Gå til innhold

[LØST] Ny PC til spill, ønsker å benytte HD4870 og Intel E8400

Anbefalte innlegg

Hei

Grunnet en del hendelser med min gamle trofaste maskin begynner det å bli på tide å se etter en ny trofast følgesvenn. Har satt som krav at jeg vil ha et Radeon HD4870 kort og Intels E8400 prosessor. Som kabinett tenkte jeg at jeg skulle bruke mitt gamle slagskip av et Chieftech Dragon miditover, men må vel bytte ut strømforsyningen da denne bare er på 360W. Hører med til historien at PC'n vil bli mest brukt til spilling av Lord of The Rings Online. Har ikke satt noe spesielt pristak foreløpig, men ønsker egentlig ikke å gå så alt for mye over prisen i handlevognen om du følger linken under.

Har satt opp følgende oppsett i handlelista på prisguide: https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=81573

Har ut i fra denne følgende spørsmål:

1. Har skjønt at X48 brikkesettet er veien en burde gå så satt opp Gigabyte sitt. Spørsmålet mitt er hvorvidt det er nødvendig å strekke seg så langt? I og med at jeg håper at min evt. nye PC skal holde 1-2 år, og da heller gjøre en totaloppgradering igjen.

2. Holder det med en 600W strømforsyning til å drive skjermkortet? Dette spørsmålet er sikkert blitt stilt 2002 ganger på dette forumet, men slenger det på uansett :=)

3. Bør en kjøpe en annen prosessorvifte eller kan stockvifta til CPU benyttes?

-morten-

Endret av mortenma
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan godt gå for et billigere P45 hovedkort, gjerne fra Gigabyte. Ellers så er oppsettet topp!

Du trenger ikke bytte vifte!

Tusen takk for svar. Har byttet ut hovedkortet nå til et Gigabyte GA-EP45-DS3R. Regner med 600W er nok mtp strømforsyningen.

Noen som har noen erfaring med å bytte ut strømforsyningen i et Cheiftech kabinett? Mtp på at kabinettet fra Chieftech også bruker Chieftech strømforsyning, og om de da har noen sære festeanordninger o.l.?

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Ja, da har eg oppdatert handlevognen litt i og med at eg satser på å bestille i løpet av de neste dagene.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=81573

Burde en gå for HD4870X2, eller tone ned til HD4870? Sikler veldig etter å ha et toppytelse-skjermkort :) Spiller for det meste Lord of The Rings Online, som er ganske krevende på grafikksiden.

Bortkastede penger å kjøpe 4870x2, kjøp heller ett 4870 nå og ett til senere.

Lenke til kommentar
Bortkastede penger å kjøpe 4870x2, kjøp heller ett 4870 nå og ett til senere.

Da får eg slenge på et sannsynligvis rimelig dumt spørsmål :) Hovedkortet jeg har valgt ut støtter for Crossfire?

GA-EP45-DS3R (rev. 1.0)

Help

Intel® P45 + ICH10R Chipset

1. Revolution energy saving design with DES Advanced featuring hardware based Dynamic 6-Gear switching

2. Supports 45nm Intel® Core™ 2 multi-core processors with FSB 1600 MHz

3. Dual channel DDR2 1333+ for remarkable system performance

4. 2 PCI-E 2.0 x16 graphic interface with CrossFireX support for ultimate graphics performance

5. Built-in TPM chip with 2048bits encryption to highest level digital data protection

6. 2 Gigabit Ethernet LAN with Teaming functionality

7. Supports Dolby Home Theater® audio to create a stunning surround sound listening experience.

8. DualBIOS solution gives a multiple security to the system

9. Hardware Overvoltage Control IC Provides more voltage control options on CPU, North bridge and memory

10. Blu-ray playback outputs supported by high quality 106dB SNR ALC889A HD audio

Lenke til kommentar

Tusen takk for gode tips. Da er komponentene bestilt. Har endret handlevognen i forhold til det eg bestilte fra komplett. Så det du ser i handlevognen nå er det som er bestilt.

La på Windows Vista 64bit i tillegg også, men vises ikke i handlevognen :)

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=81573

Så da er det bare å smøre seg med tålmodighet, skal bli artig å sette sammen en PC igjen, 4 år siden sist :)

Mvh

-morten-

Endret av mortenma
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...