Janti Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 (endret) Hei I borettslaget mitt har det vært tvungen renovasjon av bad. Greit nok, badet var ikke særlig bra som det var. Nå er renovasjonen ferdig, og det er spesielt en ting jeg er misfornøyd med: Jeg fikk installert dusjhjørne. Et dusjhjørne skal jo kunne åpnes fra begge sider, og sidene skal kunne slås sammen slik at dusjen tar mindre plass, og de to veggene i dusjhjørnet skal kunne legges inn mot veggene i badet. Imidlertid: Den ene dusjveggen kan ikke legges inn mot badveggen fordi vasken (også nymontert) er i veien. Det gir disse uheldige virkningene: 1 Det er lett i vanvare å slå den ene dusjhjørneveggen mot vasken. Fare for å knuse den. 2 Bare den ene dusjhjørneveggen kan åpnes fullt ut og legges inn mot badveggen (den andre slår mot vasken). Når den som kan åpnes fullt ut, åpnes, drypper det vann fra dusjingen over golvet på hele badet. Det hadde vært mulig å montere vasken litt mer til siden, og da ville dette problemet være unngått. Om jeg hadde valgt buet dusjhjørne i stedet for kvadratisk, ville jeg også unngått problemet, men jeg hadde ingen forutsetninger for å kunne se disse konsekvensene på forhånd. Firmaet ga ikke noen råd heller, selv om jeg var i møte med det. Burde montørene da de så at den ene dusjhjørneveggen ville komme til å bli stoppet av vasken, ha kontaktet meg eller på annet vis stoppet arbeidet? Burde firmaet ha forutsett dette? Jeg skal ha møte med representanter for borettsslaget og renovasjonsfirmaet om en uke (obligatorisk møte), og det kunne være greit å få noen innspill som jeg kan legge fram under det møtet. Vennlig hilsen Jan Endret 1. september 2008 av Janti Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 1. september 2008 Del Skrevet 1. september 2008 Flytter denne over til forbrukerrett jeg. Lenke til kommentar
stwa Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 jeg ville gått til rørleggerfirmaet og sakt ifra, det er jo klart at alt skal funke greit når det er nyoppusett.. Hvis du er heldig kan det kanskje bare gå ann å skru ned innredninga og flytte den litt til siden..? Ta og sjekk inne i innredninga hvor rørene kommer ut av veggen, hvis de kommer ut ca i midten tror jeg det skal kunne gå å flytte den litt.. Hilsen rørlegger.. Lenke til kommentar
reor Skrevet 2. september 2008 Del Skrevet 2. september 2008 I og med at det har vært tvungen renovasjon av badet har kanske boligbyggelaget gitt instruks med hensyn til utstyr og plasering? I såfall tviler jeg på at det er reklamasjonsgrunlag hvis rørleggeren har fulgt instruksen. Hvis dere derimot har stått for utformingen selv er det ikke uvanlig at man går igjennom ønsker sammen med rørlegger og bruker utstyrskatalog med bilder som utgangspunkt. Hvis dere har vært klar med hensyn til ønsker som rørlegger ikke har oppfyllt er det grunnlag for reklamasjon. Hvis dere først har sett i ettertid at plasering av dushvegger kunne vært bedre har dere ikke grunnlag for reklamasjon, men det skader ikke med dialog med rørleggeren med hensyn til forandring. Lykke til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå