theda9el2k Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei! Har en HP DV6000 laptop som vi har slitt med lenge. Den har tre ganger vert sendt inn til reperasjon av ulike grunner. Nå er det en fjerde feil som har dukket opp, har man ikke da rett til å heve kjøpet å få pengene igjen? Slik jeg har forstått det har man rett til å heve kjøpet dersom man har hatt samme feil 3 ganger, eller ulike feil 4 ganger. Stemmer ikke dette? Da jeg ringte HPs kundeservice ba han meg bare kontakte forhandler. Ansvarsfraskrivelse? Lenke til kommentar
veggiss Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 kontakt forhandler, og be dem rette sende inn pc-en til verksted for å bekrefte at det er feil på den igjen. de vil da rette et krav til HP om at du ønsker å heve kjøpet. dette er grei skuring. Lenke til kommentar
Loko Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Pr lov har du ikke krav til å heve kjøpet ved 4. ganger forskjellig feil! Men det er mange produsenter/forhandlere som praktiserer at ved 4. gang forskjellig feil så får du omlevere/heve kjøpet. I loven står det at selger har 2 avhjelpsforsøk på samme feil, oppstår samme feil en 3. gang kan du kreve heving av kjøpt Lenke til kommentar
efjeldse Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Husk å ta med deg alle servicerapporter og kjøpsbevis. HP fraskriver seg ikke ansvar ved å sende deg til forhandler, de gjør det bare lettere for alle parter. Ellers har du, som loko sier, ikke RETT til å heve kjøpet, men dette praktiseres av de fleste. Endret 3. september 2008 av efjeldse Lenke til kommentar
Nuffern Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Enkelte modeller i DV600-serien har hatt mange mangeler. Har du en av disse modellene kan du legge mer press på selger ved å si at du dette er fjerde gangen den må inn på service. Når det da samtidig er kjent at det er en problemserie, så er du skeptisk til at situasjonen vil løse seg etter reparasjon nok en gang, og at det derfor må holde at de kun konstanterer at det er en mangel igjen. Det betinger selvfølgelig at du har en av disse problemmodellene. Nøyaktig modellnummer står på et lite klistremerke på undersiden av maskinen. Igjen som mange her sier, så har du nok fremdeles ikke noe hevningskrav, men det kan kanskje få selger mer på skli.. Endret 3. september 2008 av Nuffern Lenke til kommentar
havfal Skrevet 4. september 2008 Del Skrevet 4. september 2008 HP har i det siste praktisert Buy back (heving av kjøp) til en rekke forhandlere i Norge om rep tar lengre en 4 uker (Er ikke hundre prosent sikker på om denne ordningen fortsatt gjelder.). Dette gjelder stort sett for alle DV6xxx og en rekke DV9xxx. Etter loven har du rett til å heve kjøpet tredje gangen samme feil oppstår. En del forhandlere prøver seg på at teknisk årsak har vært forskjellig, men det som teller er hvordan feilen oppleves for kunden. Stemmer at det har vært latterlig mye feil på disse maskinene, så det er vel en grunn til at HP nå har endret drastisk på modellnavnene sine. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå