Gå til innhold

Kjøler til radeon 4870 og Amd phenom 9550


Metino

Anbefalte innlegg

Heisann

 

Lurer litt på hva som er det "klassiske" (som ikke bråker mer enn orginalkjøleren) valget når det gjelder luftkjøling til radeon 4870 og AMDPhenom 9550. Har forøvrig Saphire sitt 4870 kort, som ligger på 80 i idle og 83 i load.

Cpuen ligger på 43 i idle og 45-47 i load. Dog synes jeg cpuen ligger på et akseptabelt nivå.

 

Og forresten, hvordan stillegående 80mm og 92mm vifter er verdt å kjøpe?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Ikke mange som svarer her nei. Er det for å få PCen til å bli stille eller for å overklokke? Uansett, gå inn i prisguiden og se hva de andre skriver om de forskjellige kjølere, så velg det du liker best utseendemessig og prismessig (og det som er anbefales av andre såklart).

https://prisguiden.no/vis_kategori....ering=hits+DESC

 

Jeg hadde Zalman 9500 før og var fornøyd med den, men sitter med vannkjøling nå. Har selv opplevd at andre fikk bedre temperaturer med Noctua og Thermaltake.

Når det gjelder kjøler for skjermkortet, vet jeg ikke hva som vil passe der. Prøv å google litt, sikkert noen i værden som sitter med en 4870 og ny kjøler.

Lenke til kommentar

Selv har jeg bestilt Accelero s1 rev 2.

Dette er jo en passiv kjøler, men jeg hadde tenkt å montere 2 stillegående 92mm vifter.

Vil komme tilbake med resultater når jeg får den. Skulle jo aller helst hatt 2stk 120mm vifter, men har ikke plass i kabinettet.

Har Club3D sitt OC kort. Viften på dette bråker som et uvær, og den slår seg av og på hele tiden. Har satt en 120mm vifte som blåser på kjøleren, så orginalvifta slår seg ikke på i idle. Foreløpig idle temperatur ligger på 44 grader.

Bestilte og en CPU kjøler i samme slengen. Det er en Noctua NH-C12P. Ville ha en som blåser ned mot hovedkortet.

Bestilte først Acceleroen på Microplex, men leveringstiden var i midten av neste måned. Har nå en bestilling inne hos Coolerguys via Amazon.

Lenke til kommentar
Takk for respons

 

Overklokking er ikke første prioritet, men mulig jeg tester litt etterhvert. Først og fremst må det være stille.

 

Har sett litt på denne til gpu men ikke funnet noen som selger den i Norge.

Jeg har ikke 4870 nå, men den kjøleren der kunne jeg tenke meg å ha. Den ser så rått ut. Blir fordyrt hvis du skal kjøpe den i utlandet, så gå for noe vi har i Norge, med mindre du vil absolutt ha den der.

Lenke til kommentar
Selv har jeg bestilt Accelero s1 rev 2.

Dette er jo en passiv kjøler, men jeg hadde tenkt å montere 2 stillegående 92mm vifter.

Vil komme tilbake med resultater når jeg får den. Skulle jo aller helst hatt 2stk 120mm vifter, men har ikke plass i kabinettet.

Har Club3D sitt OC kort. Viften på dette bråker som et uvær, og den slår seg av og på hele tiden. Har satt en 120mm vifte som blåser på kjøleren, så orginalvifta slår seg ikke på i idle. Foreløpig idle temperatur ligger på 44 grader.

Bestilte og en CPU kjøler i samme slengen. Det er en Noctua NH-C12P. Ville ha en som blåser ned mot hovedkortet.

Bestilte først Acceleroen på Microplex, men leveringstiden var i midten av neste måned. Har nå en bestilling inne hos Coolerguys via Amazon.

 

To stykk vifter på selve Accelero, er det festepunkter for det på kjøleren?

 

Kan det være en fordel med en kjøler som kjøler ned på hovedkortet, jeg oppdaget nemlig at jeg hadde noen meget varme komponenter der.

 

Men når det kommer til veis ende, så ender jeg vel opp med et nytt kabinett, sitter med et par år gammel miditower fra chieftec :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...