Gå til innhold

Bytte av digital-tv-selskap

Anbefalte innlegg

Mottok nylig en regning fra canal digital på utrolige 6000,- for 4 tunere, med familiepakken. Nå tenkte jeg å se hvilke andre altenativer som finnes der ute i jungelen, det er her DU kommer inn i bildet.

Jeg ser kun noen få altenativer:

-Riks-TV

-Viasat

-Get

-NextTV

Jeg skulle gjerne hatt muligheten til å oppgradere til hd-pakken når tv2 osv. begynner å sende i hd, her ryker Riks-TV.

GET faller ut iom. at det ikke er kabel tilgjengelig her.

NextTV tilbyr kun 1 mottaker, jeg må ha 2, helst 3. I tillegg har jeg hørt at NextTV struper linjen min, i så fall er det uaktuelt.

Jeg trenger som sagt 2(helst 3) mottakere, og mulighet til å oppgradere til hd. Samtidig vil jeg ha Internett-linjen til andre ting (minst 15mb, har 20).

Håper virkelig det finnes flere aktuelle aktører enn viasat. Har litt dårlig erfaring med signalet på parabol fra dem, men kan jo ha vært jeg som var uheldig.

Takker for alle svar!

EDIT: Forresten fint om jeg kan stappe smartkortet i tredjeparts tv-kort ol.

Endret av Joakimd
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Har du ikke lokal kabel-tv tilgjengelig, så er det som du sier bare Canal Digital (CD), Viasat, RiksTV og evt tv via bredbånd som er tilgjengelig. RiksTV og tv via bredbånd har du på forhånd diskvalifisert, så da sitter du bare igjen med CD og Viasat. Men jeg lurer fælt på hvordan du har klart å få en regning på så mye som 6000,- fra CD? Hvor lang abonnementsperiode gjelder den regninga, isåfall??

Mitt regnestykke: Familiepakken koster 244,- pr mnd, pluss 3 x 89,- for de tre ekstra tunerene (med pakken Digital-TV i alle rom), tilsammen 511 kr/mnd. I tillegg kommer en kortavgift, som så vidt jeg forstår skal dekke alle kortene i alle-rom-pakken, på 66,50kr/mnd. Tilsammen 577,50 kr/mnd..

Både CD og Viasat-kort kan så vidt jeg vet brukes i tredjeparts TV-kort, så lenge det har en CI-slot hvor du kan stikke inn hhv en Conax eller NDS-CAM. Imidlertid er det i strid med abonnementsbetingelsene hos Viasat; du må først bestille en "godkjent" tuner, som kortet blir "paret" opp mot, og så bruke dette kortet i en slik CAM. CD godkjenner såvidt jeg vet at man bruker en Conax-CAM i sin egen foretrukne tuner.

Lenke til kommentar

Om du vil ha muligheten for HD, så skaff deg hd-klare tunere med en gang. Da får du den beste prisen, og slipper å oppgradere, utskifte osv...

6000,- høres ut som regning for 1 år hos canal digital. Canal Digital har også det største utvalget i hd, og vil mest sannsynlig få tv2 sine hdkanaler først da telenor og tv2 er nære hverandre...

Ser ikke helt hvorfor du skal bytte leverandør jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...