Ducki Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Vår gamle hund ble avlivet under ferien i år pga. av dårlig helse og høy alder. Nå er vi på utkikk etter ny, og har bestemt oss for rasen kooiker. Noen som vet om kenneler som oppfostrer kooikere? Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Da jeg vurderte rasen fant jeg denne kennelen i Sverige: http://cirtaps.com/ De har også en hannhund på hannhundlista og virker å være gode oppdrettere. Hva gjorde at dere falt på Kooikeren? Lenke til kommentar
Ducki Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Takk Vel, min far ønsker seg en hund som ikke er så mye styr med. En liten, lett hund som går ant å ha med på hytta uten å dra med seg et bur som dekker halve bagasjerommet blandt annet. Og det er også sagt at kooiker er veldig kjær mot sin eier og lydig. Lenke til kommentar
Notatblokk Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 Ja. Bare ha i hodet at Kooikere trenger en del sosialisering og miljøtrening, noen av dem kan være litt "skjøre" eller hvordan jeg skal forklare det. Forsiktige, og at du må hele tiden gjennom sosialiseringsperioden sørge for at de ikke utsettes for noe negativt. Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 6. september 2008 Del Skrevet 6. september 2008 De kan vissnok også veldig lett bli aggressive om man ikke passer på under oppveksten. Fikk i hvert fall mamma beskjed om fra en oppdretter i Sverige (husker dessverre ikke hvilken akkurat nå, men jeg kan høre i morra). Lenke til kommentar
Trixie52 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 (endret) Vår gamle hund ble avlivet under ferien i år pga. av dårlig helse og høy alder. Nå er vi på utkikk etter ny, og har bestemt oss for rasen kooiker. Noen som vet om kenneler som oppfostrer kooikere? ' styr unna kooikere! De har svake nerver og er vaktsomme. VELDIG mange biter rett og slett fordi de er utrykke! Etter min oppfatning er disse hundene farligere enn de hundene som er ulovlige i Norge! Og ja, jeg vet hva jeg snakker om. Har eid en selv! Og forresten! Ikke velg rase etter utseende og størrelse. Velg etter hvilke egenskaper hunden har og hva dere kan tilby hunden. Noe annet er uansvarlig! Endret 14. september 2008 av Juliess Dobbelpost Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hvordan veit du at vedkommende ikke gjør det? O.o Lenke til kommentar
Trixie52 Skrevet 14. september 2008 Del Skrevet 14. september 2008 Hvordan veit du at vedkommende ikke gjør det? O.o At de velger etter størrelse mener du? Det står jo i innlegget det. Altfor mange velger mellomstore hunder fordi de minste blir for "katt" og de største blir for store. Problemet er at mellomstore hunder ofte er jakthunder som trenger mye mental og fysisk stimuli. Se for eksempel på Jack Russel Terriere som nå er blitt ekstremt populære. Hvorfor? Fordi hunden i "the mask" var så skjønn. De glemmer at det å få en hund slik som denne krever EKSTREMT mye jobb. En terrier er slik at man enten får den til, eller så har man et monster i hus. Jeg er aktiv i dyrebeskyttelsen og ser så altfor ofte mennesker som har valgt feil rase. Noe som fører til mye omplasseringer. Se på http://www.dyrenett.no Det ligger mange annonser på hunde som søker nytt hjem der, hva med å la en av disse få en sjanse? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå