmene gjør en flott jobb, og så animeres ikke ansiktet til karakterene en gang i nærheten av like bra - bare se på "Mr Burke" når han sier "Excellent!" i denne videoen. Patetisk. Per dags dato finnes det jo hovedsaklig to måter å lage trær og busker på. Eller, tre da om man regner med true 3D. Bethesda bruker sansynligvis fortsatt SpeedTree som faktisk er en veldig bra måte å gjøre det på. Det består av 2D sprites som settes i riktig sammenheng. SpeedTree er en properitær middelware - teknikken som brukes kalles multiple LOD billboarding, og går ut på at man har forskjellige detaljnivåer (LOD = level of detail) på 2D sprites som brukes når kameraet har forskjellig avstand fra det som skal rendres. Når man går fra ett LOD nivå til et annet (og da bytter ut spriten som tegnes) får man ofte det man kaller "popping", noe som SpeedTree har jobbet hardt for å unngå. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Jepp, stemmer det. Veldig smart måte å gjøre det på, men Oblivion f. eks begrenser jo hva SpeedTree får til å gjøre. Fordi Oblivion bruker en crappy engine som ikke tillater full dynamic load. Verden er inndelt i celler som lastes inn på én gang. Ikke sånn som Crysis f. eks som har dynamic streaming av innhold. Noe som er ekstremt smart. Lenke til kommentar
FullColor Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 Må vist se videon en gang til jeg, mye kritikk, og jeg la ikke merke til noe av det. Hehe ignorance is bliss Lenke til kommentar
stavros Skrevet 5. september 2008 Del Skrevet 5. september 2008 Har ikke vært så stor fan av fallout før egentlig, men dette virker veldig interresant. Har vært mest fps som half-life på meg, som jeg fremdeles spiller av og til. I fallout 3 blir det jo litt mer å boltre seg på, selv om det har elementer av fps. Stilig det targeting systemet, og vi sier jo ikke nei til litt splat ala soldier of fortune Lenke til kommentar
ZiggyStardust Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 Jepp, stemmer det. Veldig smart måte å gjøre det på, men Oblivion f. eks begrenser jo hva SpeedTree får til å gjøre. Fordi Oblivion bruker en crappy engine som ikke tillater full dynamic load. Verden er inndelt i celler som lastes inn på én gang. Ikke sånn som Crysis f. eks som har dynamic streaming av innhold. Noe som er ekstremt smart. Cryengine krever også mye mer av maskinvare en den Bethesda bruker. Det er ikke alle, meg inkludert, som sitter på siste maskinvare. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Nei, det stemmer nok Ziggy, men utfra erfaringer med Oblivion så kjører spillet langt dårligere enn det burde ha gjort på normale systemkrav. Jeg mener, spillmotoren de bruker er helt jævlig. Man får ikke akkurat inntrykk av at det er en god spillmotor når den driver og laster innhold som f. eks står bak man faktisk ikke ser. Prøv å gå inn i et hus der det er noen NPCer. Gå deretter opp trappen f. eks der det ikke er noen NPCs og kikk deg rundt med musen. Du vil da se at det begynner å smålagge når man ser i den retningen NPCene er i etasjen under. Derfor jeg nevner CryEngine 2 da denne har en del råsmarte features som akkurat dette. Hadde Crysis blitt lagd på GameBryo-motoren hadde nok laangt flere slitt med å kjøre det. Kan jo ikke si for sikkert, men ville så absolutt trodd det utfra de inntrykkene jeg har fått og rundt det jeg har lest om begge motorer. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Liker biten av spillet hvor du kan pause spillet å velge hvor du vil skyte. Har håpet lenge på et åpent moderne RPG på dette nivået Den biten er visst litt begrenset. Mener å ha lest at du bruker noen poeng når du fryser bildet og skyter på den måten. Man kan mao havne i situasjoner hvor man må spille 'vanlig' FPS. Det gjenstår riktignok å se hvordan det blir i praksis, men jeg hadde håpet på en tilnærming lik Star Wars, Knight of the Old Republic. Jeg er for gammal til å fly rundt som en bajas og skyte, jeg vil ha litt av den gamle turbaserte kampformen fra gamledager. Lenke til kommentar
Jesusball Skrevet 29. oktober 2008 Del Skrevet 29. oktober 2008 Herregud, hva er det med Bethesda Softworks og deres ensfargede design? Oblivion var bare masse grå og brun. Ser ut som det blir det samme her også. Nå er det begrenset hvor mange farger du kan ha i en atompreget ødemark, da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg