-vicious- Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Hei, Nylig kjøpt meg en Dell XPS bærbar pc, med en D-Link AirPlus G DI-524 som tilbehør! I går skulle jeg sette opp den trådløse routeren, og trodde dette ville være en lek! I D-link pakken følgte det med en installasjons CD som det ble forklart at jeg MÅTTE kjøre før jeg koblet til routeren! Fulgte instruksene, og installeren konfigurerte routeren + laptop (tror jeg). For å sikre nettet, satt jeg ett WPA-PSK/WPA2-PSK passord. Heter noe som Preshare-key eller noe?? Måtte være minimum 8 karaterer (ASCII) mener jeg det stod. Skrev da ett passord på 8, ett jeg bruker på visse andre ting. Så, etter alt dette var jeg klar for å surfe. Trykket opp tilgjenglige trådløse nettverk, valgte mitt, og skulle skrive passord. Men det funka ikke. Kabel fungerer fint, men ikke trådløst! Restarta router flere ganger, bytta passord, men kommer ikke inn! Noe med konfigurasjonen på pc'n å gjøre? Eller er det noe annet feil? Håper noen kan hjelpe!=) PS. Skulle installere routeren med den CD'en på stasjonær også, kom til ett punkt der den sprute om passord. Trykket både WPA passordet og router-passordet, men funka ikke.. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Har du forsøkt å bytte kanal på routeren din? Enkelte amerikanske kort støtter ikke alle kanaler. Prøv kanal 3, den burde fungere. Du kan også prøve å bytte fra WPA AES til WPA TKIP eller motsatt på routeren din. I tillegg bør du prøve å bytte til WPA only på routeren, det kan være at du ikke har WPA2-støtte på maskinen din. Lenke til kommentar
-vicious- Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Takk for svar! Prøvde alt det du skrev, men ingenting fungerer! Eneste som fungerer er når routeren er tilbakestilt til fabrikkoppsett. Uten sikkerhet/passord, da kommer jeg meg på! Men så fort jeg gører med ett passord, så klarer den ikke logge seg på i det hele tatt! Har prøvd å bytte kanaler, prøvd å bytte passord, byttet på forskjellige passordstyper osv.. Dette er en helt ny XPS laptop, så regner med den skal støtte det meste også.. Blir så fortvilet! For bare ringe inn til D-link eller Dell support i morgen! Lenke til kommentar
matros Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Merkelig,som du ser i innlegget mitt har eg satt opp en DI-524 eg og,og lagt inn kryptering,og det funker fint!?Å ringe D-Link er jo svindyrt,kanskje heller prøve å sende dei en mail? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå