Gå til innhold

Spillene har blitt alt for svære


Anbefalte innlegg

Et normalt spill nå er jo ofte på 15 GB, og det er jo verken lengre eller sååååå mye bedre enn spill på en 2-4 GB. Dette er uhørt. De lange filmsekvensene har vel noe av skylda, men "in-game" historiefortelling er da mye bedre. Hvor skal dette ende? Er det bare jeg som irriterer meg over dette?

 

Men men, det motvirker vel i alle fall piratnedlasting

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Et normalt spill nå er jo ofte på 15 GB, og det er jo verken lengre eller sååååå mye bedre enn spill på en 2-4 GB. Dette er uhørt. De lange filmsekvensene har vel noe av skylda, men "in-game" historiefortelling er da mye bedre. Hvor skal dette ende? Er det bare jeg som irriterer meg over dette?

 

Men men, det motvirker vel i alle fall piratnedlasting

 

motvirker? neinei du.

 

15 gb for 5 år sia var mye mer enn 15gb nå. nå er det helt normalt med 500gb+++hdd å fiber.. så det tar vel alt fra 3-6 timer normalt å laste ned ett spill nå til dags... noe som er uhørt liten tid. snart er det normalt med 1tb+++ hdd :p

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

Hva er Galt med videosekvenser? De er jo glimrende, se call of duty 4?

 

De bruker jo sekvensene til å laste inn spill nå, noe som er utmerket... mye bedre enn å stirre på prosenter eller prikker som forteller at det "laster inn"

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hva er Galt med videosekvenser? De er jo glimrende, se call of duty 4?

 

De bruker jo sekvensene til å laste inn spill nå, noe som er utmerket... mye bedre enn å stirre på prosenter eller prikker som forteller at det "laster inn"

 

videosekvenser er litt kjedelig når jeg vil spille. Hvis jeg først skal se film, vil jeg sette meg tilbake i sofaen med cola og litt digg. Dessuten liker jeg å styre handlingen når jeg spiller. Ikke gøy når plutselig filmen "tar over" karakteren din og gjør en masse ting du burde gjort selv. Det er for så vidt greit at spillene blir svære, hvis dette bedrer in-game opplevelsen. Men ofte er det ikke slik.

 

Dessuten: jeg er overbevist om at tiden til å loade inn brett osv, blir lenger når man kjører en filmsekvens samtidig. Bare se på Crysis. Et enkelt bilde når man loader, og man kommer inn i spillet fort som fy.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513
Hva er Galt med videosekvenser? De er jo glimrende, se call of duty 4?

 

De bruker jo sekvensene til å laste inn spill nå, noe som er utmerket... mye bedre enn å stirre på prosenter eller prikker som forteller at det "laster inn"

 

videosekvenser er litt kjedelig når jeg vil spille. Hvis jeg først skal se film, vil jeg sette meg tilbake i sofaen med cola og litt digg. Dessuten liker jeg å styre handlingen når jeg spiller. Ikke gøy når plutselig filmen "tar over" karakteren din og gjør en masse ting du burde gjort selv. Det er for så vidt greit at spillene blir svære, hvis dette bedrer in-game opplevelsen. Men ofte er det ikke slik.

 

Dessuten: jeg er overbevist om at tiden til å loade inn brett osv, blir lenger når man kjører en filmsekvens samtidig. Bare se på Crysis. Et enkelt bilde når man loader, og man kommer inn i spillet fort som fy.

 

høres ut som om du liker å se på de hersens prosentene loader inn hehe

Lenke til kommentar
Hva er Galt med videosekvenser? De er jo glimrende, se call of duty 4?

 

De bruker jo sekvensene til å laste inn spill nå, noe som er utmerket... mye bedre enn å stirre på prosenter eller prikker som forteller at det "laster inn"

 

videosekvenser er litt kjedelig når jeg vil spille. Hvis jeg først skal se film, vil jeg sette meg tilbake i sofaen med cola og litt digg. Dessuten liker jeg å styre handlingen når jeg spiller. Ikke gøy når plutselig filmen "tar over" karakteren din og gjør en masse ting du burde gjort selv. Det er for så vidt greit at spillene blir svære, hvis dette bedrer in-game opplevelsen. Men ofte er det ikke slik.

 

Dessuten: jeg er overbevist om at tiden til å loade inn brett osv, blir lenger når man kjører en filmsekvens samtidig. Bare se på Crysis. Et enkelt bilde når man loader, og man kommer inn i spillet fort som fy.

 

høres ut som om du liker å se på de hersens prosentene loader inn hehe

 

 

Man rekker å gjøre små nødvendige ting. Og for å ta Crysis igjen. Det er ikke mange sekundene det er snakk om. Bedre det enn å måtte se en filmsekvens om og om igjen

Lenke til kommentar

Sånn blir det uansett. For 20 år siden var de største spillene på kanskje 10-12 720kB disketter. Så kom CD-revolusjonen, og alle prøvde å fylle ut en hel CD med FMV-videoer, lange cutscenes, realistiske soundtracks og masse speech. Nå er DVD-revolusjonen snart over, og Blu-ray kommer inn med 10 ganger lagringsplass av DVD. Spillene blir nok bare større og større etter som teknologien tar dem igjen. De eneste som sliter da er piratene som må laste ned 500GB cd images tilslutt.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Et normalt spill nå er jo ofte på 15 GB, og det er jo verken lengre eller sååååå mye bedre enn spill på en 2-4 GB. Dette er uhørt. De lange filmsekvensene har vel noe av skylda, men "in-game" historiefortelling er da mye bedre. Hvor skal dette ende? Er det bare jeg som irriterer meg over dette?

 

Men men, det motvirker vel i alle fall piratnedlasting

 

Som oftest får man jo spill inn på en DVD, så så vldig vanlig vil jeg ikke si det er med spill på 15GB. Det eneste irritasjonsmomentet for min del er at ting ofte er ganske heftig komprimert, å det tar langt tid å installere. Plassen i seg selv bekymrer meg ikke så mye.

 

AtW

Lenke til kommentar
Et normalt spill nå er jo ofte på 15 GB, og det er jo verken lengre eller sååååå mye bedre enn spill på en 2-4 GB. Dette er uhørt. De lange filmsekvensene har vel noe av skylda, men "in-game" historiefortelling er da mye bedre. Hvor skal dette ende? Er det bare jeg som irriterer meg over dette?

Det som tar plass er teksturene. Disse blir større for hvert spill. Og da har det ikke så stor betydning om du bruker motoren eller filmsekvenser til å vise filmer.

 

En gjennomsnittlig harddisk i dag er vel rundt 500GB i dag. Plass til mange spill på en slik. Og jeg tviler på at du spill alle dine spill hele tiden, så det er bare å avinstallere noen om plassen blir knapp.

 

Men men, det motvirker vel i alle fall piratnedlasting

Det gjør det nok ikke av veldig stor grad. Installasjonsfilene er sjeldent like store da disse er komprimerte. Og nedlastinger på rundt 10GB eller mer har vært siden Xbox/PS2 og DVD9, altså 7-8 år.

 

Et av de første PC-spillene som kom på DVD tror jeg faktisk var Far Cry i 2003. Det hindret det ikke til å bli piratkopiert.

 

Så lenge nedlastingen er av nytteverdi vil piratkopiering bestå, uansett størrelse.

Lenke til kommentar

-sparks-: Haha, helt feil det der. Mass Effect er på over 7GB og det har bare ingame scener.

 

Og begrense nedlastning? hahaha... Første jeg gjorde når jeg fikk ny pc her om dagen var å sette ca 30gb med spill på nedlastning. Fikk en del crappy hastigheter så tok et par dager, men var jo da plenty med spill.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...