Gå til innhold

Fler som vil ha Warcraft IV? - Warcraft, Starcraft, Diablo eller WoW?


Hvor mange ønsker seg Warcraft IV  

428 stemmer

  1. 1. Hva er det du helst vil ha

    • Warcraft IV
      158
    • Mer Diablo
      115
    • Mer Starcraft
      43
    • Fornøyd med WoW jeg
      27
    • Jeg kunne tenke meg noe helt nytt fra Blizzard
      56
    • Jeg liker ikke Blizzard
      12
    • Jeg klarer ikke bestemme meg
      3


Anbefalte innlegg

Da Diablo 1 og Warcraft 2 kom ut syntes jeg Blizzard var flink til å lage banebrytende spill med godt innhold. Men de siste årene har alt de har utgitt luktet barnespill lang vei. Og det ser ut som Diablo 3 blir i samme gate... så jeg er for min del ferdig med Blizzard.

Ok, først av alt. Hvorfor lukter det barnespill i lang vei? Jeg mener å huske at både Warcraft 1 og II brukte relativt fargerik grafikk. Jeg kan forsåvidt være enig i at det kan være skuffende for fansen at Starcraft II går bort fra enerens noe mørke og skumle miljø. Samme gjelder vel Diablo III. Men har dette virkelig noe å si for hvor vidt spillene er barnespill eller ikke? Diablo III kommer jo til å ha minst like mye hack and slash-ing i fokus som II-eren. Og Starcraft II vil fortsette med det som gjorde 1-eren så populær, nemlig dyp strategi og micro-managing på høyt nivå.

 

Joda, grafikken har kanskje blitt mer "barnevennlig", men spillbarheten er absolutt fortsatt beregnet på ungdommer og mennesker godt opp i årene. Småbarn vil nok ikke ha en sjanse i Starcraft II da de slett ikke vil takle strategier og micro-management på samme nivå som oss voksne. Og tror neppe noen ansvarlige foreldre vil la sine småbarn løpe rundt i Diablo III og regelrett slakte monstre. Alle husker vel hvor blodig Diablo II var. Tror ikke III-eren blir mindre blodig.

 

Grafikk er ikke det eneste som avgjør hvilken målgruppe spillet har vet du. ;) Samtidig forstår jeg jo hva du mener. Både Starcraft og Diablo 1 og II hadde en mørk og dyster grafikk som stod mer i sammenheng med historien i spillene. Men ikke la deg skremme vekk av den tegneserie-aktige grafikken. Spillene kan fortsatt bli meget gode.

 

@Khogn Jeg synes nå Warcraft verdenen var ganske grei, ser ikke helt hva du mener med Barnevennlig. Litt kanskje, tar liksom poenget men sier meg helt uenig. Men så synes jeg verdenen er ekstremt spennende og rett og slett pen. Ser ikke på det som barnevennlig av den grunn. Barnevenlig, da tenker jeg på Ole Brum jeg. Men alle har jo hver sin mening. Ikke frekt ment eller noe men det virker litt som du er redd for og være barnslig på en måte. Ikke at Warcraft på noen måte er det, men virker som du er redd for det. Menmen er nå bare min mening :)

Med diablo vet jeg ikke for det har jeg aldrig spilt.

 

Når Arthas reiste rundt i gruvene i Northerend (?) var det ganske mørkt og dystert. Fargane er kvasse og leikne, men historien, karakterane og måten det blir fortalt og lagt fram på får det til å virke mørkt og dystert når det skal være det.

Ja er enig med deg, skjønner ikke helt hva han mener. WoW kan virke noe tegneserie aktig, men War3 har det mørke og dystre når det skal være det. Men selv elsker jeg Alve stedene da, er så koselig (Var det barnslig?) :p Jeg synes ikke det ihvertfall.

 

 

 

Jeg trodde jeg var en av få som har veldig lyst på warcraft 4 og synes det er kjempekult at det er så mange her som vil ha det.

 

Overrasket over at folk vil a diablo istedenfor Starcraft, trodde det var mer populært. men som sagt har jeg jo aldrig prøvd diablo.

Endret av Jimmarn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg elsket det første WarCraft fordi de to sidene var så like og bra balanserte. De fleste enhetene er identiske, men de to sidene har selvsagt sine triks. Menneskene kan for eksempel helbrede, mens orkene kan vekke de døde til live igjen. WarCraft II hadde mer av alt, men ble ikke helt det samme. Det var fortsatt bra, men ikke i nærheten av det første. WarCraft III ble bare en stor skuffelse.

 

StarCraft på sin side var svært bra da alle de tre sidene var svært forskjellige, men likevel veldig bra balanserte. vil gjerne ha mer slikt. :D

 

Likte ikke Diablo 1, men Diablo II var meget interessant. Nekter å si det er "bra", men det var svært avhengighetsskapende. Problemet med Diablo III er at det ikke lenger er eneste spill av den typen, men har mange konkurrenter. Selv gleder jeg meg til Sacret 2, så Diablo III har helt klart mye å leve opp til for å vise at den fortsatt er kongen.

 

WoW? ZZZzzzzzz......

 

Blir nok mer StarCraft, tenker jeg. Ville gjerne hatt StarCraft: Ghost, men StarCraft II og flere bøker holder en stund. :)

Lenke til kommentar

Til Snorre og Jimmarn: Jeg mener IKKE at nyere Blizzard-spill er barnespill men at jeg føler samme "vibs" som i et barnespill. Jeg gidder ikke å prøve å forklare hvorfor, siden dette er høyst subjektivt og handler om følelser og personlig inntrykk.

 

Jeg synes rett og slett WoW føles altfor barnslig og smått "gay" selv om selve spillet og dets innhold er langt dypere og mer innviklet enn et barnespill. WoW forblir et bra spill men grafikken (f.e. alver med STOOORE mongo ører), lyset, fargene, den kjipe og irriterende musikken, det å se alle spillere "sprette" rundtom overalt... alt gir meg diarré. Så enkelt er det.

Smaksak, heter det.

Lenke til kommentar
Jeg elsket det første WarCraft fordi de to sidene var så like og bra balanserte. De fleste enhetene er identiske, men de to sidene har selvsagt sine triks. Menneskene kan for eksempel helbrede, mens orkene kan vekke de døde til live igjen. WarCraft II hadde mer av alt, men ble ikke helt det samme. Det var fortsatt bra, men ikke i nærheten av det første. WarCraft III ble bare en stor skuffelse.

WC3 ein skuffelse? Det er jo eit av tidenes beste RTS!

Lenke til kommentar
Til Snorre og Jimmarn: Jeg mener IKKE at nyere Blizzard-spill er barnespill men at jeg føler samme "vibs" som i et barnespill. Jeg gidder ikke å prøve å forklare hvorfor, siden dette er høyst subjektivt og handler om følelser og personlig inntrykk.

 

Jeg synes rett og slett WoW føles altfor barnslig og smått "gay" selv om selve spillet og dets innhold er langt dypere og mer innviklet enn et barnespill. WoW forblir et bra spill men grafikken (f.e. alver med STOOORE mongo ører), lyset, fargene, den kjipe og irriterende musikken, det å se alle spillere "sprette" rundtom overalt... alt gir meg diarré. Så enkelt er det.

Smaksak, heter det.

Ja, smaksak, jeg kan skjønne smått hva du mener men er ikke veldig enig.

 

Zeph, enig med deg, Warcraft3 synes jeg har vert det aller beste RTS av alle jeg har prøvd. Men jeg elsker sjangeren, og synes ikke det er noen andre som har klart og måle seg opp til det den dag i dag.

Lenke til kommentar

Siden vi får mer Diablo på et senere tidspunkt(og dermed gjør meg lykkelig for resten av livet) så ønsker jeg et helt nytt spill som ikke er basert på noe de tidligere har gjort.

 

Jeg synes rett og slett WoW føles altfor barnslig og smått "gay" selv om selve spillet og dets innhold er langt dypere og mer innviklet enn et barnespill. WoW forblir et bra spill men grafikken (f.e. alver med STOOORE mongo ører), lyset, fargene, den kjipe og irriterende musikken, det å se alle spillere "sprette" rundtom overalt... alt gir meg diarré. Så enkelt er det.

Smaksak, heter det.

 

WoW var aldri ment som et seriøst, voksent og alvorlig spill, det er en sprø fantasiverden der alt er mulig.

Lenke til kommentar
Siden vi får mer Diablo på et senere tidspunkt(og dermed gjør meg lykkelig for resten av livet) så ønsker jeg et helt nytt spill som ikke er basert på noe de tidligere har gjort.

 

Jeg synes rett og slett WoW føles altfor barnslig og smått "gay" selv om selve spillet og dets innhold er langt dypere og mer innviklet enn et barnespill. WoW forblir et bra spill men grafikken (f.e. alver med STOOORE mongo ører), lyset, fargene, den kjipe og irriterende musikken, det å se alle spillere "sprette" rundtom overalt... alt gir meg diarré. Så enkelt er det.

Smaksak, heter det.

 

WoW var aldri ment som et seriøst, voksent og alvorlig spill, det er en sprø fantasiverden der alt er mulig.

 

Hmm, nja, vet ikke jeg :p Vil ha mer Warcraft jeg, da blir jeg glad. Håper dem har begynt og lage det, men ikke fortalt noen det enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...