georgebeck Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 ello der ute forum!Kjører på en e6750 clocket fra 2.67 til 3.4 på et evga 680i sli hovedkort og da ligger den idle fra 37-40 og full load 50-51!!?Min kompis har nesten samme oppsettet bare byttet ut hovedkortet og cpu til en e8400 og asus maxsimum 2 og hans idle er 22-25 og full load 32-35??? Begge har samme lian-li kabbinet og hans cpu ligger clocket fra 3.0 til 3.6,vet at 45nm skal være litt kaldere men så mye da?Noen som vet hvor problemet ligger og om det egentlig er noe problem eller bare meg som tuller hehe:) Lenke til kommentar
Dauemannen Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Nå sier du jo fint lite om hvilken kjøling du har, men 50 grader er ikke spesielt høyt. Hvis jeg ikke husker feil skal Core2 G0 være sertifisert for omkring 70 grader over tid, så 50 grader er langt under faresonen. E8400 @3.6GHz skal nok i utgangspunktet være noe kladere enn E6750 @3.4GHz, men 15-20 grader forskjell var litt mye, ja. Mulige forklaringer kan være at han har bedre kjøling enn deg, at PC-en hans står i et kaldere rom enn din, eller rett og slett feilmålinger (hvis din viser 5-10 grader for mye, og hans 5-10 grader for lite, så er de i praksis omtrent like varme. Edit: ooh, look at the time Endret 2. september 2008 av Dauemannen Lenke til kommentar
MoDzoNa Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Dauemannen har helt rett i alt han sier. *nice time runar!* Kan være så lite som at psuviften går på en annen rpm enn din som gjør at den drar mer luft gjennom kjøleren. Men siden du poster på vannkjølingsdelen så tror jeg at du enten har eller tror at løsningen vil være vannkjøling? Vet at mange av følerene på core2duo skal være upresise. Endret 2. september 2008 av MoDzoNa Lenke til kommentar
georgebeck Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Takk gutter for infoen:)vet jeg har postet feil så hadde vært nice hvis moderator kunne ha hjulpet meg og slette to av de hehe...Jeg har en zalman 9700 kjøler og helt samme kasse som han også,men tror han faen jukser litt! fordi begge corene hans nr1 og 2 ligger på rundt 22-25 pr stykk og det gjør de hjemme hos meg også mens hoved tempen ligger på rundt 38 idle så sånn er det:) men som sagt er det jævlig vanskelig når et rom er på nesten 30 grader hvordan da kunne hans cpu ligge på 22 idle!! som en her på forumet sa er det teknisk umulig med mindre han har satt pcen i kjøleskapet hehe Lenke til kommentar
dePt Skrevet 17. september 2008 Del Skrevet 17. september 2008 Tja, om han har brukt everest så er det godt mulig at temperaturene har blitt litt for hyggelige. temps.bmp Romtemperatur på rundt 17-18 grader + stor feilmargin. (Q6600@3,2GHZ med vannkjøling om noen skulle lure) Bare for å gi et eksempel på hvor langt fra sannheten slike målinger egentlig er. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå