Minivarj Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Hei. Er nå på jakt etter en bok/bøker som er av den mørke og overtroiske sorten. Gjerne om vampyrer, djevelen eller annen overtro. Håper noen kan komme med litt forslag. Lenke til kommentar
Tomeito Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Er det snakk om ren fiksjon eller det "fakta"-bøker du er ute etter? Lenke til kommentar
Minivarj Skrevet 1. september 2008 Forfatter Del Skrevet 1. september 2008 Er det snakk om ren fiksjon eller det "fakta"-bøker du er ute etter? Er vel mest ute etter noe spennende og underholdenende å lese. Men om det er fiksjon eller fata spiller ingen rolle hvis det underholder. Lenke til kommentar
Tumbleweed Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Noe fra H.P. Lovecraft burde vel duge. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 3. september 2008 Del Skrevet 3. september 2008 Anne Rice. Lestat er jo kjent så det holder, men du bør også lese Mayfair Chronicles. Boken Merric er for øvrig en blanding av Vampire Chronicles (Lestat osv) og Mayfair Chronicles. Meget interessant. Disse er nok kun på engelsk. Lenke til kommentar
Tbau5 Skrevet 7. september 2008 Del Skrevet 7. september 2008 Something Wicked This Way Comes. Er litt smårar, men jeg likte den. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Isfolket er jo også veldig bra. Det starter tregt, men det er mer enn nok av overtro, djeveler og så videre du etter noen få bøker. Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 11. september 2008 Del Skrevet 11. september 2008 Noe fra H.P. Lovecraft burde vel duge. This man speaketh the truth.. Stemmer også for Lovecraft. Lenke til kommentar
Corlan Skrevet 12. september 2008 Del Skrevet 12. september 2008 Noe fra H.P. Lovecraft burde vel duge. This man speaketh the truth.. Stemmer også for Lovecraft. Gunslinger serien av Stephen King Lenke til kommentar
Niqābninja Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 (endret) Jeg er i ferd med å lese ferdig Historikeren av Elizabeth Kostova, og vil mene at den faller under emnet du er ute etter. Om ikke helt, så i hvert fall delvis. Endret 13. september 2008 av basskuk Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 13. september 2008 Del Skrevet 13. september 2008 Gå til mesteren innenfor faget, Stephen King. IT The Shining Four past Midnight Og om ikke det slår helt ann, hele "The Dark Tower" serien. Kan anbefale IT på det varmeste, lang bok men den kommer langt inn under huden på deg. Har fremdeles ymse drømmer om røde blodfylte balonger og klovner hater jeg den dag i dag Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. september 2008 Del Skrevet 15. september 2008 (endret) Jeg støtter Historikeren, skjønt jeg leste den på engelsk (The Historian). Meget bra og spennende bok. Og Lovecraft, selvsagt. Men det sier seg jo selv. Endret 15. september 2008 av thecrow77 Lenke til kommentar
Eldritch Skrevet 20. september 2008 Del Skrevet 20. september 2008 Jeg støtter Historikeren, skjønt jeg leste den på engelsk (The Historian). Meget bra og spennende bok. The Historian kan jeg også anbefale. Likte den godt, selv om historien hadde en ganske treg begynnelse (men det kom seg betraktelig etterhvert). Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 22. september 2008 Del Skrevet 22. september 2008 Boken er ganske lang, så det er klart det tar litt tid før den kommer igang. På den annen side er det meste Lovecraft skrev ganske tregt, så akkurat det trenger ikke bety noe for kvaliteten. Lenke til kommentar
-kga- Skrevet 7. mai 2009 Del Skrevet 7. mai 2009 The Chronicles of Thomas Covenant Chronicles of The Black Company Lenke til kommentar
TheMartine Skrevet 8. mai 2009 Del Skrevet 8. mai 2009 The Complete Book of Ghosts er helt super om du ønsker å lære litt om det paranormale, i hvert fall. Det er jo ikke noe historiebok, men snarere en innføring i de forskjellige begrepene og hva som ligger bak hendelser og sånt. Jeg synes i hvert fall den er kjempebra, og litt skummel. Lenke til kommentar
toth Skrevet 20. mai 2009 Del Skrevet 20. mai 2009 Jeg støtter Historikeren, skjønt jeg leste den på engelsk (The Historian). Meget bra og spennende bok. The Historian kan jeg også anbefale. Likte den godt, selv om historien hadde en ganske treg begynnelse (men det kom seg betraktelig etterhvert). +5 Skal vel nevnes at man nok bør ha lest Stoker's Dracula først, selv om det ikke er en nødvendighet. Og Historian bør absolutt leses på engelsk ja. Ellers støtter jeg de som anbefaler Dark Tower-serien, eneste problemet er at man blir helt hekta, og sitter igjen med litt tomhetsfølelse når man har lest ut den 7de.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå