Gå til innhold

Spillene har blitt alt for svære


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Et av de første PC-spillene som kom på DVD tror jeg faktisk var Far Cry i 2003. Det hindret det ikke til å bli piratkopiert.

Må nok rette deg her. Jeg husker godt at Baldur's Gate kom ut som DVD release en liten stund etter cd-releasen, og det var lenge før 2003. Husker også før det, at Blade Runner ble released på DVD. Det var i '97.

 

Mulig det er enda eldre spill. Men Blade Runner er vel mitt første møte med et spill på DVD.

Lenke til kommentar
Et av de første PC-spillene som kom på DVD tror jeg faktisk var Far Cry i 2003. Det hindret det ikke til å bli piratkopiert.

Må nok rette deg her. Jeg husker godt at Baldur's Gate kom ut som DVD release en liten stund etter cd-releasen, og det var lenge før 2003. Husker også før det, at Blade Runner ble released på DVD. Det var i '97.

 

Mulig det er enda eldre spill. Men Blade Runner er vel mitt første møte med et spill på DVD.

Ok, har ikke sett disse i DVD-versjoner selv. Men husker at Far Cry var et av de første som bare ble sluppet på DVD (i Europa).

Lenke til kommentar
Ikke så rart ettersom spill idag kun satser på filmsekvenser og mega grafikk. Husker Half Life 1, ca 600mb og kjempe langt med gameplay. Idag er spillene gigantiske, krever masse loading osv, hva får man igjen? 8 timer spilling, og 12 timer med filmer. Way to go!

Må trekke frem Baldur's Gate igjen som var på ca 2.5GB. :) Noen få stusselige filmer og ikke så alt for mye voice-acting, men et kolossalt spill med tanke på landområder osv. Så av og til er kvantitet lik kvalitet.

 

Men folk er vel også blitt flinkere til å bruke færre linjer kode for mer funksjonalitet. Samt komprimering (LES: .kkrieger)

Endret av shabador
Lenke til kommentar
Ikke så rart ettersom spill idag kun satser på filmsekvenser og mega grafikk. Husker Half Life 1, ca 600mb og kjempe langt med gameplay. Idag er spillene gigantiske, krever masse loading osv, hva får man igjen? 8 timer spilling, og 12 timer med filmer. Way to go!

 

Jeg er ikke enig i det hele tatt, filmsekvenser er ganske sjelden i dag, ingam-sekvenser er svært vanlig, dette i sterk kontrast til hvordan det var før, der det var helt vanlig prerendret video inneblandet i gameplayet. Jeg mener dette har blitt vesentlig mindre vanlig, heller enn motsatt.

 

AtW

Lenke til kommentar

Sebbe: Beklager, men f.eks voice acting tar mye mer plass en filmsnutter. Se på Oblivion og Mass effect. Ingen filmer, men masse, masse voiceacting. Og rimelig store spill begge to.

 

Voice acting, stoooore textures, fysikkmotorer, etc tar rimelig stor plass. Men det er få spill i dag som er på mer enn en dual layer dvd. Skjønner ikke helt hva dere sutrer etter.. Jeg kjøpte en så billig harddisk som mulig her om dagen når jeg kjøpte meg ny pc. Bare 320gb men har alikavel en 10-15 spill innstallert uten å engang bruke en tredjedel av harddisken.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...