ckl77 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Endelig fikk jeg testet Chrome litt også. Her på jobben har vi nemlig en intern portal som er stappfull av javascript, og i IE6 (jobber offentlig.. ) så er det et mareritt uten like. Det går så tregt at man kan lure på om noe er galt, og dessverre er det slik at IE sier den er ferdig, så vi venter jo bare på Javascriptene. Google Chrome er så rask at det grenser til perverst! Jeg har aldri sett liknende. Plutselig ble det gøy å surfe. Dessverre er det slutt på venting på sider, så jeg må kanskje jobbe idag.. Men da oppdaget jeg også hvor off IE6 er hva standarder angår. Sider laget for IE6 (ikke spør, det er ikke jeg som lager de) ser jo ut som juling! Finnes det noen acid-tester på Chrome? Må nok prøves ut på Linux også når jeg kommer hjem. Hehe! Endret 3. september 2008 av ckl77 Lenke til kommentar
MrPancake Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Mitt første inntrykk av chrome er hittil meget bra! Den bruker kansje litt mye minne, men det får gå. Det eneste som gjør Firefox bedre til nå, er google toolbar, som jeg foreløpig ikke har greid å finne til chrome... Litt korttenkt av google å ikke lage sin egen toolbar kompitabel med sin egen nettleser før beta resase Likte downloads (Ctrl+J) også, ellers kan denne bli god om de får på plass adblock. Så savner jeg speed dial fra opera. Få holde å dra linker opp i bookmarks feltet inntil videre. Denne funksjonen finner du også i firefox Lenke til kommentar
Fungus Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 har testet chrome i 30 minutt nå., og kan kan vel sammenfatte mitt førsteinntrykk i en setning "jeg er imponert!" Bruker Firefox privat, for å holde meg oppdatert på den, og msie 7 på jobb, pga endel funny stuff som funker best i msie. men dette her er bra saker altså !! Dette er vel kanskje den betaen som jeg har hatt best førsteinntrykk av, av samtlige betaer jeg noensinne har testet. Go Google !, og husk å vinkle satelitten mot Norge når den suser forbi her Lenke til kommentar
_neuron_ Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Etter at maskinen hang seg nå for andre gang mens jeg brukte Chrome så ga jeg opp.Hold på å skrive en artikkel på wikipedia, men jeg var så smart at jeg hadde tatt "back up" av den i notepad og lagret det Håper den blir mere stabil og ikke henger hele maskinen min snart. For likte å bruke den. Chrome skal ikke ha access til å ta ned hele OS'et, det er pc'en din/OS'et som er ustabilt, ikke chrome. Vet ikke om dette er postet tidligere men; http://news.cnet.com/8301-17939_109-10030522-2.html Har begynt aa bli lei slikt fra Google. Regner med at det er standard nazi legal contract, og at det blir fikset rimelig raskt. Lenke til kommentar
hernil Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Kom til å tenke på hva som skjer med oppgavebehandlingen til for eksempel JohnDoeMAKT når han nesten aldri har mindre enn 30 faner opp og ofte nærmer seg hundre. Selv er jeg ofte oppe i 20+ etter et par dager hvis jeg ikke begrenser meg og lukker ting etterhvert. Lenke til kommentar
kakeninja Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Må nok prøves ut på Linux også når jeg kommer hjem. Hehe! Linux-versjon har desverre ikke kommet ennå. Kommer nok etterhvert, de har ikke fastsatt noen dato. Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Noen som får www.notteknekker.no til å funke? Da stopper Chrome helt opp hos meg. Foreløpig eneste sted jeg har fått kræsj. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Noen som får www.notteknekker.no til å funke? Da stopper Chrome helt opp hos meg. Foreløpig eneste sted jeg har fått kræsj. Funka fint her. Lenke til kommentar
JimL Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Funker greit hos meg oppdateringsknapp / f5 fungerer forsåvidt også her. Så lurer på om de ikke sitter og oppdaterer chrome som faan nå Endret 3. september 2008 av JimL Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Chrome starter ikke og det ligger to prosesser jeg ikke får avsluttet i oppgavebehandlingen. Dukker opp litt rusk etter å ha testet litt rundt. Hadde nok litt overdrevne forventninger til betaversjonen Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 wow.. imponert.. Det baste fra firefox og safari smeltet sammen.. Eneste jeg savner er google søket (med autocomplete) ved siden av adressefeltet som er i firefox.. Lenke til kommentar
arnizzz Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 wow.. imponert.. Det baste fra firefox og safari smeltet sammen.. Eneste jeg savner er google søket (med autocomplete) ved siden av adressefeltet som er i firefox.. Det er da det i hovedfeltet. Ikke noe vits i å sløse plass på 2 textboxes når 1 er nok Lenke til kommentar
Tommy Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Det er da det i hovedfeltet. Ikke noe vits i å sløse plass på 2 textboxes når 1 er no hmm... Jeg får langt fra like mange "forslag" der som i firefox..? skiver jeg f.eks. "arne" "Søk på google etter arne pineda" "Søk på google etter arnette" mens i firefox får jeg disse to alternativene først, og mange flere nedover... plager meg forøvring utrolig lite med to textboxer der oppe Lenke til kommentar
OnetroM Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Litt skår i gleden? http://www.dinside.no/php/art.php?id=784888 Google drar en 'facebook' mht til brukeravtalen for Chrome. Lenke til kommentar
Mascot68 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Litt skår i gleden?http://www.dinside.no/php/art.php?id=784888 Google drar en 'facebook' mht til brukeravtalen for Chrome. Det er standardavtalen for bruk av diverse Google tjenester (Picasa og sånt). Dette er ikke å finne om man sjekker privacy policy'en på Chrome sin hjemmeside. At den kommer opp ved Chrome installasjon er noe mystisk. Men siden Chrome er open source er det ganske irrelevant. Hvis den faktisk pusher alt du taster inn til en Google server, tar det ikke mange timene før halve nettet består av "Se hva vi fant i Chrome koden!" overskrifter. Lenke til kommentar
ckl77 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Må nok prøves ut på Linux også når jeg kommer hjem. Hehe! Linux-versjon har desverre ikke kommet ennå. Kommer nok etterhvert, de har ikke fastsatt noen dato. Source ligger ute i prosjektet Chromium, det er bare å bygge. Men for de trauste kan man vente til en offisiell release. Men siden Chromium prosjektet finnes kan man ikke utelukke at det vil ta litt tid før man ser en offisiell release til Linux... Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Source ligger ute i prosjektet Chromium, det er bare å bygge. Men for de trauste kan man vente til en offisiell release. Feil. Note: There is no working Chromium-based browser on Linux. Although many Chromium submodules build under Linux and a few unit tests pass, all that runs is a command-line "all tests pass" executable. Lenke til kommentar
Vindstille Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Så mye isolasjon fører til en del mer minnebruk enn det som strengt tatt er nødvendig. Jeg er spent på hvordan ytelsen blir der. Og hva med tilbakeknappen? I følge tegneserien hiver Chrome alt av data relatert til en nettside når du går til en annen innen en tab -- vil det si at å trykke "tilbake" blir like treigt som å gå til en side for første gang? Hva med caching? De har noe å si for ytelsen. De har nok disk cache, selv om de kaster alt minnet. Men den eneste nettleseren som ikke kaster minnet fra en side når man navigerer til en annen (og derfor har lynrask tilbakeknapp) er Opera. Så selv om tilbakeknappen ikke er like rask som Opera, er den faktisk raskere enn Firefox og Safari. Fant ut en annen ting jeg likte ganske godt. Dersom du fyller ut et søkeord på en random nettside. Så er chrome ganske god til å snappe opp at dette er en mulig søkeboks. Så nesten gang du vil søke på den siden skriver du bare <domene>: <søkeord>. Og veldig enkelt å legge til manuelt dersom Chrome ikke fant det automatisk. Jepp, det er genialt. Dette er en funksjon Opera først fant på. Du finner den både i Opera og Firefox, men i disse nettleserne kan du bare høyreklikke på en tekstboks for å legge til nye søkeord, noe som er langt mer praktisk enn å legge til søkemotorer manuelt. wow.. imponert.. Det baste fra firefox og safari smeltet sammen.. Legg til Opera og jeg er totalt enig. Lenke til kommentar
OISNOT Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Andre fordeler oppdaget:-Kan dra faner fra Firefox til Chrome -Stavekontroll her på forumet (og sikkert andre steder og) Fx har stavekontroll. Du kan dra tabber fra Fx til Chrome og IE7. Ikke Opera. Og ikke fra noen av de andre browserne til en annen. Så dette er en Fx feature ikke Chrome. Lenke til kommentar
Me sjøl Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Spørsmål: hvordan slår man av stavekontrollen? Generelt eller, helst, spesifikt i et bestemt tekstfelt. Det kan være kjekt å ha på forumet, men når man skal skrive på engelskspråklige nettsider blir det klabb når hvert ord er understreket som feil, fordi det er skrevet på et annet språk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå