RyanLennox Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Et normalt spill nå er jo ofte på 15 GB, og det er jo verken lengre eller sååååå mye bedre enn spill på en 2-4 GB. Dette er uhørt. De lange filmsekvensene har vel noe av skylda, men "in-game" historiefortelling er da mye bedre. Hvor skal dette ende? Er det bare jeg som irriterer meg over dette? Men men, det motvirker vel i alle fall piratnedlasting Lenke til kommentar
ezkoo125 Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Et normalt spill nå er jo ofte på 15 GB, og det er jo verken lengre eller sååååå mye bedre enn spill på en 2-4 GB. Dette er uhørt. De lange filmsekvensene har vel noe av skylda, men "in-game" historiefortelling er da mye bedre. Hvor skal dette ende? Er det bare jeg som irriterer meg over dette? Men men, det motvirker vel i alle fall piratnedlasting motvirker? neinei du. 15 gb for 5 år sia var mye mer enn 15gb nå. nå er det helt normalt med 500gb+++hdd å fiber.. så det tar vel alt fra 3-6 timer normalt å laste ned ett spill nå til dags... noe som er uhørt liten tid. snart er det normalt med 1tb+++ hdd Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Hva er Galt med videosekvenser? De er jo glimrende, se call of duty 4? De bruker jo sekvensene til å laste inn spill nå, noe som er utmerket... mye bedre enn å stirre på prosenter eller prikker som forteller at det "laster inn" Endret 1. september 2008 av Slettet+513 Lenke til kommentar
likferd Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 For å si det slik, så ligger det blu-ray rips på 50GB på ymse sider, og de er faktisk populære. Tror ikke folk merker 10-15gb så mye nå til dags. Lenke til kommentar
Kjetil.. Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Er nokk grafikken som tar stor plass... Edit: med tanke på at en full hd film bare er 7gb Endret 1. september 2008 av Masterfifty Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Hehe, må jo huske at 50mb var uendlig stort med 56k modem også da For en stakkar med en vanlig adsl linje vil jo 50gb være enorme mengder.. selv om han ikke bruker tellerskritt lengre.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 hehe hardiskene nå til dags er billigere enn ett spill alene. Lenke til kommentar
RyanLennox Skrevet 1. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Hva er Galt med videosekvenser? De er jo glimrende, se call of duty 4? De bruker jo sekvensene til å laste inn spill nå, noe som er utmerket... mye bedre enn å stirre på prosenter eller prikker som forteller at det "laster inn" videosekvenser er litt kjedelig når jeg vil spille. Hvis jeg først skal se film, vil jeg sette meg tilbake i sofaen med cola og litt digg. Dessuten liker jeg å styre handlingen når jeg spiller. Ikke gøy når plutselig filmen "tar over" karakteren din og gjør en masse ting du burde gjort selv. Det er for så vidt greit at spillene blir svære, hvis dette bedrer in-game opplevelsen. Men ofte er det ikke slik. Dessuten: jeg er overbevist om at tiden til å loade inn brett osv, blir lenger når man kjører en filmsekvens samtidig. Bare se på Crysis. Et enkelt bilde når man loader, og man kommer inn i spillet fort som fy. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Hva er Galt med videosekvenser? De er jo glimrende, se call of duty 4? De bruker jo sekvensene til å laste inn spill nå, noe som er utmerket... mye bedre enn å stirre på prosenter eller prikker som forteller at det "laster inn" videosekvenser er litt kjedelig når jeg vil spille. Hvis jeg først skal se film, vil jeg sette meg tilbake i sofaen med cola og litt digg. Dessuten liker jeg å styre handlingen når jeg spiller. Ikke gøy når plutselig filmen "tar over" karakteren din og gjør en masse ting du burde gjort selv. Det er for så vidt greit at spillene blir svære, hvis dette bedrer in-game opplevelsen. Men ofte er det ikke slik. Dessuten: jeg er overbevist om at tiden til å loade inn brett osv, blir lenger når man kjører en filmsekvens samtidig. Bare se på Crysis. Et enkelt bilde når man loader, og man kommer inn i spillet fort som fy. høres ut som om du liker å se på de hersens prosentene loader inn hehe Lenke til kommentar
RyanLennox Skrevet 1. september 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Hva er Galt med videosekvenser? De er jo glimrende, se call of duty 4? De bruker jo sekvensene til å laste inn spill nå, noe som er utmerket... mye bedre enn å stirre på prosenter eller prikker som forteller at det "laster inn" videosekvenser er litt kjedelig når jeg vil spille. Hvis jeg først skal se film, vil jeg sette meg tilbake i sofaen med cola og litt digg. Dessuten liker jeg å styre handlingen når jeg spiller. Ikke gøy når plutselig filmen "tar over" karakteren din og gjør en masse ting du burde gjort selv. Det er for så vidt greit at spillene blir svære, hvis dette bedrer in-game opplevelsen. Men ofte er det ikke slik. Dessuten: jeg er overbevist om at tiden til å loade inn brett osv, blir lenger når man kjører en filmsekvens samtidig. Bare se på Crysis. Et enkelt bilde når man loader, og man kommer inn i spillet fort som fy. høres ut som om du liker å se på de hersens prosentene loader inn hehe Man rekker å gjøre små nødvendige ting. Og for å ta Crysis igjen. Det er ikke mange sekundene det er snakk om. Bedre det enn å måtte se en filmsekvens om og om igjen Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 Systemkravene er en ting, men er plassen et problem nå også. 10-15 GB er ingenting i dag. Og har du en maskin som faktisk kan dra spillet fint, så har du nok høyst sannsynelig betalt mye mer for dette, enn for de usle GB'ene. I dag koster 15 GB plass deg 13,5 Kr. (0,9kr pr GB) Lenke til kommentar
shabador Skrevet 1. september 2008 Rapporter Del Skrevet 1. september 2008 spill på en 2-4 GB. 2-4GB?! Uhørt! Man fikk da gode spill inn på 60 minutters kasetter. Stormannsgale spill som Pirates! brukte hele 2 dobbeltsidige 5.25" disketter om jeg ikke husker feil. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Såpass store spill er ikke bra, fordi det indikerer at spillet inneholder pre-rendered cut-scenes, istedenfor direkte I spillmotoren, noe som er teit. Endret 2. september 2008 av -sparks- Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Sånn blir det uansett. For 20 år siden var de største spillene på kanskje 10-12 720kB disketter. Så kom CD-revolusjonen, og alle prøvde å fylle ut en hel CD med FMV-videoer, lange cutscenes, realistiske soundtracks og masse speech. Nå er DVD-revolusjonen snart over, og Blu-ray kommer inn med 10 ganger lagringsplass av DVD. Spillene blir nok bare større og større etter som teknologien tar dem igjen. De eneste som sliter da er piratene som må laste ned 500GB cd images tilslutt. Endret 2. september 2008 av Bytex Lenke til kommentar
Odesseiron Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 (endret) En ting å bite seg merke i er jo at jo mer plass en får tilgjengelig, jo mer plass vil tilnærmet identisk innhold også ta. Blu Ray-formatet til Sony gjør det mulig å legge til større mengder ukomprimert lyd, selv om den jevne spilleren kanskje ikke merker allverdens forskjell. Endret 2. september 2008 av Odesseiron Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Et normalt spill nå er jo ofte på 15 GB, og det er jo verken lengre eller sååååå mye bedre enn spill på en 2-4 GB. Dette er uhørt. De lange filmsekvensene har vel noe av skylda, men "in-game" historiefortelling er da mye bedre. Hvor skal dette ende? Er det bare jeg som irriterer meg over dette? Men men, det motvirker vel i alle fall piratnedlasting Som oftest får man jo spill inn på en DVD, så så vldig vanlig vil jeg ikke si det er med spill på 15GB. Det eneste irritasjonsmomentet for min del er at ting ofte er ganske heftig komprimert, å det tar langt tid å installere. Plassen i seg selv bekymrer meg ikke så mye. AtW Lenke til kommentar
TCi Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Et normalt spill nå er jo ofte på 15 GB, og det er jo verken lengre eller sååååå mye bedre enn spill på en 2-4 GB. Dette er uhørt. De lange filmsekvensene har vel noe av skylda, men "in-game" historiefortelling er da mye bedre. Hvor skal dette ende? Er det bare jeg som irriterer meg over dette? Det som tar plass er teksturene. Disse blir større for hvert spill. Og da har det ikke så stor betydning om du bruker motoren eller filmsekvenser til å vise filmer. En gjennomsnittlig harddisk i dag er vel rundt 500GB i dag. Plass til mange spill på en slik. Og jeg tviler på at du spill alle dine spill hele tiden, så det er bare å avinstallere noen om plassen blir knapp. Men men, det motvirker vel i alle fall piratnedlasting Det gjør det nok ikke av veldig stor grad. Installasjonsfilene er sjeldent like store da disse er komprimerte. Og nedlastinger på rundt 10GB eller mer har vært siden Xbox/PS2 og DVD9, altså 7-8 år. Et av de første PC-spillene som kom på DVD tror jeg faktisk var Far Cry i 2003. Det hindret det ikke til å bli piratkopiert. Så lenge nedlastingen er av nytteverdi vil piratkopiering bestå, uansett størrelse. Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 -sparks-: Haha, helt feil det der. Mass Effect er på over 7GB og det har bare ingame scener. Og begrense nedlastning? hahaha... Første jeg gjorde når jeg fikk ny pc her om dagen var å sette ca 30gb med spill på nedlastning. Fikk en del crappy hastigheter så tok et par dager, men var jo da plenty med spill. Lenke til kommentar
Xolan Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Husker når Under A Killing Moon kom... Det var svært det! Nå hater jeg hva AoC gjør med laptop'en min... 26-30gb er litt overkill. Lenke til kommentar
oophus_3do Skrevet 2. september 2008 Rapporter Del Skrevet 2. september 2008 Spillene er da på ingen måte mye større nå enn hva dem har vært tidligere. Se bare på antall GB en PC hadde for 10 år siden, og hvor mye den har nå, så finner man ut at spill/GP "ratio'en" ikke ligger så langt fra hverandre fra 10 år tilbake og nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå