Espen_80 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei! Firmaet jeg jobber i har gått til anskaffelse av programvare for å administrere utstyr, utleie, prosjekter, bemanning osv. Vi driver innen film-, tv-, og eventproduksjon. Programvaren ("EasyJob") må installeres på én maskin som "server-installasjon", dvs. databasen og tilknyttede prosjektfiler blir liggende her. Klientene installerer en "workstation"-versjon, som så kobler seg opp til databasen via LAN. Utomhus blir tilkobling til server gjort via VPN, og for 3 klienter som har Mac er det Remote Desktop som er den ønskede løsningen (både innomhus og utomhus). Vi er 10 brukere (klienter) totalt. Er det da mye å vinne på å investere i en dedikert server (HP Proliant DL el.l.), eller vil en ytelsesmessig like kraftig PC klare jobben like bra? Jeg tenker da kun på hastighet overfor klientene, og ikke i forhold til backup o.l. Jeg er klar over XP sin begrensning med tanke på Remote Desktop Connection, men har testet ut "WinConnect", som gir mulighet for opptil 21 RD-tilkoblinger samtidig, og det fungerer bra. Jeg forstår det slik at mange servere har TCP/IP Offload Engine på sine NIC's og dermed overtar en del "CPU-cycles". Vil det være relevant i vår sammenheng? Er det andre ting jeg bør ta i betraktning? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 XP har en begrensning på TCP/IP stacken også på 10 concurrent connections. Skal du bruke serverprogrammer, så må du ha server OS også... En dedikert server med Windows Small Buisness server 2003 burde passe dere ypperlig.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå