Gå til innhold

køp av cdspiller med utgang for høretelefoner.

Mr.

Anbefalte innlegg

Jeg har en venn som sitter i time etter time og hører rockabilly og bluegras ol. med øretelefoner fra et eldgammelt stereoanlegg. Jeg anbefalte ham og kjøpe nye øretelefoner og en cdspiller med phonoutgang. Øretelefonene er bestillt, (beyerdynamic DT770 250pro) men jeg lurer på hvilken cdspiller han burde kjøpe.

Antar han møter smertegrensen ved fem løker, og kanskje kan strekke seg til syv tusen hvis han føler at han får mye for penga.

Er det noen som kan gi råd om eventuelle cdspillere som utmerker seg til slik bruk?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan anbefale Marantz CD5001 eller Marantz SA 7001

Marantz SA 7001 spiller jo også SADC'er som kan være greit å ha, selv om det ikke er så mange sacder på markedet i norge :\

Den er jo også EISA vinner for årets produkt i 2006-2007.

Har selv storebroren SA-7001 KI og er veldig fornøyd med den.

Det eneste er at den er ganske stor da.

Begge spillerene har volumkontroll til hodetelefon utgangen.

Har også hatt den gamle versonen av CD5001 også. Den vant årets budsjett (pris fra 0 - 10,000,-) spiller i Lyd og Bildet to eller tre år på rad.

Meget god spiller for en rimlig penge.

Endret av GnoMiz
Lenke til kommentar

Takk for interessante innspill!

Angående det å kjøpe både cdspiller og forsterker. Vil han kunne komme like godt ut lydmessig pr. krone med dette hvis han bruker hodetelefoner?

-------------

Begge Marantzmodellene gav inntrykk av å være midt i blinken. Jeg så at "CD6002" selges med tusen kroner i avslag for 2995! Kanskje dette er et kupp?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...