2peewee Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Hei, Begynner å bli litt trangt om plassen her på hardisken min, i tilegg så begynner jeg å bli redd for å miste en del viktig data (Bilder, musikk osv) Vurderer derfor å gå til innkjøp av to Samsung SpinPoint F1 HD103UJ - harddisk - 1 TB - SATA-300 og sette opp i et raid 1 oppsett. Lurer derfor på om http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=134712&model= er ein grei disk å kjøpe. Noen som vett noe om den serien. Holder de lenge, er de rolige og ikke minst finnes det noen bedre og billigere. Ser også foresten på http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=337501 Hvilken vil folk anbefale? Beklager hvis det finnes flere slike tema. 2peewee Endret 1. september 2008 av 2peewee Lenke til kommentar
cdr Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 F1-serien til Samsung er blant de kjappeste og beste diskene på markedet akkurat nå. Kjøpte meg et par 640GB-disker fra samme serier, og er strålende fornøyd. Men sjekk ut prisguiden her først - penger å spare =) Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Høres bra ut Tenkte å kjekke prisguiden før jeg eventuelt kjøpte, men er litt opptatt av å kjøpe av en butikk jeg kjenner Men ser at Komplett har samme disk til litt billigere peng enn komplett. Så hvis ingen andre har noen andre de heller vil anbefale, så går jeg nok til kjøp av to slike i løpet av tirsdag/onsdag 2peewee Lenke til kommentar
jøkul ptro Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) jeg skulle til å kjøpe meg en seagate barracuda 7200.11 1TB disk, men kjøpte like greit spinpointen pga de ikke hadde seagaten på lager før langt uti neste mnd.. kanskje like greit da spinpointen igrunn er bedre og mer "reliable" Endret 1. september 2008 av h0ih0i Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Ingen av diskene har vært lenge nok ute til at du kan si mye om hvor pålitelige de er. Det var problemer med endel tidligere F1 disker, firmware som laget litt faen, men etter at det ble fiksa har de vært bra. Lenke til kommentar
Nizzen Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jeg har 4 stk Samsung 1TB i raid-5 og de fungerer særdeles bra Lenke til kommentar
cdr Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Ingen av diskene har vært lenge nok ute til at du kan si mye om hvor pålitelige de er. Det var problemer med endel tidligere F1 disker, firmware som laget litt faen, men etter at det ble fiksa har de vært bra. Har drøssevis med disker fra Samsungs forige serie à 500GB i raid5, hvor de har gått som klokker i over ett år. Jeg har også fire disker på 640GB fra F1-serien surrende rundt i et raid0-oppsett. Alt jeg kan si er at de er driftssikre og stabile. F1-diskene er samtidig kjappe, responsive og mye stillere enn tidligere generasjoner. Lenke til kommentar
Wibla Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Jau. Har 12x1TB F1 i raid5 som har gått siden juni, funker som snus. Har også 10x500GB T166 Samsung i raid5 som har gått uten problemer det siste halvannet året, så er fornøyd... Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Jau. Har 12x1TB F1 i raid5 som har gått siden juni, funker som snus. Har også 10x500GB T166 Samsung i raid5 som har gått uten problemer det siste halvannet året, så er fornøyd... Kossen søren er det muligt å ha så mange disker Men høres bra ut. La inn bestilling på to disker jeg, så håper de kommer kjapt Takk for hjelpen alle sammen Lenke til kommentar
tommyb Skrevet 1. oktober 2008 Del Skrevet 1. oktober 2008 Denne disken har problemer med enkelte chipsets, bl.a. inkompabilitet med Abit IP35-E... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå