Gå til innhold

Kennel som har Kooiker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vår gamle hund ble avlivet under ferien i år pga. av dårlig helse og høy alder. Nå er vi på utkikk etter ny, og har bestemt oss for rasen kooiker. Noen som vet om kenneler som oppfostrer kooikere?

'

styr unna kooikere! De har svake nerver og er vaktsomme. VELDIG mange biter rett og slett fordi de er utrykke! Etter min oppfatning er disse hundene farligere enn de hundene som er ulovlige i Norge!

Og ja, jeg vet hva jeg snakker om. Har eid en selv!

 

Og forresten! Ikke velg rase etter utseende og størrelse. Velg etter hvilke egenskaper hunden har og hva dere kan tilby hunden. Noe annet er uansvarlig!

Endret av Juliess
Dobbelpost
Lenke til kommentar
Hvordan veit du at vedkommende ikke gjør det? O.o

At de velger etter størrelse mener du? Det står jo i innlegget det.

Altfor mange velger mellomstore hunder fordi de minste blir for "katt" og de største blir for store.

Problemet er at mellomstore hunder ofte er jakthunder som trenger mye mental og fysisk stimuli. Se for eksempel på Jack Russel Terriere som nå er blitt ekstremt populære. Hvorfor? Fordi hunden i "the mask" var så skjønn. De glemmer at det å få en hund slik som denne krever EKSTREMT mye jobb. En terrier er slik at man enten får den til, eller så har man et monster i hus.

Jeg er aktiv i dyrebeskyttelsen og ser så altfor ofte mennesker som har valgt feil rase. Noe som fører til mye omplasseringer.

Se på http://www.dyrenett.no Det ligger mange annonser på hunde som søker nytt hjem der, hva med å la en av disse få en sjanse?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...