konduktans Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Jeg har en 2000 mod Dell Latitude L400 maskin som mangler harddisk. Fordi denne maskina veier under kiloen, og i tillegg er liten i utforming, tenkte jeg å bruke den som skolemaskin igjen. Hadde tidligere en 80GB Seagate Momentus i den, men den disken ble donert til en annen maskin. Så nå står Dell'n uten disk. Derfor lurte jeg litt på å kjøpe en dritbillig SSD disk på 4 GB og installere f.eks DSL på den. Grunnen til at jeg ikke visste hvor jeg skulle poste er at jeg har flere spørsmål: Vil en Transcend 44 pins SSD disk funke i en 2,5" brønn? Hvordan blir oppstartstiden på en slik maskin? Vil DSL(eller annen distro) være optimalisert for SSD slik at alt går grisefort selv om maskina er gammal? Kunne vel hatt ganske stor SWAP-plass på disken, så ville vel det fungert som RAM iom at SSD er så raskt? Maskina består av denne hårreisende bra maskinvaren: -PIII 700MHz -128 MB RAM -4 MB skjermkort -12" 1024x768 skjerm Takker for alle svar! Trenger litt input før jeg går til innkjøp av maskinvare Endret 2. september 2008 av conflict Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Followup spørsmål: Hvor får man tak i 44pin hann-hann kabel/adapter? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hva gjør denne i OT-Baren? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 hvor ellers? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 hvor ellers? Snakker ikke vi om lagringsmedier? Lenke til kommentar
konduktans Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Vet ikke helt? Er en del spørsmål om Linux og slikt i tillegg, så tenkte å la en mod bestemme. Takk for hjelp Noen som har noe å bidra med eller? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå