Tjommy Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Har en maskin med Windows 2000 pro, som har et lite problem. Dette går på at maskinen i tide og utide restarter av seg selv. Hender ofte når man skal lese e-post, printe ut eller lese PDF-dokumenter :-? Noen som har vært borte i dette før? Er usikker på maskinkonfigurasjonen :oops: , men tror det er en Pentium 3. Maskinen er ca 1 1/2 år gammel. Det er iallfall installert ServicePack 2 på den. Lurer litt på om det kan skyldes driverene til printeren som er en Sharp FO2950M (multimaskin). Har noen erfaring med denne maskinen og Windows 2000? På forhånd takk for hjelpen -Marius Lenke til kommentar
P@rm@nn Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Win2k har (som XP ) en del funksjoner ved at den slår seg av ved feil. Prøv å gå inn på kontrollpanel-System-advanced-"startup and recovery"-kryss så vekk "automatecly reboot". Hjelper det? Tror det er noen andre også, men vet ikke hvordan man kommer til de ved hjelp av vanlig windows(uten noe tweak program). Skal se om jeg finner det ut. Lenke til kommentar
abene Skrevet 23. mars 2003 Del Skrevet 23. mars 2003 Se Windows.no FAQ, andre spørsmål. Forklaringen er sannsynligvis en dårlig driver eller en eller annen hardware som windows 2000 ikke liker. Dette kan du altså prøve å finne ut ved å lese hendelseslisten. Søk i Microsoft kundestøtte med stikkord fra en evt feilmelding du finner i heldelseslisten. Da kan du kanskje finne ut hva som forårsaker restarten. Jeg bruker også windows 2000 og jeg hadde samme problem, men den restartet "kun" to eller tre ganger i året. Jeg fant faktisk aldri ut hvorfor den restartet, men dette har roet seg ned etter at jeg installerte SP3. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå