Gå til innhold

Mest for penga.

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe meg ny data, dvs:

*Hovedkort (AMD)

*Prosessor

*Ram

*Skjermkort (støysvakt)

Jeg har tenkt til å spytte i ca. 4000 NOK, og lurer egentlig på hva som er det beste oppsettet jeg kan få for de penga.

Foretrekker bra grafikk-kort fremfor prosessorkraft, da dataen skal brukes hovedsaklig til spill.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

nassewolfen:Utifra det jeg ser av signaturen din så syns jeg ikke at du trenger å oppdatere skjermkortet ditt riktig enda. Du klarer deg godt med et GF4TI4400.

Det jeg syns du kan kjøpe nytt er:

[*] AMD Athlon XP2500+ 1.833 GHz 333 MHz bus

- Socket A (Barton) prosessor, 512kb 1592,00kr

[*] EPoX EP-8RDA+ hovedkort for Socket A DDR - nForce2-SPP/MCP-T,1394, USB2.0, LAN 1137,00kr

[*] TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 256MB m/Winbond - Minne 184-P (for DDR-PC400MHz), CL2.5 872,00kr (to stykk pga dualDDR)

Totalt:3 601,00

Det er hva jeg ville ha gjort... :shrug:

Lenke til kommentar

*stygt å se på

:lol::lol: så teit... Hvem bryr seg om utseende på et skjermkort? Bare det gjør jobben sin så er det vel greit.

*Radeon 9700 (F.eks. Sappshire) presterer mye bedre

Presterer bedere? har du sett på for mange 3Dmark03 tester nå eller? et Ti4400 kort holder i massevis til dagens spill. Jeg sitter med et GF2Ultra, og du klager?

Lenke til kommentar

*stygt å se på

:lol::lol: så teit... Hvem bryr seg om utseende på et skjermkort? Bare det gjør jobben sin så er det vel greit.

Mode IRONI on

Hallo... det er da bevist at om ett skjermkort er fint å se på, så presterer det mye bedre :lol: Ett svart, mørkt kort klarer ikke like bra som ett med masse farger og sånt vettu :roll:

Mode IRONI off

Mulig han har vindu i siden og liker å ha ett system som er fint å se på? Mitt står imidlertid under ett bord og inni ser det helt for jævlig ut. Er fornøyd med prestasjonene uansett :-)

EDIT : Ok... hvem har bestemt et j -ævlig skal erstattes med sinnsvakt??? Æææhhh... Ytringsfrihet takk...

Lenke til kommentar
ytelse: med mitt system får jeg 1700 i 3dmark03.

med samme system, sappshir 9700: 3500

differens?

ja, det er stygt å se på. ja jeg har vindu. nei, jeg har ikke hørselsvern.

HAHAHA.. dust du kan ikke teste ytelse i 3Dmark03.

Programmet favoriserer Ati Radeon 9700 osv... Når det gjelder ytelse i dagens spill så klarer et GF4ti4400 det helt fint. Er ikke vits å skifte kort.

Lenke til kommentar

det er jo faktisk sånn at en kjapp cpu og en middels skjermkort vil ha mer stabil fps enn en middels cpu og et kjappt skjermkort... det gjelder ihvertfall f.eks unreal tournament, ut2k3 osv. ville ikke giddet å oppgradert med det oppsettet du har... bedre å vente 1/2 år elns til det faktisk er spill som krever bedre maskinvare enn du har...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...