MysticoN Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Etter 4 uker ferie har min pc plutselig mistet muligheten til å være tilkoblet nett. Får denne meldingen: Windows cannot find any networks. har prøvd reformatert, bytte kabler og no har jeg fått lånt en bærbar så jeg vet at jeg har tilgang til internett, og at kabler funker. Så er dette en ren hw problem og eneste løsning er å sende inn pc'en? eller er det noe mer jeg kan gjøre?! Edit: når jeg prøver "repair" toolen, får jeg denne mld: This computer does not have a network adapter installed and configured. Og ja, har instalert netverk driverene. noe jeg kan gjøre i bios kanskje? specs i sig. Endret 1. september 2008 av MysticoN Lenke til kommentar
BearCat Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Er dette en stasjonær PC, med kablet nettverk, som har stått tilkoblet mens du har vært borte ? Sjansen er i så fall stor for at den kan ha tatt skade av tordenvær... Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Sjekk at nettverks kortet sitter godt i slotten sin på hovedkortet om det er ett ekstern kort. Sjekk Bios at nettverkskortet evt ikke er disablet om det er onboard HK. Prøv å installer med de drivere som fulgte med PC'en, ergo eldre drivere som du vet fungerer. (På mitt nye HK så fungerte alt tipp topp, fikk en oppdatering på nettverks kort drivere fra Windows update og vips fikk jeg ikke noe kontakt med DHCP server, rollback til eldre drivere fikset problemet.Så jeg har skjult den oppdateringen fra WU!) Så kan være HW problem (enten løst kort eller rett og slett defekt HW). Kan være Bios innstillinger, kan også være driver relatert. Alternativt kan man kjøpe fra butikk eller låne seg ett ekstert 10/100 nettverks kort av noen man kjenner og teste det. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Se etter i Enhetsbehandling om det er varsler ved nettverkskortet. EDIT: Ettersom du har reformatert. Har du lagt inn alle hovedkortsdrivere? Endret 2. september 2008 av PerB Lenke til kommentar
MysticoN Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Se etter i Enhetsbehandling om det er varsler ved nettverkskortet. EDIT: Ettersom du har reformatert. Har du lagt inn alle hovedkortsdrivere? ja, har lakt inn ALT av drivers. i går natt vart jeg litt lei så jeg prøvde å tenke litt nytt. fant ut at jeg hadde en Nintendo WII LAN adapter. Tok å koblet den i en USB port og fikk tak i drivers fra en anna pc. no har jeg nett igjen. Men siden jeg har netverks kort intigrert i pc'en så kan det no hende at det er defekt da? finner ikke noe info om at jeg har netverks kort noen plass i vista. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå