Gå til innhold

Billig og bra speilrefleks kamera?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

på den D40`n. Jeg tenkte å ta bilder av biler i fart på rudskogen motorsenter osv da dette er min hovedinnteresse. Vil jeg trenge en "extra linse" eller vil jeg klare meg uten i førsten?

på den D40`n. Jeg tenkte å ta bilder av biler i fart på rudskogen motorsenter osv da dette er min hovedinnteresse. Vil jeg trenge en "extra linse" eller vil jeg klare meg uten i førsten?

Lenke til kommentar

D40 er med de fleste normale hobbyobjektiver ganske så treg i autofokusen, så jeg er ikke sikker på om det er rette kameraet til å fotografere biler i fart med. Det vil i så fall betinge en bedre forhåndsfokusering og planlegging enn de fleste nybegynnere klarer.

Lenke til kommentar
D40 er med de fleste normale hobbyobjektiver ganske så treg i autofokusen, så jeg er ikke sikker på om det er rette kameraet til å fotografere biler i fart med. Det vil i så fall betinge en bedre forhåndsfokusering og planlegging enn de fleste nybegynnere klarer.

Det er vel strengt tatt standard kit'et som er tregt. Spanderer man på seg et bedre objektiv, så går det mye raskere. At en D90 eller D300 er enda raskere; det er en annen sak.

Tom

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en akseptabel pakke til sportsfotografering nærmer du deg 10/15.000.-

Ville heller ventet en måneds tid og kjøpt Canon 30/40D brukt.

Nå som Canon har introdusert et nytt kamera "50D" vil det nok komme endel av disse på bruktmarkedet.

Du kan nok gjøre et kupp på et som er bare noen måneder gammel.

I tillegg et telezoom objektiv,foreksempel Canon 55-250 IS.

Lenke til kommentar

Når det gjelder sportsfotografering er det ikke noe billig og bra. Det er dyrt og bra, eller uskarpt. Du vil (i tillegg til huset) antagelig trenge

* en rel. kjapp teleobjektiv (250mm+ og f/4 er vel minimum)

* en monopod for å holde kameraet og objektivet stødig når du panorerer (vanskelig å få skarpe bilder av objekter i bevegelse uten)

D40 er som nevnt et godt og billig hus. Men det er andre faktorer som spiller mer inn på sluttresultatet (som du ser over)...

Endret av 8086
Lenke til kommentar

d40 fikser det greit, men glem pek og klikk. det er ingen af system i prisklassen under 7-8000 som kan holde tritt med biler i fart under alle lysforhold. så det er fornuftig å gå for en d40, og bruke pengene du sparer på en telelinse. når du skal ta bilde, fokuserer du på forhånd på et punkt du vet bilene vil passere, og skyter dem der. det blir skarpest.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...