Mr. Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Jeg har en venn som sitter i time etter time og hører rockabilly og bluegras ol. med øretelefoner fra et eldgammelt stereoanlegg. Jeg anbefalte ham og kjøpe nye øretelefoner og en cdspiller med phonoutgang. Øretelefonene er bestillt, (beyerdynamic DT770 250pro) men jeg lurer på hvilken cdspiller han burde kjøpe. Antar han møter smertegrensen ved fem løker, og kanskje kan strekke seg til syv tusen hvis han føler at han får mye for penga. Er det noen som kan gi råd om eventuelle cdspillere som utmerker seg til slik bruk? Lenke til kommentar
Thor. Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Kan han ikke heller gå over til dagens mp3 spiller? Eventuelt over til en som støtter FLAC. Lenke til kommentar
Mr. Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Kan han ikke heller gå over til dagens mp3 spiller? Eventuelt over til en som støtter FLAC. Han har ingen datamaskin og kan ingen ting om mp3 eller data. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 En CD-spiller med hodetelefonutgang; er det ikke da bedre med en egen forsterker pluss CD-spiller? Lenke til kommentar
PatSharpX Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 (endret) Jeg kan anbefale Marantz CD5001 eller Marantz SA 7001 Marantz SA 7001 spiller jo også SADC'er som kan være greit å ha, selv om det ikke er så mange sacder på markedet i norge :\ Den er jo også EISA vinner for årets produkt i 2006-2007. Har selv storebroren SA-7001 KI og er veldig fornøyd med den. Det eneste er at den er ganske stor da. Begge spillerene har volumkontroll til hodetelefon utgangen. Har også hatt den gamle versonen av CD5001 også. Den vant årets budsjett (pris fra 0 - 10,000,-) spiller i Lyd og Bildet to eller tre år på rad. Meget god spiller for en rimlig penge. Endret 2. september 2008 av GnoMiz Lenke til kommentar
Mr. Skrevet 2. september 2008 Forfatter Del Skrevet 2. september 2008 Takk for interessante innspill! Angående det å kjøpe både cdspiller og forsterker. Vil han kunne komme like godt ut lydmessig pr. krone med dette hvis han bruker hodetelefoner? ------------- Begge Marantzmodellene gav inntrykk av å være midt i blinken. Jeg så at "CD6002" selges med tusen kroner i avslag for 2995! Kanskje dette er et kupp? Lenke til kommentar
Zlatzman Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 For fem tusen bør det gå an å kjøpe en ganske bra CD-spiller og hodetelefonforsterker. Har ikke så mye peiling på området, men tror det er en bra løsning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå