Gå til innhold

Avbestillingsrett hos netthandel?

cupocoffee

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte igår(i 11 tiden på kvelden) en mobiltelefon fra www.netonnet.no , men klarte

å finne et bedre tilbud på telefonen 5 minutter etterpå. Så jeg sendte netonnet en mail om å få

slettet orderen. Dagen etterpå får jeg dette svaret:

"Hei *****!

Dessverre er ordren din allerede utsendt med kollinummer: CS684454999DK som du kan spore på www.posten.no om ca 24 timer.

Ha en fin dag!"

Har de lov til dette? Sendte jo mail til dem 5 minutter etter å ha bestilt..

Endret av cupocoffee
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selvfølgelig har de lov til det. Er det blitt ulovlig å være raske på levering? Jeg synes da det var en strålende service - og rask.

Men, over til ditt "problem": Bare benytt deg av angrefristen. Ikke åpne produktet du får, bare send det tilbake med et ferdig utfylt angrefristskjema. Du må betale for returportoen.

Lenke til kommentar

Nei, jeg tror egentlig ikke jeg ville vært det... hvis jeg har bestilt en vare, men ikke ønsker den alikevel - er det faktisk ikke butikken sin skyld. Den er helt og holdent min egen.

Det er bare å gjøre det beste ut av det, og å gjøre det man kan: Benytte angrefrist. Det fungerer faktisk ganske bra! :)

Ganske sikker på at det ordner seg for deg også.

Lenke til kommentar

Ja, jeg er irritert på meg selv! Fant nettopp dette på siden deres:

• Går det att avbeställa en order som skickats iväg från "kassa"?

Avbeställning kan endast göras innan ordern behandlats. Därför måste Du vara snabb om Du vill avbeställa, annars kan det vara för sent. För att göra detta: Kontakta kundservice.

Jeg gjorde det jo før orderen ble behandlet.

Endret av cupocoffe
Lenke til kommentar
Nei det har du ikke, for den er jo behandlet når den er sendt. Dog forstår jeg meg ikke helt på at folk både skal klage på for kjapp sending og treg sending.

æsj.. må vel bare svelge kamelen å betale for å sende den tilbake.

Hvor mye pleier slikt å koste egentlig?

Lenke til kommentar
Normal servicepakke antar jeg, så rundt 130 kroner, give or take. Du vil jo få hele summen igjen da, så du får se om de 130 kronene forsvarer innkjøpet av det andre tilbudet? :)

Ja, hadde spart 500 kr hvis jeg ikke hadde bestilt fra netonet, blir vel 350 kr spart nå da. Det går vel greit.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...