Gå til innhold

8800 ULTRA har tatt kvelden, hva kan jeg kreve som erstatningskort?

BadCat

Anbefalte innlegg

Hatt det nye kortet en knapp uke nå. Veldig god byggekvalitet på GTX 280.

Utrolig liten praktisk ytelsesforskjell mellom mitt 8800 ULTRA og GTX 280 under bruk.

Ca 20% høyere score i syntetisk test.

GTX 260 er nok det beste kjøpet nå. Spesielt mtp den nye kjernen.

Klart jeg var heldig som fikk GTX 280, men ytelsesmessig er det meg hipp som happ i forhold til det kortet jeg hadde, det er marginale forskjeller i praktisk bruk. Vel, kan være prosessoren min begrenser resultatene men en Wolfdale @ 4GHz er jo heller ikke det slappeste. Bare glad jeg har et dugende grafikkort igjen.

Svarer seg neppe å kjøpe 280 over 260 da det er noen få % bedre ytelse men til dobbel pris.

Vel, sikkert enkelte utgaver som er rimeligere enn andre når det gjelder GTX 280.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hatt det nye kortet en knapp uke nå. Veldig god byggekvalitet på GTX 280.

Utrolig liten praktisk ytelsesforskjell mellom mitt 8800 ULTRA og GTX 280 under bruk.

Ca 20% høyere score i syntetisk test.

GTX 260 er nok det beste kjøpet nå. Spesielt mtp den nye kjernen.

Klart jeg var heldig som fikk GTX 280, men ytelsesmessig er det meg hipp som happ i forhold til det kortet jeg hadde, det er marginale forskjeller i praktisk bruk. Vel, kan være prosessoren min begrenser resultatene men en Wolfdale @ 4GHz er jo heller ikke det slappeste. Bare glad jeg har et dugende grafikkort igjen.

Svarer seg neppe å kjøpe 280 over 260 da det er noen få % bedre ytelse men til dobbel pris.

Vel, sikkert enkelte utgaver som er rimeligere enn andre når det gjelder GTX 280.

Er nok mer en bare noen får prosent ytelse mellom 280 og 260, men noen veldig stor ytelsesforskjell er det ikke.

Lenke til kommentar

Det er vel helst på ekstreme oppløsninger og høy AA man merker stor forskjell mellom f.eks 8800 Ultra kontra GTX 280.

Jeg har et kraftig overklokket 8800GTX - 648/1620/2106 Core/Shader/Minne. Driver det meste helt fint på 1920x1200.

Og kjører man f.eks 1680x1050 så blir jo forskjellene enda mindre.

Crysis er et unntak på litt lavere oppløsninger. Her kan man merke forskjeller. For de som spiller det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Huska når jeg kjøpte meg XFX 8800 GTX XXX, så kosta den 3,895, dagene etterpå kosta den 2100, og senere 1400. Det var drit for min del, handla hos Komplett.

Lenke til kommentar
Huska når jeg kjøpte meg XFX 8800 GTX XXX, så kosta den 3,895, dagene etterpå kosta den 2100, og senere 1400. Det var drit for min del, handla hos Komplett.

Huff da! Jeg kjøpte mitt Club 3D 8800GTX like etter nyttår i 2007. Betalte vel 3995,-. Var det billigste som var å oppdrive. Og det holdt seg lenge på det prisnivået. Må si at det var et kjempebra kjøp. Siden jeg enda kan bruke det til alt av spill. Oppgraderte også etterhvert kjøleren til Thermalright HR03 PLUS. Temperaturene sank kraftig og jeg kunne overklokke det mye mer enn før.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Hehe ja. Er jo ganske bra kort, men hadde man visst at det ville synke så fort dagene etter hadde jeg ventet, men men, gjort er gjort og spist er spist, hehe. Har jo hatt mye glede av kortet da, mange spill jeg ikke kunne spille før som nå går lett som bare det. Hadde 7600 før, stor forskjell :p

Lenke til kommentar
Hehe ja. Er jo ganske bra kort, men hadde man visst at det ville synke så fort dagene etter hadde jeg ventet, men men, gjort er gjort og spist er spist, hehe. Har jo hatt mye glede av kortet da, mange spill jeg ikke kunne spille før som nå går lett som bare det. Hadde 7600 før, stor forskjell :p

Ja, jeg tror iallefall at jeg kan beholde mitt en god stund til :) Ser ut som dette kortet faktisk kommer til å vare over 2 år fra jeg kjøpte det. Og det er ganske fantastisk ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-1ZSK0pUMX2

Mhm, jeg for min del vet ikke om jeg skal oppgradere flere ganger, spilling har blitt mindre intressant med tiden som har gått, samt at jeg har mange flere interesser som er sterkere, og som jeg har lyst og prøve ut i praksis. Som å begynne med skyting igjen, spare meg opp til et modellfly/bil, og begynne og bygge modellbiler igjen. Også er jo motorsykkellappen(tung riktignok) en drøm, samt billappen, så da går jo pengene fort, hehe.

Lenke til kommentar

Jeg er enig, GTX 280 får nok ikke vist hva det er godt for før man kommer på de øverste oppløsningene.

GTX 280 har en del høyere minnebåndbredde og det gir antagelig bra utslag for de som har 30" monitor. De som ikke kjører så høye oppløsninger, bør nok gå for GTX 260. Personlig synes jeg folk med 8800 GTX / ULTRA bør legge oppgraderingsplaner på is intill videre med mindre de er helt nødt for å oppnå ønskede resultater. Iallefall ikke bare bytte dersom ikke behovet virkelig er der.

Endret av mrNilsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...