Velena Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Som tittelen sier vil jeg gjerne vite hvordan jeg kan lese kildekoden til en enkelt ramme på en nettside. Jeg har forsåvidt også prblemer med å helt enkelt hente noe som helst av HTML koden. I dette tilfellet bruker jeg en webbrowser kontroll til å gå inn på en internettside, for så å kjøre denne koden: HtmlDocument theDoc = webBrowser1.Document; MessageBox.Show(theDoc.ToString()); MessageBoxen kommer opp med dette innholdet: System.Windows.Forms.HtmlDocument Får lignende resultater når jeg bare prøver å få kildekoden til en enkelt ramme: HtmlWindowCollection theFrames = webBrowser1.Document.Window.Frames; MessageBox.Show(theFrames[1].ToString()); Output : System.Windows.Forms.HtmlWindow Hva er det jeg ikke gjør riktig? Edit: Fant ut at jeg måtte bruke webbrowser1.DocumentText propertien for å få selve koden til hele siden. Men har fortsatt problemer med det største spørsmålet. Edit 2: HtmlWindowCollection theFrames =webBrowser1.Document.Window.Frames; MessageBox.Show(theFrames[1].WindowFrameElement.OuterHtml); Dette er det nærmeste jeg har kommet, men det eneste dette gir meg er koden fra en frame tag i HTML koden til hele siden, som jeg egentlig ikke trenger. Edit 3: Løste det ved at jeg fant en link i kildekoden til en av rammene som linket til en side med bare de rammene jeg var interessert i, og dermed kan jeg nå helt enkelt bare lese fra kildekoden til den siden. Endret 1. september 2008 av Velena Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå