Gå til innhold

SecuROM i Spore, hva mener du?


Anbefalte innlegg

Har aldri hatt noe som helst problem med SecuROM. BioShock kunne kun installeres tre ganger, men det ble opphevet i en patch. Mass Effet må aktiveres ganske ofte, men det går automatisk om man er koblet til nettet. Jeg har aldri hatt noe problem med det heller.

 

Og hva så om pirater spiller Spore nå? Lykke til med å koble deg til serveren og få den "fulle" versjonen med planeter og skapninger laget av andre spillere. :p

 

Hva så? Poenget er at Securom ikek gjør en dritt for å hindre at pirater får tak i det, det er kun en plage for de som kjøper det.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Premier Executive Producer Chris Corry responded to Spore's backlash and wrote on EA's official support forums that Red Alert 3 would ease up on its copy protection. In addition to allowing two more installs, the game will only require a one time online authentication. The EA published Mass Effect for the PC previously required users to authenticate their game online every 10 days, this requirement was later removed. "

 

http://pc.ign.com/articles/908/908755p1.html

Lenke til kommentar

SecurRom er nok til at boksen får stå igjen i butikkhylla for meg. Er litt trist at dem ikke stoler på kundene sine synes jeg. Föler meg nesten som en kriminell som må holdes i sjakk med elektronisk fotlenke slik dem holder på. Dem har mista helt kontrol over hva de faktisk pröver å hindre - at jeg tar med meg CD'en min til en kompis og installerer det der og. Det hindrer man fint med aktivering. Trenger ikke rootkits for slikt...

Lenke til kommentar

Det er langt igjen før EA's kopibeskyttelse kan kalles fornuftig. Men, det viser hvertfall at det ikke er helt umulig å påvirke dem hvertfall.

 

Sånn som jeg har forstått det, så har de dårlige brukeromtalene på f.eks. Amazon vært ganske avgjørende mtp. å gjøre media oppmerksomme på problemene med DRM.

Lenke til kommentar

Heisann, jeg er ganske lite flink med pcer. derfor spørr jeg et rimelig enkelt og kanskje dumt spørsmål:

 

Jeg kjøpte Spore til dama, som en overraskelse . Hun innstallerte det på sin Mac. Så innstallerte jeg spillet på min pc rett etter henne. Altså jeg har kjøpt spillet lovlig, gitt det til en jeg kjenner. Innstallert på to forskjellige pcer.

 

Jeg var ikke klar over det med 3 installeringer og hadde jeg vært det så måtte jeg ha tenkt meg om. Men det er ikke problemet her, jeg får jo ikke registert meg på EA sine servere fordi dama allerede har brukt cd keyen!

Noe jeg kan gjøre? tips

Lenke til kommentar
Hadde noen giddet å forklare hva securom gjør, ser at man kun kan installere spill med securom 3 ganger, men hørt at det gjør no med maskinen din og, hva da?

 

Kort oppsummert:

* SecuROM er en kopibeskyttelse.

* Antall aktiveringer er ikke direkte knyttet til SecuROM, men bestemmes av utgivere/utviklere. Se Bioshock/Mass Effect/Spore.

* En svært liten del av brukerne får problemer med å brenne CDer/DVDer.

Lenke til kommentar
Ok, takk for svar, men har kjøpt crysis warhead (er på vei i posten), er det noen måte å ungå å installere secuROM på? Ikke så farlig om det er lovlig eller ulovlig... har jo kjøpt spillet, så tror ikke jeg kommer til å ha så alt for dårlig samvitighet :innocent:

Det er en måte å unngå SecuRom på for Crysis: Kjøp det i Steam.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...