theboss22 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 hei. jeg er ute etter et billig og bra speilrefleks kamera.. Har dere noen tips.. Gjerne så billig så mulig. .men kvalitet spiller jo fortsatt en god rolle.. helst under 3500. hvis det fins noe da.. hehe.. Takker for svar. Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Eller bruktmarkede, der finnes en god del,feks hos foto.no. Lenke til kommentar
theboss22 Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 på den D40`n. Jeg tenkte å ta bilder av biler i fart på rudskogen motorsenter osv da dette er min hovedinnteresse. Vil jeg trenge en "extra linse" eller vil jeg klare meg uten i førsten? på den D40`n. Jeg tenkte å ta bilder av biler i fart på rudskogen motorsenter osv da dette er min hovedinnteresse. Vil jeg trenge en "extra linse" eller vil jeg klare meg uten i førsten? Lenke til kommentar
Aetius Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 D40 er med de fleste normale hobbyobjektiver ganske så treg i autofokusen, så jeg er ikke sikker på om det er rette kameraet til å fotografere biler i fart med. Det vil i så fall betinge en bedre forhåndsfokusering og planlegging enn de fleste nybegynnere klarer. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 D40 er med de fleste normale hobbyobjektiver ganske så treg i autofokusen, så jeg er ikke sikker på om det er rette kameraet til å fotografere biler i fart med. Det vil i så fall betinge en bedre forhåndsfokusering og planlegging enn de fleste nybegynnere klarer. Det er vel strengt tatt standard kit'et som er tregt. Spanderer man på seg et bedre objektiv, så går det mye raskere. At en D90 eller D300 er enda raskere; det er en annen sak. Tom Lenke til kommentar
fryseboks Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 jeg vet ikke hvor nært man kommer bilene på rudskogen, men en ok tele er kanskje ikke å forakte Lenke til kommentar
Nautica Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Hvis du skal ha en akseptabel pakke til sportsfotografering nærmer du deg 10/15.000.- Ville heller ventet en måneds tid og kjøpt Canon 30/40D brukt. Nå som Canon har introdusert et nytt kamera "50D" vil det nok komme endel av disse på bruktmarkedet. Du kan nok gjøre et kupp på et som er bare noen måneder gammel. I tillegg et telezoom objektiv,foreksempel Canon 55-250 IS. Lenke til kommentar
8086 Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 (endret) Når det gjelder sportsfotografering er det ikke noe billig og bra. Det er dyrt og bra, eller uskarpt. Du vil (i tillegg til huset) antagelig trenge * en rel. kjapp teleobjektiv (250mm+ og f/4 er vel minimum) * en monopod for å holde kameraet og objektivet stødig når du panorerer (vanskelig å få skarpe bilder av objekter i bevegelse uten) D40 er som nevnt et godt og billig hus. Men det er andre faktorer som spiller mer inn på sluttresultatet (som du ser over)... Endret 3. september 2008 av 8086 Lenke til kommentar
simmyt Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 på den D40`n. Jeg tenkte å ta bilder av biler i fart på rudskogen motorsenter osv da dette er min hovedinnteresse. Vil jeg trenge en "extra linse" eller vil jeg klare meg uten i førsten? d40 fikser det greit, men glem pek og klikk. det er ingen af system i prisklassen under 7-8000 som kan holde tritt med biler i fart under alle lysforhold. så det er fornuftig å gå for en d40, og bruke pengene du sparer på en telelinse. når du skal ta bilde, fokuserer du på forhånd på et punkt du vet bilene vil passere, og skyter dem der. det blir skarpest. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå